Bu araştırmanın amacı, ÖBA’yı tanıtmak ve platformdaki hizmet içi eğitim içeriklerini değerlendirmektir. Bunun için araştırma durum çalışmasına göre yürütülmüştür. Öğretmenlerle görüşmeler yapılmış ve ÖBA platfomu incelenmiştir. Elde edilen veriler içerik analizine göre çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin ÖBA platformuna olumlu yaklaşım içinde oldukları belirlenmiştir. Platform kullanışlı, işlevsel ve ergonomik tasarlanmıştır. Öğretmenler ÖBA'daki eğitimlerin yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Eğitimlerin yetersizliğinin gerekçeleri olarak Türkçe branşı temelli eğitim sayısının az olması, eğitim çeşitliliğinin sınırlı olması ve eğitimlerin tek düze bir anlatım ile aktarılmasıdır. ÖBA’da 149 eğitimin olduğu belirlenmiştir. Bu eğitimlerin 10’u Türkçe alan bilgisi, 39’u eğitim bilimleri, 47’si genel kültür ve 53’ü diğer alan eğitimleri ile ilgilidir. ÖBA’daki Türkçe alan eğitimleri masal anlatıcılığı, Osmanlı Türkçesi, Türkçenin kullanımı ve diksiyon, kurmaca metin yazma eğitimi ve hızlı okuma ile ilgilidir. Eğitim bilimleri teması altında toplanan eğitim içerikleri rehberlik, uzaktan eğitim, duygu eğitimi, eğitim yönetimi, öğretim ilke ve yöntemleri, aday öğretmen yetiştirme, sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, pedagoji ve öğretmen kariyer basamakları ile ilgilidir. Türkçe alan bilgisine yönelik eğitimlerin az, dil becerilerine yönelik eğitimlerin yetersiz olduğu sonucuna ulaşılmıştır. ÖBA’nın esnek yapısı, hizmet içi eğitimlerin maliyetlerini azaltması ve geliştirilebilir bir platform olması nedeniyle hizmet içi eğitimlerin daha kolay ve etkili yapılmasını sağlayabileceği söylenebilir.
hizmet içi eğitim öğretmen bilişim ağı öğretmen eğitimi uzaktan eğitim Türkçe öğretmenleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 9 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 1 |