BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of The Kodaly Method on the Primary School Students' Ability of Playing the Violin

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 2, 140 - 149, 01.02.2010

Öz

In this study, our aim is to determine Kodaly method’s affect upon the ability of playing the violin of primary school students. Pretest-postest controlled group model has been used. From among 3rd, 4th and 5th classes, 13 students who were studying at college in İzmir during the spring semester of 2007-2008 academic year, and who had never before had the education of any instrument were chosen regarding their skill of mono vocal repetition, repetition of melody and rhythm, their ability of singing, and physical suitability for playing the violin and their willingness. During the research, for an hour a week, to the experimental group (n=7) general musical education was taught through Kodaly method, while for the control group (n=6) traditional teaching method was used. In addition, students in both group were taught to play the violin for an hour a week. During the research the same subjects and the same songs were taught to both groups. Research data were gathered by the Playing the Violin Observation Form Data which was developed by the researcher himself. The research findings show that Kodaly method does not have a meaningful effect on “Physical situation” and “Technical dimension”,which are the subdimensions of playing violin, on the other hand has a meaningful effect on “Musical dimension”.

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009) Bilimsel Araştırma Yöntemleri Ankara: Pegem.
  • Chosky, L. (1986). Teaching Music in Twentieth Century. New Jersey: Prentice-Hall.
  • Fischer, S. (1997) Basics: 300 Exercises and Prcatice Routines For The Violin. London: Edition Peters
  • Mann, R. G. (1991). The Use of Kodaly Instruction to Develop the Sight-Reading Skills of Undergraduate Flute Students. Arizona State University. (http://proquest.umi.com/pqdweb?.did=7473766441).
  • Özdemir, S. (1982). Ses eğitimine Dayalı Bir Müzik Dersi ile Çalgı Destekli Ses Eğitimine Dayalı Bir Müzik Dersinin Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Asistanlık Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi.
  • Özdemir, G. (2007). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinde Uygulanan Viyola Öğretim Programlarına Dayalı Üçüncü Sınıf Düzeyinde Devinişsel Hedeflere Ulaşma Durumları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Tarkum, E. (2006). Keman Eğitiminde Rol Oynayan Faktörler. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 2, Sayı 4, s. 169-173.
  • Tekin, E. (2007). Orff-Schulwerk ve Kodaly Yönteminin vokal Doğaçlama, Müziksel İşitme ve Şarkı Söyleme Becerileri Üzerindeki Etkileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış doktora tezi.
  • Yağışan, N. (2008). Keman Çalmanın Biomekanik Analizi. Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları.

Kodaly Yönteminin İlköğretim Öğrencilerinin Keman Çalma Becerisi Üzerindeki Etkisi

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 2, 140 - 149, 01.02.2010

Öz

Bu araştırmanın amacı, Kodaly yönteminin ilköğretim öğrencilerinin keman çalma becerisi üzerindeki etkisini araştırmaktır. Ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desenin kullanıldığı bu araştırmada, 2007-2008 öğretim yılı bahar döneminde İzmir ilinde özel bir ilköğretim okulu’nda daha önceden herhangi bir çalgı eğitimi almamış 3,4 ve 5. sınıflarda öğrenim gören öğrenciler içinden; tek ses tekrarlama becerisi, ezgi tekrarlama becerisi, ritim tekrarlama becerisi, şarkı söyleme becerisi, keman çalmaya yönelik fiziksel uygunluk ve isteklilik göz önünde alınarak seçilmiş 13 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma sırasında haftada bir saat olmak üzere, deney grubunda (n=7) Kodaly yöntemi ile genel müzik eğitimi, kontrol grubunda (n=6) ise geleneksel müzik öğretimi uygulanmış, ayrıca her iki gruptaki öğrencilere haftada bir saat keman dersi verilmiştir. Araştırma sırasında her iki gruba da aynı şarkılar ve konular öğretilmiştir. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen Keman Çalma Gözlem Formu ile toplanmıştır. Araştırma bulguları, Kodaly yönteminin alt boyutlarından olan “bedensel kurulum” ve “teknik boyut” üzerinde etkili olmadığı, “müzikal boyut” üzerinde ise anlamlı düzeyde etkili olduğu yönündedir

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009) Bilimsel Araştırma Yöntemleri Ankara: Pegem.
  • Chosky, L. (1986). Teaching Music in Twentieth Century. New Jersey: Prentice-Hall.
  • Fischer, S. (1997) Basics: 300 Exercises and Prcatice Routines For The Violin. London: Edition Peters
  • Mann, R. G. (1991). The Use of Kodaly Instruction to Develop the Sight-Reading Skills of Undergraduate Flute Students. Arizona State University. (http://proquest.umi.com/pqdweb?.did=7473766441).
  • Özdemir, S. (1982). Ses eğitimine Dayalı Bir Müzik Dersi ile Çalgı Destekli Ses Eğitimine Dayalı Bir Müzik Dersinin Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Asistanlık Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi.
  • Özdemir, G. (2007). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinde Uygulanan Viyola Öğretim Programlarına Dayalı Üçüncü Sınıf Düzeyinde Devinişsel Hedeflere Ulaşma Durumları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Tarkum, E. (2006). Keman Eğitiminde Rol Oynayan Faktörler. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 2, Sayı 4, s. 169-173.
  • Tekin, E. (2007). Orff-Schulwerk ve Kodaly Yönteminin vokal Doğaçlama, Müziksel İşitme ve Şarkı Söyleme Becerileri Üzerindeki Etkileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış doktora tezi.
  • Yağışan, N. (2008). Keman Çalmanın Biomekanik Analizi. Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kemal Yıldırım Bu kişi benim

Kemal Yıldırım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2010
Gönderilme Tarihi 6 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yıldırım, K., & Yıldırım, K. (2010). Kodaly Yönteminin İlköğretim Öğrencilerinin Keman Çalma Becerisi Üzerindeki Etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(2), 140-149.