Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının görsel ve cebirsel temsillerle verilen doğrunun ve çemberin analitiği ile ilgili problemleri çözerken benimsedikleri yaklaşımları incelemektir. Araştırmanın katılımcıları bir Devlet Üniversitesinin Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalının 3. sınıfında öğrenim gören öğretmen adaylarından oluşan 63 kişilik bir gruptur. Öğretmen adaylarının çözüm yaklaşımları görsel ve cebirsel temsillerle sunulan, doğrunun ve çemberin analitiği konularını içeren dört probleme ait çözümler analiz edilerek belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının cevapları incelendiğinde hem doğrunun ve çemberin analitiği konularını içeren hem de görsel ve cebirsel formdaki problemleri çözerken katılımcıların büyük çoğunluğunun geometrik çözüm yaklaşımını benimsediği görülmüştür. Problemin konu alanının öğretmen adaylarının temsil tercihlerine göre dağılımı istatistiksel olarak anlamlı bulunmazken, temsil biçimlerinin öğretmen adaylarının temsil tercihlerine göre dağılımındaki farklılıklar istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Bu sonuçlar ışığında her problem için geometrik yaklaşımın çözüme ulaştırmada yeterli olmayacağı göz önüne alındığında, öğrencilere farklı çözüm yaklaşımları ile ilgili deneyimlerin yaşatılmasının önemi ortaya çıkmaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 27 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |