Bu çalışmada hayat bilgisi öğretiminde çocuk edebiyatı ile yapılandırılmış dramaya ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Hayat bilgisi dersinin ilkokulda mihver ders olarak adlandırılması, kazanımlarının drama amaçlarıyla doğrudan örtüşmesinden dolayı bu çalışmada hayat bilgisi dersi seçilmiştir çalışma Araştırma nitel bir çalışmadır ve çalışmada durum çalışması/örnek olay deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu; 2020-2021 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Türkiye’de farklı ilkokullarda görev yapmakta olan 60 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler “Hayat Bilgisi Öğretiminde Çocuk Edebiyatı ile Yapılandırılmış Dramaya İlişkin Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” ve “Bireysel Durum Formu” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Drama ile hayat bilgisi öğretiminde öğrencilerin daha aktif olduğu, eğlenerek öğrendikleri, öğrencilerde iyi anlama, çabuk kavrama, etkili, anlamlı ve kalıcı öğrenme sağlayacağı, yöntemin öğrenmeyi kolaylaştırdığı, drama uygulamak için mekan ve zaman sorunları olabildiği, öğretmenlere hizmet içi eğitim verilmesi gerektiği gibi görüşler belirlenmiştir. Hayat bilgisi dersinin diğer derslerle olan bağlantısı, çocuk edebiyatı metinleriyle yapılandırılmış drama çalışmalarının diğer derslerde kullanılabilmesine öncü olacak niteliktedir. Alanyazında çocuk edebiyatı metinleri ile yapılandırılmış drama çalışmalarının genellikle Türkçe öğretiminde kullanıldığı görülmektedir. Hayat bilgisi öğretimi kapsamında öğretmen görüşleri alınarak yapılan bu çalışmanın, çocuk edebiyatı metinleriyle kurgulanan drama etkinliklerinin farklı disiplinler yelpazesinde gelişmesine katkıda bulunacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 2 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 12 Sayı: 2 |