Araştırma, İlköğretim Matematik öğretmenliği 2. ve 3.sınıf lisans öğrencilerinin türev
konusundaki akademik başarıları ile öğrenme stillerini arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla
yapılmıştır. Öğrencilerin Öğrenme stillerinin belirlemek amacıyla Kolb’un Öğrenme Stili
Envanteri kullanılmıştır. Araştırma, Dokuz Eylül Üniversitesi ilköğretim matematik
öğretmenliği 2. ve 3. sınıfa devam eden 203 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Bu öğrencilere
türev konusundaki akademik başarılarını belirlemek amacıyla geliştirilen “Türev Başarı Testi”
uygulanmıştır. Yapılan çalışmanın bulgularına dayanılarak lisans öğrencilerinin türev
konusundaki başarı düzeylerinin öğrenme stilleri ile ilişkili olduğu söylenebilir.
This article is a report on to specify the relationship between the academic achievement on
derivative of the 2nd and 3rd year undergraduate students who are studying at Elementary
Mathematics Department and their learning styles. Kolb 's learning style inventory has been
used in order to determine the students’ learning styles. The research has been done among
203 students who have been attending to the 2nd and 3rd class at 9 Eylül University.
“Derivative Success Test” which was developed to identify the academic achievement on
derivative has been applied to these students. Based on the findings of studies, it may be said
that the achievement levels of the undergraduate students’ on derivative are associated with
their learning styles.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 3 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 13 |