BibTex RIS Kaynak Göster

Bulgaristan Tarih Ders Kitaplarında Türk Azınlığın Yerine İlişkin Bazı Gözlemler

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 1, 37 - 51, 01.07.2014

Öz

Bu makale, Bulgar Devleti’nin kuruluşundan itibaren tarih ders kitaplarındaki millet fikrini takip ederek bir azınlık topluluğu olan Bulgaristan Türklerinin eğitimdeki yerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu yer az veya çok 1878’de sona eren Osmanlı hâkimiyetinin tarihî bir devamı olarak görülmektedir. Bu bakış açısı, bütün Balkan ülkelerinin millet anlayışlarında olduğu gibi Bulgar millet anlayışında da kolektif kimliğin ve devlet meşruiyetinin Osmanlı mirasına karşı tepki olarak geliştiğini göstermektedir

SOME OBSERVATIONS REGARDING THE PLACE OF THE TURKISH MINORITY IN HISTORY TEXTBOOKS OF BULGARIA

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 1, 37 - 51, 01.07.2014

Öz

By following the idea of nationalism idea in history textbooks of Bulgaria since the foundation of the country, this article aims to place the role of education for the Turks of Bulgaria who constitute a minority community. This place of education is more or less perceived as the continuation of the Ottoman regime that ended in Bulgaria in 1878. Thus, as it is the case for all Balkan countries, this way of interpretation shows that collective identity and state legality has developed as a reaction against the Ottoman heritage

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA36MF79MH
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mümin İsov Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İsov, M. (2014). Bulgaristan Tarih Ders Kitaplarında Türk Azınlığın Yerine İlişkin Bazı Gözlemler. Balkan Araştırma Enstitüsü Dergisi, 3(1), 37-51.

Balkan Araştırma Enstitüsü Dergisi (BAED), DergiPark üzerinden makale kabul ve hakemlik süreçlerini yürütmemektedir.

Makale göndermek isteyen yazarların baedergisi@gmail.com adresine yazılarını göndermeleri gerekmektedir.

For submission of articles to the JBRI:  baedergisi@gmail.com  

Creative Commons Attribution 4.0 International License Creative Commons License