Sanat ve Edebiyat
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination and Performance Recommendations for Bassoon Excerpts in Maurice Ravel's G Major Piano Concerto within the Scope of Bassoon Education

Yıl 2023, Cilt: 14 Sayı: 2, 1489 - 1503, 28.12.2023
https://doi.org/10.51460/baebd.1396867

Öz

The primary responsibility of art educators is to ready their students for a career in the field of arts. Conservatories, particularly those specializing in instrumental arts such as the bassoon, often lead their graduates to positions in orchestras. Students aspiring to become orchestral musicians must dedicate their educational journey to practicing the required pieces and orchestral excerpts for auditions. Orchestra excerpts, especially due to their ability to showcase the performer's technical and musical skills on the instrument, play a key role in orchestra auditions. Among these excerpts, the two bassoon excerpts in Maurice Ravel's Piano Concerto in G Major hold significant importance.
In this respect, the present study attempts to examine the two bassoon excerpts in Maurice Ravel's Piano Concerto in G Major, offering recommendations to performers encompassing both technical and musical dimensions. The study utilizes the qualitative research technique of document analysis.
Following the examination of the bassoon excerpts in Ravel's Piano Concerto in G Major, passages with potential challenges in execution have been identified.Recommendations have been provided to ease the technical difficulties and enhance the musical interpretation of these passages, focusing on breath control, alternative finger positions, and recommendations for playing fast passages. Furthermore, exercises aimed at facilitating the technical challenges of fast passages in bassoon excerpts have been written by the researcher.

Fagot Eğitimi Kapsamında Maurice Ravel'in Sol Majör Piyano Konçertosu'nun Fagot Sololarının İncelenmesi ve İcra Önerileri

Yıl 2023, Cilt: 14 Sayı: 2, 1489 - 1503, 28.12.2023
https://doi.org/10.51460/baebd.1396867

Öz

Sanat eğitmenlerinin başlıca görevi öğrencilerini sanat yaşamına hazırlamaktır. Konservatuvarların çalgı ana sanat dallarının, dolayısıyla fagot sanat dalı mezunlarının mesleki yaşamlarında yer alacakları sanat kurumları arasında genellikle orkestralar yer almaktadır. Orkestra sanatçısı olmayı hedefleyen öğrencilerin orkestra seçmelerine hazırlanabilmeleri için, seçmelerde çalınması istenilen eser ve orkestra sololarını eğitim süreçleri boyunca çalışmaları gerekmektedir. Özellikle orkestra soloları, yorumcunun enstrümanındaki teknik ve müzikal becerisini sergilemesine olanak tanıması nedeniyle orkestra seçmelerinde yer almaktadır. Bu soloların arasında Maurice Ravel’in Sol Majör Piyano Konçertosu’nda yer alan 2 adet fagot solosu önemli bir yer tutmaktadır.
Bu bağlamda çalışmanın amacı; Maurice Ravel’in Sol Majör Piyano Konçertosu’nun 2 adet fagot solosunun incelenmesi, sololarla ilgili teknik ve müzikal açıdan yorumcuya yardımcı olacak öneriler getirilmesidir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi tekniklerinden doküman analizi tekniği kullanılmıştır
Ravel Sol Majör Piyano Konçertosu fagot sololarının incelenmesi sonucunda, icrası güç olma olasılığı olan pasajlar saptanmış, bu pasajların teknik güçlüklerinin kolaylaştırılması ve müzikal yorumlanmasına yönelik olarak nefes tekniği, alternatif parmak pozisyonları ve hızlı pasajların çalınmasıyla ilgili öneriler getirilmiştir. Ayrıca, araştırmacı tarafından fagot sololarındaki hızlı pasajların teknik güçlüklerinin kolaylaştırılmasına yönelik egzersizler yazılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuğçe Palabıyık Bilen 0009-0008-4368-2060

Erken Görünüm Tarihi 25 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 27 Kasım 2023
Kabul Tarihi 24 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Palabıyık Bilen, T. (2023). Fagot Eğitimi Kapsamında Maurice Ravel’in Sol Majör Piyano Konçertosu’nun Fagot Sololarının İncelenmesi ve İcra Önerileri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(2), 1489-1503. https://doi.org/10.51460/baebd.1396867