Bu makale, antik dönemde çocuk, çocukluk ve eğitim konularını incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın yöntemi, literatür taraması olarak belirlenmiştir. Antikçağ ile ilgili kaynaklar incelenmiş, dönemin eğitim anlayışı, çocukların toplumdaki rolü ve eğitim yöntemleri bu çalışmada ele alınmıştır. Araştırmanın bulguları, antikçağda çocuk yetiştirme ve eğitim anlayışının karmaşıklığını ortaya koymuştur. Çocukların toplum içindeki rolleri ve eğitim yöntemleri, dönemin kültürel ve sosyal dinamikleriyle etkileşim içinde dikkate alınmıştır. Araştırmanın öne çıkan sonuçları arasında, antikçağdaki eğitim anlayışının günümüzdeki pedagojik yaklaşımlar üzerinde etkili olduğuna dair önemli ipuçları bulunmuştur. Ayrıca, bu döneme ait eğitim pratiklerinin, modern eğitim sistemlerinin bazı zorluklarına ve ihtiyaçlarına nasıl cevap verebileceği üzerine düşünce geliştirilmiştir. Bu bağlamda, antik dönemin çocuk yetiştirme ve eğitim pratiğinin günümüzdeki eğitim sistemlerine nasıl bir katkı sağlayabileceği konusunda düşünce ve öneriler sunulmuştur. Araştırma, antikçağın eğitim tarihine dair önemli bir perspektif sunarak, gelecekteki çalışmalara zemin oluşturmayı amaçlamaktadır. Öncelikle, söz konusu dönemin vurguladığı karakter gelişiminin, ahlaki değerler ve sosyal becerilere odaklanan bir eğitim modelinin günümüzdeki eğitim sistemlerine entegre edilmesi mümkündür. Bu durum öğrencilere sadece bilgi aktarmakla kalmayıp aynı zamanda onların kişisel gelişimlerine de katkıda bulunacak bir yaklaşımı da beraberinde getirir.
Etik kurul başvurusuna gerek duyulmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 12 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 2 |