Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE MARKA İLE İLGİLİ YAZILAN DOKTORA TEZLERİNİN BİBLİYOMETRİK İNCELENMESİ

Yıl 2019, , 38 - 49, 30.06.2019
https://doi.org/10.46452/baksoder.551069

Öz

Bu araştırmanın amacı; 1995-2018 yılları arasında Türkiye'de marka alanında yazılmış doktora tezlerinin hangi yılda yayınlandığı, konusu,  üniversitesi, anabilim dalı, dili, sayfa sayısı, kaynakça sayısı,  araştırma yöntemi, araştırma modeli, örnekleme hacmi, hipotez sayısı ve anahtar kelime sayısı dikkate alınarak tasnif edilmesidir. Bu kapsamda Yükseköğrenim Kurulu Başkanlığı (YÖK)  Ulusal Tez Merkezi veri tabanında kayıtlı olan toplam 221 Doktora tezi incelemeye tabi tutulmuştur. Toplanan veriler bibliyometrik analiz yöntemi ile sınıflandırılmıştır. Araştırmada kullanılan parametreler ise hangi yılda yayınlandığı, konusu,  üniversitesi, anabilim dalı, dili, sayfa sayısı, kaynakça sayısı,  araştırma yöntemi, araştırma modeli, örnekleme hacmi, hipotez sayısı ve anahtar kelime sayısı şeklindedir. Araştırma sonuçlarına göre marka alanında en fazla çalışılan konu; marka değeri, en az çalışılanı ise marka etiği konusudur.  Ayrıca araştırmanın diğer sonuçlarına göre nicel araştırma yöntemlerinin daha fazla kullanıldığı, nitel araştırma yönteminin daha az kullanıldığı saptanmıştır.

Kaynakça

  • Al, U. & Coştur, R. (2007). Türk Psikoloji Dergisi’nin Bibliyometrik Profili. Türk Kütüphaneciliği, 21(2), 1-24.Alabaş, R., Kamer, S. T., & Polat, Ü. (2012). Öğretmenlerin Kariyer Gelişimlerinde Lisansüstü Eğitim: Tercih Sebepleri ve Süreçte Karşılaştıkları Sorunlar/Master's Degree Education in The Career Development of Teachers: Reasons of Preference and The Problems That They Face throughout The Process. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 89-107.Bakır, Ozan, N. (2013). Pazarlama Alanında Yapılan Doktora Tezlerinin Kategorik Olarak Değerlendirilmesi (1994-2012). Journal of Marmara University Social Sciences Institute/Öneri, 10(40).Barahona, I., Hernández, D. M., Pérez-Villarreal, H. H., & del Pilar Martínez-Ruíz, M. (2018). Identifying Research Topics in Marketing Science Along the Past Decade: A Content Analysis. Scientometrics, 117(1), 293-312.Bilgen, E. (2012). Marka toplulukları: Literatür taraması ve Harley Davidson örneği, İstanbul Journal of Social Sciences (2012) Winter: 2.Bozyiğit, S. ve Yaşa, E. (2012). Araştırmacıların Pazarlama Alanına Bilimsel Katkıları: Pazarlama Konusunda Yapılan Lisansüstü Tezlere İlişkin Bir Araştırma, 17. Ulusal Pazarlama Kongresi Kitapçığı, 18- 21 Ekim, s.55-74.Chabowski, B. R., Samiee, S., & Hult, G. T. M. (2013). A Bibliometric Analysis Of The Global Branding Literature and A Research Agenda. Journal Of International Business Studies, 44(6), 622-634.Çatı, K., ve Öcel, Y., (2018) Türkiye’de Pazarlama ile İlgili Yayınlanan Makalelerin Bibliyometrik İncelenmesi, İşletme Araştırmaları Dergisi, Journal of Business Research-Turk, 10/3 (2018) 508-519.Gürbüz, C., & Bozkurt, Ö. Ç. (2018) Pazarlama Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi’nin Bibliyometrik Analizi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(3), 1-23.Reynolds, T. J., & Phillips, C. B. (2005). In Search of True Brand Equity Metrics: All Market Share Ain't Created Equal. Journal of Advertising Research, 45(2), 171-186.Tektaş, Ö. Ö. (2010). Uluslararası Pazarlama Alanında Yapılan Araştırmaların Kategorik Olarak Değerlendirilmesi: 1995-2010 Yılları Arası Literatür Taraması. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28(2), 151-174.Umut, A. L., & Tonta, Y. (2004). Atıf analizi: Hacettepe Üniversitesi Kütüphanecilik Bölümü Tezlerinde Atıf Yapılan Kaynaklar. Bilgi Dünyası, 5(1), 19-47.White, E. C. (1985). Bibliometrics: From Curiosity To Convention. Special Libraries, 76(1), 35-42.YÖK Ulusal Tez Merkezi, https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/

