Bu çalışmanın amacı, görsel sanat etkinliklerine dayalı fen öğretiminin öğrencilerin fen başarısına ve görsel sanat etkinlikleri
yoluyla fen öğretimine yönelik tutumlarına etkilerini incelemektir. Görsel sanat etkinlikleri, Fen ve Teknoloji dersindeki
“Maddenin Tanecikli Yapısı” konusuna uyarlanmıştır. Bu araştırma ön test/son test yarı deneysel yönteme göre tasarlanmıştır.
Araştırmanın katılımcıları, İzmir İlindeki bir ilköğretim okulunun 49 altıncı sınıf düzeyindeki öğrencilerinden oluşmaktadır.
Veriler, konuya ilişkin “Fen Başarı Testi” ve “Sanatlar Yoluyla Fen Öğretimine Yönelik Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır.
Araştırmanın sonucunda görsel sanat etkinliklerine dayalı fen öğretiminin öğrencilerin başarılarında ve bu uygulamaya yönelik
tutumlarında önemli bir artış sağladığı görülmüştür. Ayrıca, öğrencilerin maddenin tanecikli yapısı kavramını daha iyi
öğrendikleri, sanatsal değerleri daha iyi anladıkları, derse yönelik ilgilerinin daha çok arttığı ve sanat yoluyla fen öğrenmeyi daha
çok tercih ettikleri ortaya çıkmıştır.
The aim of this study was to examine the effects of teaching science based on visual art activities on students’ science achievement
and attitudes towards teaching science through visual art activities. Visual art activities were adapted to the topics of Particulate
Nature of Matter in Science and Technology Course. This research is in pre‐test/post‐test quasi‐experimental design. The
participants were 49 sixth grade students from a public school in Izmir, Turkey, 2007. The data were gathered by “Attitude Scale
towards Teaching Science through Visual Art Activities” and “Science Achievement Test”. Findings of this study showed that
teaching science based on visual art activities was significantly affected students’ science achievement and attitudes towards
teaching science through visual art activities. In addition, students learnt concepts about Particulate Nature of Matter, understood
the artistic values, started to interest in Science and Technology Course and chose learning science through visual art activities.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 2 |