Araştırma
reklam mecralarının etkinliği ve reklam mecralarının tüketici satın alma
davranışı etkisi reklamda etkili olan unsurlarla tespit edilmeye çalışılmıştır. Söz konusu amaca
ulaşmak için reklam mecraları, reklam mecralarında takip edilen program
türleri, reklamda ilgili unsur ile reklam mesajlarında en çok ilgi çeken unsur
araştırılmıştır. Araştırma kolayda örneklem yöntemi kullanılarak 385 tüketici
ile yürütülmüştür. Sahadan toplanan veriler SPSS paket programı aracılığıyla
analiz edilmiştir. Araştırmadan çıkan en önemli sonuçlar; bilgi edinmenin önemi
sırası ile mobil iletişimde bilgi edinme, radyo dinlerken bilgi edinme, gazete
okurken bilgi edinme, televizyon izleme, internette bilgi edinme ve dergi
okumanın önemi vurgulanmıştır.
Tüketiciler
televizyon, dergi, gazete, internet ve mobil iletişim araçları aracılığıyla
haber ve ekonomi programlarını takip etmektedir. Ayrıca, Talk Show programlarının ise daha
sonra tercih edildiği belirlenmiştir. Reklamda en çok ilgi çeken unsurun
güldürü olduğu söylenebilir. Reklam mesajlarında en çok ilgi çeken unsurun
reklamda mizahi unsurların kullanılması, etkin müzik ve ses, reklamda
gösterimindeki renkler olduğu en az ilgi çeken unsurun reklamın istenilen
saatte çıkmasıdır. Bu bağlamda katılımcıların reklamda en çok ilgilerini çeken
unsurun mizah içerikli görsellerin olduğu söylenebilir.
The research has tried to determine the effectiveness of advertising
media and the effect of consumer buying behavior of advertising media with the
elements that are effective in advertising.In order to achieve this objective, important issues
such as advertising sources, the types of programs followed, the elements of
interest in advertisements and the elements of the most interest in
advertisements were investigated. The data of the study was obtained from 385
consumers by using easy sampling method. The results were analyzed with SPSS
package program. The most important results of the research is the importance
of obtaining information from following sources, respectively; acquiring
information by mobile communication, acquiring information while listening to
radio, acquiring information while reading newspapers, watching television,
acquiring information on the internet and acquiring information by reading
magazines.
Consumers follow news and economic programs through television,
magazines, newspapers, the internet and mobile communications. After news, talk show programs were
found to be watched most. It can be said that while the most interesting
elements in advertisements are a visual with comedy content and the use of appropriate music and sound, the advertisement’s
appearing at the desired time is the least interesting element. In this
context, it can be claimed that for the participants the most interesting
element of the advertising is the humorous visuals.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 2 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 23 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Dergiye gönderilen tüm makaleler, değerlendirme sürecinden önce intihal programıyla kontrol edilmektedir.
USOBED Dergisi, Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) altında çalışmaktadır. https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.tr