Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationship Between Vocational School Students' Social Media Addiction, Empathy Abilities, and Grade Point Averages

Yıl 2024, Cilt: 15 Sayı: 2, 1385 - 1402, 28.08.2024
https://doi.org/10.51460/baebd.1423728

Öz

Today, the rise and addiction of social media has led to a change in empathic tendencies in social relations. For this reason, it is of great importance to reveal the relationship between social media addiction and empathy skills, especially in young people. For this reason, the aim of this research was determined as the relationship between social media addictions and empathy skills of vocational school students. The research was carried out with 670 students studying at Afyon Vocational School. According to the results of the research, students' social media addiction levels were low and their empathy skills were high. In the study, it was determined that social media addiction and empathy skills did not differ according to age, gender, type of education and graduated school variables. In addition, it has been revealed that there is a significant, positive and weak relationship between social media addiction, which is the general purpose of the research, and empathy skills. Finally, no significant relationship was found between academic achievement (grade average) and social media addiction and empathy skills. Based on these results, it can be said that students use social media correctly. For this reason, educational content can be given to students by using social media in the form of an institution page or a class page.

Kaynakça

  • Akçay Bekiroğlu, H. & Şahin, E. (2022). Kişisel beceriler, kişilerarası beceriler ve genel ruh durumu ile sosyal medya bağımlılığı ilişkisinin üniversite öğrencileri örnekleminde analizi. Öneri Dergisi, 17 (58) , 691-720.
  • Akgün, R. & Çetin, H. (2018). Üniversite öğrencilerinin iletişim becerilerinin ve empati düzeylerinin belirlenmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi , 7 (3) , 103-117 .
  • Aktan, E. (2018). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Erciyes İletişim Dergisi, 5(4), 405-421.
  • Aliusta, Z., Akmanlar, Z., & Gökkaya, F. (2019). Üniversite öğrencilerinin iletişim becerileri ve sosyal medya bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 20 (1), 10-13.
  • Alkan, H. & Doğan, B. (2018). A research of the relationship between high school students’ social media usage and their well-being. International Journal of Educational Research Review, 3(4), 97–102.
  • ALPAR Reha; (2013), Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Yöntemler, Detay Yayıncılık 4. baskı
  • Andreassen, C. S. (2015). Online social network site addiction: a comprehensive review, technology and addiction (M Griffiths, Section Editor), Curr Addict Rep, (2), 175-184.
  • Arslan, A. (2019). Determination of the digital addiction levels of students university according to various variables. International E-Journal of Educational Studies, 4(7), 27-41.
  • Aslan, T. (2020). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kaygılarının sosyal medya bağımlılıklarını yordayıcı rolünün incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.

Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyal Medya Bağımlılıkları, Empati Becerileri ve Not Ortalamaları Arasındaki İlişki

Yıl 2024, Cilt: 15 Sayı: 2, 1385 - 1402, 28.08.2024
https://doi.org/10.51460/baebd.1423728

Öz

Günümüzde sosyal medyanın yükselişi ve bağımlılık haline gelmesi, sosyal ilişkilerdeki empatik eğilimlerin de değişmesine yol açmıştır. Bu sebeple özellikle gençlerdeki sosyal medyaya olan bağımlılık ile empati becerileri arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle bu araştırmanın amacı meslek yüksekokulu öğrencilerinin sosyal medya bağımlılıkları ile empati becerileri arasındaki ilişki olarak belirlenmiştir. Araştırma, Afyon Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören 670 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin sosyal medya bağımlılık düzeyleri düşük, empati becerileri yüksek bulunmuştur. Araştırmada sosyal medya bağımlılık ve empati becerilerinin yaş, cinsiyet, öğrenim türü ve mezun olunan okul değişkenlerine göre farklılaşmadığı belirlenmiştir. Ayrıca araştırmanın genel amacı olan sosyal medya bağımlığı ile empati becerileri arasında pozitif yönlü anlamlı fakat zayıf bir ilişki olduğu ortaya konmuştur. Son olarak akademik başarı(not ortalaması) ile sosyal medya bağımlılığı ve empati becerileri arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir. Bu sonuçlardan yola çıkarak öğrencilerin sosyal medyayı doğru bir şekilde kullandıkları söylenebilir. Bu nedenle öğrencilere sosyal medya kullanarak kurum sayfası veya sınıf sayfası şeklinde sosyal medya kullanımı ile daha eğitici içerikler verilebilir.

Kaynakça

  • Akçay Bekiroğlu, H. & Şahin, E. (2022). Kişisel beceriler, kişilerarası beceriler ve genel ruh durumu ile sosyal medya bağımlılığı ilişkisinin üniversite öğrencileri örnekleminde analizi. Öneri Dergisi, 17 (58) , 691-720.
  • Akgün, R. & Çetin, H. (2018). Üniversite öğrencilerinin iletişim becerilerinin ve empati düzeylerinin belirlenmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi , 7 (3) , 103-117 .
  • Aktan, E. (2018). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Erciyes İletişim Dergisi, 5(4), 405-421.
  • Aliusta, Z., Akmanlar, Z., & Gökkaya, F. (2019). Üniversite öğrencilerinin iletişim becerileri ve sosyal medya bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 20 (1), 10-13.
  • Alkan, H. & Doğan, B. (2018). A research of the relationship between high school students’ social media usage and their well-being. International Journal of Educational Research Review, 3(4), 97–102.
  • ALPAR Reha; (2013), Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Yöntemler, Detay Yayıncılık 4. baskı
  • Andreassen, C. S. (2015). Online social network site addiction: a comprehensive review, technology and addiction (M Griffiths, Section Editor), Curr Addict Rep, (2), 175-184.
  • Arslan, A. (2019). Determination of the digital addiction levels of students university according to various variables. International E-Journal of Educational Studies, 4(7), 27-41.
  • Aslan, T. (2020). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kaygılarının sosyal medya bağımlılıklarını yordayıcı rolünün incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beden Eğitimi ve Eğitim Programlarının Geliştirilmesi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ramazan Tanaş 0000-0002-7822-582X

Ali Fikret Aydın 0000-0003-2915-9608

Erken Görünüm Tarihi 12 Ağustos 2024
Yayımlanma Tarihi 28 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 22 Ocak 2024
Kabul Tarihi 27 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tanaş, R., & Aydın, A. F. (2024). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyal Medya Bağımlılıkları, Empati Becerileri ve Not Ortalamaları Arasındaki İlişki. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(2), 1385-1402. https://doi.org/10.51460/baebd.1423728