Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Beliren Yetişkin Üniversite Öğrencileri Arasındaki Sosyal Medya Bağımlılığı ve Sosyal Medya Kullanım Motivasyonları

Yıl 2021, , 266 - 274, 30.09.2021
https://doi.org/10.51982/bagimli.897708

Öz

Amaç: Bu çalışmanın amacı, beliren yetişkin üniversite öğrencileri arasındaki sosyal medya kullanım motivasyonlarını (sosyal bağlılık, eğlence, sosyal tanınma, bilgi) ve bu motivasyonların sosyal medya bağımlılığıyla ile ilişkisini incelemektir.
Yöntem: Nicel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, veriler Bergen Sosyal Medya Bağımlılık Ölçeği (BSMAS) ve Sosyal Ağ Sitelerini Kullanma Güdüleri Ölçeği’ni (SMU-SNS) tamamlayan beliren yetişkin üniversite öğrencilerden (N = 446) toplanmıştır.
Bulgular: Bulgular sosyal bağlılık ve sosyal tanınma motivasyonlarıyla sosyal medya bağımlılığı arasında orta derecede güçlü ve olumlu bir ilişki olduğunu göstermiştir. Bulgular ayrıca, kadınların ve kampüste yaşayan öğrencilerin daha sık sosyal medya bağımlılığı yaşadıklarını da ortaya koydu.
Sonuç: Bu çalışmadan elde edilen bulgular, sosyal medya bağımlılığıyla sosyal medya kullanım motivasyonları arasındaki ilişkinin daha fazla anlaşılmasının önemli olabileceğine dair anlamlı sonuçlar olduğu fikrine geniş destek sağlamıştır.

Kaynakça

  • Vannucci, A., Flannery, K. M., & Ohannessian, C. M. (2017). Social media use and anxiety in emerging adults. Journal of affective disorders, 207, 163–166. https://doi.org/10.1016/j.jad.2016.08.040

Addictive Use of Social Media and Motivations for Social Media Use Among Emerging Adult University Students

Yıl 2021, , 266 - 274, 30.09.2021
https://doi.org/10.51982/bagimli.897708

Öz

Objective: The purpose of this study was to examine motivations for social media use (social connectedness, entertainment, social recognition, information) and its relationship with the addictive use of social media among emerging adult university students.
Method: In this quantitative study, data were collected from emerging adult university students (N = 446) who completed The Bergen Social Media Addiction Scale (BSMAS) and the Scale of Motives for Using Social Networking Sites (SMU-SNS).
Results: The findings showed a moderately strong, positive relationship between addictive use of social media and social connectedness and social recognition motivations. The findings also revealed that females and on-campus students more frequently experience the addictive use of social media than males and off-campus students.
Conclusion: The findings from this study provided broad support for the notion that there are significant results that it may still be important to explore a further understanding of the link between the addictive use of social media and different motivations for social media use.

Kaynakça

  • Vannucci, A., Flannery, K. M., & Ohannessian, C. M. (2017). Social media use and anxiety in emerging adults. Journal of affective disorders, 207, 163–166. https://doi.org/10.1016/j.jad.2016.08.040
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Psikolojide Davranış-Kişilik Değerlendirmesi
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Cebrail Karayigit 0000-0002-9920-9642

Aubrey Groter Bu kişi benim 0000-0002-2576-6649

Michael Thompson Bu kişi benim 0000-0002-9826-9520

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2021
Kabul Tarihi 17 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

AMA Karayigit C, Groter A, Thompson M. Addictive Use of Social Media and Motivations for Social Media Use Among Emerging Adult University Students. Bağımlılık Dergisi. Eylül 2021;22(3):266-274. doi:10.51982/bagimli.897708

Bağımlılık Dergisi - Journal of Dependence