Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOCILOGICAL STUDY OF CONSUMPTION SOCIETY FROM THE PERSPECTIVE OF GLOBALIZATION

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 11, 30.06.2018
https://doi.org/10.46452/baksoder.430009

Öz

Human being
begins to consume to meet certain needs in order to sustain his/her existence.
Throughout history, specific consumption behaviors have been observed in each
community. In this respect, there is a consumption habit before the concept of
globalization. But the changing face of the developing world with
globalization, consumption habits have also changed with the development of
transportation and communication Technologies. In our study, we are looking for
answers to questions about how the globalization phenomenon opens the way for the
consumer society and how consumption as a vehicle has become an object. 

Kaynakça

  • Baudrillard, J. (2017). Tüketim Toplumu. (N. T. Keskin, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bauman, Z. (2015). Azınlığın Zenginliği Hepimizin Çıkarına mıdır? (H. Keser, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Çeçen, A. (2015). Kapitokrasi Sermaye Egemenliği. İstanbul: Tarihçi Kitabevi Yayınları.
  • Falk, R. (2001). Yırtıcı Küreselleşme. (A. Aksu, Çev.) İstanbul: Küre Yayınları.
  • Fulcher, J. (2004). Capitalism: A Very ShortIntroduction. New York: Oxford University Press.
  • Martínez, A. N. (2015). Being Human In A Consumer Society. Burlington: Ashgate Publishing.

KÜRESELLEŞME PERSPEKTİFİNDEN TÜKETİM TOPLUMUNUN SOSYOLOJİK OKUMASI

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 11, 30.06.2018
https://doi.org/10.46452/baksoder.430009

Öz

İnsanoğlu varlığınıdevam ettirebilmek için belli
ihtiyaçlarını karşılamak için tüketmeye başlar. Tarih boyunca, her toplumun
belirli tüketim davranışları gözlemlenmiştir. Bu açıdan küreselleşme kavramı
öncesi de bir tüketim alışkanlığı söz konusudur. Fakat küreselleşme ile gelişen
dünyanın değişen yüzü, ulaşım ve iletişim teknolojilerinin gelişmesi ile tüketim
alışkanlıkları da değişiklik göstermiştir. Çalışmamızda, Küreselleşme olgusunun
tüketim toplumunun önünü nasıl açtığına ve bir araç olan tüketimin nasıl amaç
haline geldiğine dair soruların cevabı aranmaktadır. 

Kaynakça

  • Baudrillard, J. (2017). Tüketim Toplumu. (N. T. Keskin, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bauman, Z. (2015). Azınlığın Zenginliği Hepimizin Çıkarına mıdır? (H. Keser, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Çeçen, A. (2015). Kapitokrasi Sermaye Egemenliği. İstanbul: Tarihçi Kitabevi Yayınları.
  • Falk, R. (2001). Yırtıcı Küreselleşme. (A. Aksu, Çev.) İstanbul: Küre Yayınları.
  • Fulcher, J. (2004). Capitalism: A Very ShortIntroduction. New York: Oxford University Press.
  • Martínez, A. N. (2015). Being Human In A Consumer Society. Burlington: Ashgate Publishing.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ali Ülvi Özbey 0000-0002-7880-8312

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 2 Haziran 2018
Kabul Tarihi 12 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özbey, A. Ü. (2018). KÜRESELLEŞME PERSPEKTİFİNDEN TÜKETİM TOPLUMUNUN SOSYOLOJİK OKUMASI. Uluslararası Batı Karadeniz Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 2(1), 1-11. https://doi.org/10.46452/baksoder.430009

Dergiye gönderilen tüm makaleler, değerlendirme sürecinden önce intihal programıyla kontrol edilmektedir.    

USOBED Dergisi, Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) altında çalışmaktadır. https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.tr