Objective: This study focuses on exploring the connection between positive experiences during childhood, overall happiness, and the propensity for social media addiction in young adults.
Method: The study gathered data from 413 young adults in Turkey, averaging 25.73 years in age (Standard Deviation=4.77). Data collection involved using the Positive Childhood Experiences Scale, the Oxford Happiness Questionnaire, and the Social Media Addiction Scale. Mediation analysis was performed to examine the mediating effect of happiness.
Results: Positive childhood experiences were positively associated with happiness and negatively associated with social media addiction. There was a negative relationship between happiness and social media addiction. Happiness played a mediating role in the relationship between positive childhood experiences and social media addiction.
Conclusion: Participants with favorable experiences in childhood reported higher levels of happiness and less social media addiction. These results suggest that the social media addiction prevention and intervention programs should focus efforts on enhancing happiness and positive childhood experiences.
positive childhood experiences happiness social media addiction young adults
Amaç: Bu çalışmanın amacı genç yetişkinlerde olumlu çocukluk yaşantıları, mutluluk ve sosyal medya bağımlılığı arasındaki ilişkisinin araştırılmasıdır.
Yöntem: Veriler yaş ortalaması 25.73 (SS=4,77) olan 413 Türk genç yetişkinden elde edilmiştir. Veriler Olumlu Çocukluk Yaşantıları Ölçeği, Oxford Mutluluk Ölçeği ve Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Mutluluğun aracılık etkisini incelemek amacıyla aracılık analizi yapılmıştır.
Bulgular: Araştırmanın sonuçları, olumlu çocukluk yaşantılarının mutlulukla pozitif, sosyal medya bağımlılığıyla ise negatif ilişkili olduğunu göstermiştir. Mutluluk ile sosyal medya bağımlılığı arasında negatif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bulgular mutluluğun, olumlu çocukluk yaşantıları ile sosyal medya bağımlılığı arasındaki ilişkide aracı rol oynadığını da ortaya çıkarmıştır.
Sonuç: Çocuklukta olumlu deneyimler yaşayan katılımcılar daha yüksek düzeyde mutluluk ve daha az sosyal medya bağımlılığı yaşadıklarını ifade etmişlerdir. Bu sonuçlar, sosyal medya bağımlılığını önleme ve müdahale programlarının mutluluğu ve olumlu çocukluk yaşantılarını artırma çabalarına odaklanması gerektiğini göstermektedir.
olumlu çocukluk yaşantıları mutluluk sosyal medya bağımlılığı genç yetişkinler
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal ve Kişilik Psikolojisi (Diğer) |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 7 Ocak 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 6 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 25 Sayı: 3 |
Bağımlılık Dergisi - Journal of Dependence