Human being
begins to consume to meet certain needs in order to sustain his/her existence.
Throughout history, specific consumption behaviors have been observed in each
community. In this respect, there is a consumption habit before the concept of
globalization. But the changing face of the developing world with
globalization, consumption habits have also changed with the development of
transportation and communication Technologies. In our study, we are looking for
answers to questions about how the globalization phenomenon opens the way for the
consumer society and how consumption as a vehicle has become an object.
İnsanoğlu varlığınıdevam ettirebilmek için belli
ihtiyaçlarını karşılamak için tüketmeye başlar. Tarih boyunca, her toplumun
belirli tüketim davranışları gözlemlenmiştir. Bu açıdan küreselleşme kavramı
öncesi de bir tüketim alışkanlığı söz konusudur. Fakat küreselleşme ile gelişen
dünyanın değişen yüzü, ulaşım ve iletişim teknolojilerinin gelişmesi ile tüketim
alışkanlıkları da değişiklik göstermiştir. Çalışmamızda, Küreselleşme olgusunun
tüketim toplumunun önünü nasıl açtığına ve bir araç olan tüketimin nasıl amaç
haline geldiğine dair soruların cevabı aranmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 2 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 12 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Dergiye gönderilen tüm makaleler, değerlendirme sürecinden önce intihal programıyla kontrol edilmektedir.
USOBED Dergisi, Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) altında çalışmaktadır. https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.tr