BibTex RIS Kaynak Göster

Metal Teknolojisi Alanı Modüler Öğretim Programı Hakkında Öğretmen Görüşleri

Yıl 2012, Cilt: 3 Sayı: 6, 91 - 118, 01.02.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı, metal teknolojisi alanı öğretmenlerinin mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında uygulanan metal teknolojisi alanı modüler öğretim programının amaç, içerik, öğrenmeöğretme süreci ve değerlendirme öğelerine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmaya, 57 Metal Teknolojisi dersi öğretmeni katılmıştır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Anket formu ile elde edilen veriler betimsel istatistik yöntemleri ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular, öğretmenlerin modüler öğretim programlarında ve programların uygulanmasında bazı sorunlarla karşılaştıklarını göstermektedir. Araştırmanın sonunda öğretmenler tarafından programın uygulanmasında karşılaşılan sorunların önlenmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur

Kaynakça

  • Alkan, C., Doğan, H., ve Sezgin, İ. (2001). Meslekî ve teknik eğitimin esasları(5. baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
  • Altın, R. (2008). Mesleki eğitim sisteminde yeni eğilimler ve modüler sistem. Ankara: Mesut Matbaacılık.
  • Atahan, H. F. (2009). Türkiye’de kalıpçılık eğitimi sorunlarının çözümü için eğitim programı önerisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Aydın, H. (2009). Yönetici ve öğretmen görüşlerine göre MEGEP (Mesleki Eğitimi Güçlendirme Projesi)’in uygulanmasında yaşanan sorunların incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul: Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Babaç, H. (2008). Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında uygulanan bilişim teknolojileri modüler öğretim sisteminin öğretmenler açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Binici, H. ve Arı, N. (2004). Mesleki ve teknik eğitimde arayışlar. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 383- 396.
  • Eşme, İ. (2007).Türkiye'de mesleki ve teknik eğitimin bugünkü durumu ve sorunları. Uluslar arası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansı 15-16 Ocak 2007, Ankara
  • Gömleksiz, M. N. ve Erten, P. (2010a). Mesleki ve teknik ortaöğretimde uygulanan modüler öğretim programının etkililiğinin değerlendirilmesi (Elazığ İli Örneği). e-Journal of New World Sciences Academy, 5(3), 1037-1055.
  • Gömleksiz, M. N. ve Erten, P. (2010b). Mesleki ve teknik ortaöğretimde modüler öğretim uygulamasına ilişkin öğrenci görüşleri. e-Journal of New WorldSciences Academy, 5(4), 2104-2122.
  • MEB (2002). Mesleki ve teknik eğitim yönetmeliği. 5 Mart 2012 tarihinde http://mevzuat.meb.gov.tr/html/24804_ 0.html adresinden elde edilmiştir.
  • MEGEP (2007). Öğretim programları ve modüler öğretim uygulama kılavuzu. Ankara.
  • Karadeniz, O. (2008). Endüstri meslek liseleri elektrik-elektronik teknolojileri alanında uygulanmakta olan modüler öğretim yöntemi ile geleneksel öğretim yönteminin öğretmen görüşleri çerçevesinde karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel araştırma yöntemi.Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
  • Karauçak, O.Ş. (1992). Avrupa topluluğunda ve Türkiye'de mesleki eğitim. İktisadi Kalkınma Vakfı, Yayın No: 119, İstanbul.
  • Kazu, İ. Y., ve Demirli, C. (2002). Mesleki ve teknik orta öğretim kurumlarındaki gelişmeler. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 155-156.
  • Kazu, İ. Y. ve Demirli, C. (2003). Teknik öğretmenlerin mesleki ve teknik öğretim programları hakkındaki görüşleri (Elazığ İli Örneği). Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 3; 2003.
  • Küçük, M. (2010). Mesleki teknik eğitimde teknik eleman yetiştirilmesi.02 Aralık 2013 tarihinde http://www.mmo.org.tr/resimler/dosya_ekler/ebad47d76a60389_ek.pdf adresinden elde edilmiştir.
  • Nazlı, M. H. (2010). Gazetecilik alanı modüler öğretim programına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özdemir, G. (2007). Mesleki eğitimi güçlendirme projesinde toplam kalite yönetimi ve bir işletme uygulaması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Seçilmiş, C. ve Ünlüönen K. (2009). Modüler öğretim sisteminin getirdiği uygulamaların değerlendirilmesi: Anadolu otelcilik ve turizm meslek liselerinde bir alan araştırması: İşletme Araştırmaları Dergisi, 1(2), 3-18.
  • Sert, Ö. (2007). Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında modüler öğretim sisteminin bilişim teknolojileri alanında uygulaması ve öğretmen, öğrenci açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Sönmez, M. (2008). Türkiye’de mesleki ve teknik örgün öğretimin sorunları ve yeniden yapılandırılma zorunluluğu. Eğitim ve Bilim, 33(147), 71-84.
  • Tanrısever, S. (2008). Erkek giyim üretimi dersi modülünün değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya
  • Utku, B. (2010). Radyo TV alanı modüler öğretim programına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Uysal, S. (2009). Mesleki eğitim veren teknik, endüstri meslek, Anadolu meslek ve Anadolu teknik liselerinde uygulanmakta olan MEGEP projesinin etkililiği hakkındaki öğretmen görüşlerinin belirlenmesi (İstanbul İli Örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul: Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yaşar, N. (2007).Orta öğretimde modüler öğretimin matbaa eğitimi açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

Teachers' Views on Metal Technology Area Modular Curriculum

Yıl 2012, Cilt: 3 Sayı: 6, 91 - 118, 01.02.2012

Öz

The purpose of the study is to reveal metal technology teachers’ views on the dimensions of aim, content, learning-instruction process and evaluation of the metal technology area modular education curriculum. A total of 57 metal technology teachers participated in the study. As a data collection instrument, a questionnaire developed by the authors was used. The data gathered through the questionnaire was subjected to descriptive analysis. The results pointed out that the teachers encountered some problems with modular education programs and its implementation. At the end of the study, various comments were proposed by the teachers to overcome the problems faced during the implementation.

