Bu çalışma, üniversite bağlamında öğrencilerin belirsizlik yönetimine ve sosyal-duygusal yeterliliklerine bakmayı ve bunların öğrencilerin uluslararası duruşunun yordayıcıları olup olmadığını görmeyi amaçlamıştır. Veriler, 2022-2023 akademik yılı bahar döneminde üniversite bağlamında İngilizce Hazırlık Okuluna kayıtlı 214 öğrenciden Belirsizlik Yönetimi (UMS), Sosyal-Duygusal Yabancı Dil Öğrenimi (SEFLLS) ve Öğrencilerin Uluslararası Duruş Ölçeği (IPS) olmak üzere üç ölçek aracılığıyla toplanmıştır. Sonuçlar üç değişken arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca öğrencilerin uluslararası duruş değişkenindeki değişkenliğin %48,3'ünün belirsizlik yönetimi ve sosyal-duygusal yeterlilik değişkenleri tarafından doğrusal regresyonla açıklanabildiği gösterilmiştir. Yol analizine ilişkin olarak, sosyal-duygusal yeterliliklerin öğrencilerin uluslararası duruş düzeylerini tahmin edebildiği, belirsizlik yönetiminin ise sosyal-duygusal yeterlilikler aracılığıyla üniversite öğrencilerinin uluslararası duruş algısını dolaylı olarak etkilediği ortaya çıkmıştır. Cinsiyete ilişkin analizde ise, kız öğrencilerin UM, SEFLL ve IP düzeylerinin erkeklerden anlamlı düzeyde yüksek olduğu gözlemlenmiştir.
uncertainty management social-emotional competences international posture
Bu çalışma, üniversite bağlamında öğrencilerin belirsizlik yönetimine ve sosyal-duygusal yeterliliklerine bakmayı ve bunların öğrencilerin uluslararası duruşunun yordayıcıları olup olmadığını görmeyi amaçlamıştır. Veriler, 2022-2023 akademik yılı bahar döneminde üniversite bağlamında İngilizce Hazırlık Okuluna kayıtlı 214 öğrenciden Belirsizlik Yönetimi (UMS), Sosyal-Duygusal Yabancı Dil Öğrenimi (SEFLLS) ve Öğrencilerin Uluslararası Duruş Ölçeği (IPS) olmak üzere üç ölçek aracılığıyla toplanmıştır. Sonuçlar üç değişken arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca öğrencilerin uluslararası duruş değişkenindeki değişkenliğin %48,3'ünün belirsizlik yönetimi ve sosyal-duygusal yeterlilik değişkenleri tarafından doğrusal regresyonla açıklanabildiği gösterilmiştir. Yol analizine ilişkin olarak, sosyal-duygusal yeterliliklerin öğrencilerin uluslararası duruş düzeylerini tahmin edebildiği, belirsizlik yönetiminin ise sosyal-duygusal yeterlilikler aracılığıyla üniversite öğrencilerinin uluslararası duruş algısını dolaylı olarak etkilediği ortaya çıkmıştır. Cinsiyete ilişkin analizde ise, kız öğrencilerin UM, SEFLL ve IP düzeylerinin erkeklerden anlamlı düzeyde yüksek olduğu gözlemlenmiştir.
belirsizlik yönetimi sosyal-duygusal yeterlilik uluslararası duruş
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 13 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 2 |