2011 yılında başlayan Suriye iç savaş 6 milyonun üzerinde Suriyelinin göç etmesine neden olmuş, bu göç dalgası bölgeyi pek çok açıdan etkilemiştir. En fazla Suriyeli sığınmacıyı ağırlayan Türkiye, Lübnan ve Ürdün başta olmak üzere komşu ülkeler bu süreçten siyasal, sosyal ve ekonomik olarak oldukça etkilenmişlerdir. Savaş, toplumun en kırılgan gruplarından olan çocukların yaşamlarını pek çok açıdan olumsuz etkilemektedir. Bu olumsuzlardan biri de kuşkusuz bütün yaşamlarına yön vermelerinde etkili olan öğrenim hayatlarının kesintiye uğramasıdır. Doküman tarama yöntemiyle yapılan bu çalışmada, Suriyeli çocukların göç ettiği ülkelerde eğitime erişim durumları geliştirilen politikalar ve uygulamalar bağlamında ele alınmıştır. Her üç ülkede okul dışı kalan yüzbinlerce çocuğun eğitime erişimlerini sağlamada yaygın eğitim çalışmalarının önemi tartışılmıştır. Müfredat ve dil farklılığı, derslik yetersizliği, yoksulluk ve buna bağlı olarak gelişen çocuk işçiliği, kız çocuklarının erken evlendirilmesi gibi kültürel nedenlerle okul dışında kalan Suriyeli çocukların eğitim ihtiyaçlarını karşılamak için yaygın eğitim kapsamında dil eğitimleri, telafi eğitimleri ve mesleki eğitim programları düzenlemelidir.
Göçmen eğitimi Yaygın eğitim Göçmenlerin sosyal uyumu Mülteci eğitimi Suriyeli çocuklar
Since the study is a literature review study, ethics committee permission is not required.
The author received no financial support for the research, authorship, and/or publication of this article.
The Syrian civil war, which started in 2011, caused the migration of more than 6 million Syrians, and this wave of migration affected the region in many ways. Neighboring countries with the highest number of Syrian refugees, especially Türkiye, Lebanon, and Jordan, were greatly affected politically, socially, and economically by this process. War negatively affects the lives of children, one of the most vulnerable groups in society, in many ways. One of these negative effects is undoubtedly the interruption of their education, an important element in shaping their entire lives. This study conducted by document scanning method, has dealt with the access of Syrian children to education in the countries which they migrated to in the context of policies and practices. The importance of non-formal education activities in ensuring access to education for hundreds of thousands of out-of-school children in all three countries was discussed. Language training, catch-up training and vocational training programs should be organized within the scope of non-formal education to meet the educational needs of Syrian children who are out of school due to curriculum and language differences, inadequacy of classrooms, poverty and resulting child labor and early marriage of girls.
Immigrant education Non-formal education Social integration of immigrants Refugee education Syrian children
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 11 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 2 |