BIBLIOMETRIC STUDY OF BRANDS WITH THE RELEVANT PHD THESIS WRITTEN IN TURKEY

Yıl 2019, , 38 - 49, 30.06.2019
https://doi.org/10.46452/baksoder.551069

Öz

The purpose
of this research is to classify doctoral thesises written in the area of brand
in Turkey between the years 1995-2018 in terms of what year they are published,
subject, university, department, language, number of pages, bibliography number
of research methods, research design, sampling volume, classification
considering the number of hypotheses number and keyword. In this context, a
total of 221 doctoral dissertations, which were registered in the National
Thesis Center database of the Higher Education Board (YÖK), were examined. The
data were classified by bibliometric analysis method. The parameters used in
the study are the year of publication, subject, university, department,
language, number of pages, number of references, research method, research
model, sampling volume, number of hypotheses and number of keywords. According to
the research results, the most studied subject in the field of brand is brand
value and the least studied is the subject of brand ethics. In addition, it was
determined that qualitative research method was used less than quantitative
research methods.  

Kaynakça

  • Al, U. & Coştur, R. (2007). Türk Psikoloji Dergisi’nin Bibliyometrik Profili. Türk Kütüphaneciliği, 21(2), 1-24.Alabaş, R., Kamer, S. T., & Polat, Ü. (2012). Öğretmenlerin Kariyer Gelişimlerinde Lisansüstü Eğitim: Tercih Sebepleri ve Süreçte Karşılaştıkları Sorunlar/Master's Degree Education in The Career Development of Teachers: Reasons of Preference and The Problems That They Face throughout The Process. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 89-107.Bakır, Ozan, N. (2013). Pazarlama Alanında Yapılan Doktora Tezlerinin Kategorik Olarak Değerlendirilmesi (1994-2012). Journal of Marmara University Social Sciences Institute/Öneri, 10(40).Barahona, I., Hernández, D. M., Pérez-Villarreal, H. H., & del Pilar Martínez-Ruíz, M. (2018). Identifying Research Topics in Marketing Science Along the Past Decade: A Content Analysis. Scientometrics, 117(1), 293-312.Bilgen, E. (2012). Marka toplulukları: Literatür taraması ve Harley Davidson örneği, İstanbul Journal of Social Sciences (2012) Winter: 2.Bozyiğit, S. ve Yaşa, E. (2012). Araştırmacıların Pazarlama Alanına Bilimsel Katkıları: Pazarlama Konusunda Yapılan Lisansüstü Tezlere İlişkin Bir Araştırma, 17. Ulusal Pazarlama Kongresi Kitapçığı, 18- 21 Ekim, s.55-74.Chabowski, B. R., Samiee, S., & Hult, G. T. M. (2013). A Bibliometric Analysis Of The Global Branding Literature and A Research Agenda. Journal Of International Business Studies, 44(6), 622-634.Çatı, K., ve Öcel, Y., (2018) Türkiye’de Pazarlama ile İlgili Yayınlanan Makalelerin Bibliyometrik İncelenmesi, İşletme Araştırmaları Dergisi, Journal of Business Research-Turk, 10/3 (2018) 508-519.Gürbüz, C., & Bozkurt, Ö. Ç. (2018) Pazarlama Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi’nin Bibliyometrik Analizi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(3), 1-23.Reynolds, T. J., & Phillips, C. B. (2005). In Search of True Brand Equity Metrics: All Market Share Ain't Created Equal. Journal of Advertising Research, 45(2), 171-186.Tektaş, Ö. Ö. (2010). Uluslararası Pazarlama Alanında Yapılan Araştırmaların Kategorik Olarak Değerlendirilmesi: 1995-2010 Yılları Arası Literatür Taraması. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28(2), 151-174.Umut, A. L., & Tonta, Y. (2004). Atıf analizi: Hacettepe Üniversitesi Kütüphanecilik Bölümü Tezlerinde Atıf Yapılan Kaynaklar. Bilgi Dünyası, 5(1), 19-47.White, E. C. (1985). Bibliometrics: From Curiosity To Convention. Special Libraries, 76(1), 35-42.YÖK Ulusal Tez Merkezi, https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yusuf Öcel 0000-0002-4555-7035

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 8 Nisan 2019
Kabul Tarihi 18 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Öcel, Y. (2019). TÜRKİYE’DE MARKA İLE İLGİLİ YAZILAN DOKTORA TEZLERİNİN BİBLİYOMETRİK İNCELENMESİ. Uluslararası Batı Karadeniz Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 3(1), 38-49. https://doi.org/10.46452/baksoder.551069

Dergiye gönderilen tüm makaleler, değerlendirme sürecinden önce intihal programıyla kontrol edilmektedir.    

USOBED Dergisi, Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) altında çalışmaktadır. https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.tr