Kaynakça

  • Alkan, C., Doğan, H., ve Sezgin, İ. (2001). Meslekî ve teknik eğitimin esasları(5. baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
  • Altın, R. (2008). Mesleki eğitim sisteminde yeni eğilimler ve modüler sistem. Ankara: Mesut Matbaacılık.
  • Atahan, H. F. (2009). Türkiye’de kalıpçılık eğitimi sorunlarının çözümü için eğitim programı önerisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Aydın, H. (2009). Yönetici ve öğretmen görüşlerine göre MEGEP (Mesleki Eğitimi Güçlendirme Projesi)’in uygulanmasında yaşanan sorunların incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul: Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Babaç, H. (2008). Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında uygulanan bilişim teknolojileri modüler öğretim sisteminin öğretmenler açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Binici, H. ve Arı, N. (2004). Mesleki ve teknik eğitimde arayışlar. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 383- 396.
  • Eşme, İ. (2007).Türkiye'de mesleki ve teknik eğitimin bugünkü durumu ve sorunları. Uluslar arası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansı 15-16 Ocak 2007, Ankara
  • Gömleksiz, M. N. ve Erten, P. (2010a). Mesleki ve teknik ortaöğretimde uygulanan modüler öğretim programının etkililiğinin değerlendirilmesi (Elazığ İli Örneği). e-Journal of New World Sciences Academy, 5(3), 1037-1055.
  • Gömleksiz, M. N. ve Erten, P. (2010b). Mesleki ve teknik ortaöğretimde modüler öğretim uygulamasına ilişkin öğrenci görüşleri. e-Journal of New WorldSciences Academy, 5(4), 2104-2122.
  • MEB (2002). Mesleki ve teknik eğitim yönetmeliği. 5 Mart 2012 tarihinde http://mevzuat.meb.gov.tr/html/24804_ 0.html adresinden elde edilmiştir.
  • MEGEP (2007). Öğretim programları ve modüler öğretim uygulama kılavuzu. Ankara.
  • Karadeniz, O. (2008). Endüstri meslek liseleri elektrik-elektronik teknolojileri alanında uygulanmakta olan modüler öğretim yöntemi ile geleneksel öğretim yönteminin öğretmen görüşleri çerçevesinde karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel araştırma yöntemi.Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
  • Karauçak, O.Ş. (1992). Avrupa topluluğunda ve Türkiye'de mesleki eğitim. İktisadi Kalkınma Vakfı, Yayın No: 119, İstanbul.
  • Kazu, İ. Y., ve Demirli, C. (2002). Mesleki ve teknik orta öğretim kurumlarındaki gelişmeler. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 155-156.
  • Kazu, İ. Y. ve Demirli, C. (2003). Teknik öğretmenlerin mesleki ve teknik öğretim programları hakkındaki görüşleri (Elazığ İli Örneği). Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 3; 2003.
  • Küçük, M. (2010). Mesleki teknik eğitimde teknik eleman yetiştirilmesi.02 Aralık 2013 tarihinde http://www.mmo.org.tr/resimler/dosya_ekler/ebad47d76a60389_ek.pdf adresinden elde edilmiştir.
  • Nazlı, M. H. (2010). Gazetecilik alanı modüler öğretim programına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özdemir, G. (2007). Mesleki eğitimi güçlendirme projesinde toplam kalite yönetimi ve bir işletme uygulaması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Seçilmiş, C. ve Ünlüönen K. (2009). Modüler öğretim sisteminin getirdiği uygulamaların değerlendirilmesi: Anadolu otelcilik ve turizm meslek liselerinde bir alan araştırması: İşletme Araştırmaları Dergisi, 1(2), 3-18.
  • Sert, Ö. (2007). Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında modüler öğretim sisteminin bilişim teknolojileri alanında uygulaması ve öğretmen, öğrenci açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Sönmez, M. (2008). Türkiye’de mesleki ve teknik örgün öğretimin sorunları ve yeniden yapılandırılma zorunluluğu. Eğitim ve Bilim, 33(147), 71-84.
  • Tanrısever, S. (2008). Erkek giyim üretimi dersi modülünün değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya
  • Utku, B. (2010). Radyo TV alanı modüler öğretim programına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Uysal, S. (2009). Mesleki eğitim veren teknik, endüstri meslek, Anadolu meslek ve Anadolu teknik liselerinde uygulanmakta olan MEGEP projesinin etkililiği hakkındaki öğretmen görüşlerinin belirlenmesi (İstanbul İli Örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul: Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yaşar, N. (2007).Orta öğretimde modüler öğretimin matbaa eğitimi açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Aktaş Bu kişi benim

Mehmet Erdoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2012
Gönderilme Tarihi 6 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Aktaş, M., & Erdoğan, M. (2012). Metal Teknolojisi Alanı Modüler Öğretim Programı Hakkında Öğretmen Görüşleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(6), 91-118.