Bu çalışma, MEB 2023 vizyonundan yer alan İmam Hatip Ortaokulları ve liseleriyle ilgi hedeflere ilişkin İmam Hatip ortaokullarında görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenlerinin görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Çalışma nitel araştırma metodu kullanılarak yürütülmüştür. Katılımcıların tespit edilmesinde amaçlı örneklem seçimi, verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme formu ve elde edilen verilerin analiz edilmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda; iyi örnekler paylaşımları yapan öğretmenlere yönelik ödüllendirme sisteminin geliştirilmesi, yükseköğretim kurumu, sivil toplum kuruluşları ve uluslararası kurumlarla ortak çalışmaların yapılması gerektiği, internetten yararlanılarak iyi bir fenomen oluşturulması veya gayr-i ahlaki fenomenlere yasal yasak getirilmesi, velilerle iş birliğine gidilmesine yönelik görüşler sunulmuştur. Öğretmen ve idareciler genel olarak İmam Hatip Ortaokullarının diğer okullardan daha başarılı olduğunu dile getirmiştir. Başarı farkının dengelenebilmesi için ekonomik program belirlenmesi ve fiziki koşulların donanımlı olması gerektiğini, Türk okul mimarisi modelinin geliştirilmesi, eğitimin anayasa ile korunması, öğretmenlik mesleğine saygı duyulması, veli ve öğrencilerin bilinçlendirilmesi için aile eğitimi kursları yapılması, devletin ortaokullara bütçe ayırması, öğrenci başına ödenek veya ailelerden çocuk sayısına göre vergi alınması, kurum kültürü geliştirilmesi, proje okulu ve %10’luk dilimin kalkması, okul sayısının 500’ü geçmemesi, öğretmenlerin izlenip değerlendirilmesi, sınavların kalkması, okulların kontenjanının olması gerektiğini ifade etmişlerdir. Kadın ve erkek katılımcılar arasında müfredat ile dini içeriğin azaltılması/arttırılması konusunda görüş farklılıkları olduğu saptanmıştır
Öğretmen ve yönetici, İmam hatip ortaokulları, MEB 2023 Vizyonu,
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |