Lord Byron Doğu’yu konu olarak seçen İngiliz yazarlarındandır. Ancak Byron’un özelliği, bu bölgeyi gerçekten tecrübe etmesine dayanır. Portekiz, İspanya, Malta, Arnavutluk ve Yunanistan’a yaptığı seyahatlerinde, yazıları için kurumayan bir kaynak bulmuştur. Bilhassa Balkanlar onun ilham perisinin yattığı yerdir. Balkanların sunduğu kaynaklar Byron’ı büyülemiş ve onu Doğu ile Batı arasındaki bir köprü haline dönüştürmüştür. Çalışmamızın amacı, Gâvur hikâyesinden hareketle Byron’un bu gizemli dünyasını göstermektir. Balkanlardaki dinî ve ulusal çeşitlemeyi göz önünde bulundurarak birden fazla anlatıcı kullanan Byron, bu anlatıcılar vasıtasıyla Balkanlılardaki genel anlayışı vermeye çalışır. Amacımız, Lord Byron’un Balkanlarda karşılaştığı gizemli dünyayı öne çıkarmaktır
Lord Byron was one of many English writers who chose the East as the subject of their writings. However, his uniqueness stands in truly experiencing the region. Lord Byron, in his Grand Tour through Portugal, Spain, Malta, Albania and Greece, found a non-drying source for his writings. Above all, Balkan was the place where his muse dwelled. Sources that Balkan offered fascinated him and made him become a bridge between The East and the West. This study aims to reveal Byron’s depiction of this mystical world in his work, The Giaour, as the first poem of The Turkish Tales. Being familiar with the diversity of religions and nations in Balkan, Byron used more than one narrator in the poem. This narration is the subject of our study through which we tried to prove that the mentality is something that Balkan inhabitants share and it prevails over their religious belief
Diğer ID | JA97HK84ZZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Balkan Araştırma Enstitüsü Dergisi (BAED), DergiPark üzerinden makale kabul ve hakemlik süreçlerini yürütmemektedir.
Makale göndermek isteyen yazarların baedergisi@gmail.com adresine yazılarını göndermeleri gerekmektedir.
For submission of articles to the JBRI: baedergisi@gmail.com
Creative Commons Attribution 4.0 International License