Bu araştırma Trakya Bölgesinde yoğun olarak üretilen Yapıncak, Semillon, Cinsaut ve Papazkarası üzüm çeşitlerinin pazarlanmasına ilişkin mevcut durumun ve sorunların belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada tabakalı raslantısal örnekleme yöntemi ile seçilen 121 tarım işletmesi ve tam sayım yöntemi ile 34 şarap fabrikasından sözel anket yoluyla elde edilen 1991/1992 üretim yılına ilişkin veriler değerlendirilmiştir. Üretilen üzümlerin pazarlanma oranının %93.68 olduğu ve pazarlanan şaraplık üzümlerin %51.35’inin özel, %48.65’inin kamu (Tekel) şarap fabrikalarına satıldığı saptanmıştır.
This research was conducted to determine the current status and problems related to the marketing of Yapıncak, Semillon, Cinsaut, and Papazkarası grape varieties, which are extensively produced in the Thrace Region. Data for the 1991/1992 production year, obtained through verbal surveys from 121 agricultural holdings selected using stratified random sampling and 34 wineries using a complete census method, were evaluated. It was determined that the marketing rate of grapes produced was 93.68%, and that 51.35% of the marketed wine grapes were sold to private wineries and 48.65% to public (Tekel) wineries.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ziraat Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 1996 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 1996 |
Kabul Tarihi | 31 Ocak 1996 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1996 Cilt: 25 Sayı: 1-2 |
BAHÇE Dergisi
bahcejournal@gmail.com
https://bahcejournal.org
Atatürk Bahçe Kültürleri Merkez Araştırma Enstitüsü, 77100 Yalova
X (Twitter), Linkedin, Facebook, Instagram