Formation and solution of environmental problems, which have economy, politics and education depends on the mentality and attitudes. This study is carried out to determine and determine the behavior and attitude dimensions of teacher candidates from different branches toward environment. The sample of the study consisted of elementary science, primary classroom and preschool education students attending the first and fifth terms of the program . Environmental Attitudes Survey (EAS) was administered to the teacher candidates. The responses of the teacher candidates were analyzed using SPSS 16 software and the education programs content of each department were analyzed to reason differences among the departments. It was revealed that science teacher candidates’ means of environmental attitudes are the highest of all. However, when comparing the first and fifth term students’ mean scores, it is interesting that first term preschool teacher candidates and first term primary classroom teacher candidates' EAS mean scores are higher than those of fifth term students. These results point out that it is required to consider important environmental education in higher education
Environmental education environmental attitude elementary science education primary education preschool education DOI No: http://dx.doi.org/10.12973/nefmed209
Çevre sorunlarının oluşumu ve çözümü ekonomi, siyaset ve eğitimdeki anlayış ve tutumlara bağlıdır. Bu çalışma, farklı alanlardaki ilköğretim öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının davranış ve düşünce boyutlarını tespit etmeye ve karşılaştırmaya yönelik olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği ve Okul Öncesi Öğretmenliği Ana Bilim Dallarının 1. ve 5. döneminde okuyan 161 öğretmen adayından oluşmaktadır. Öğretmen adaylarına çevresel tutum ölçeği uygulanmıştır. Öğretmen adaylarının ankete verdikleri cevaplar SPSS-16 programı ile analiz edilmiş ve alanlar arasındaki farkların nedenini açıklayabilmek için her ana bilim dalındaki dersler ve içerikleri incelenmiştir. Öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının genel ortalamasına bakıldığında fen bilgisi öğretmen adaylarının sınıf öğretmenliği ve okul öncesi öğretmen adaylarına göre daha iyi düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanında öğretmen adaylarının 1. ve 3. sınıf düzeyinde karşılaştırılmalarında okul öncesi ve sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının 1. sınıf çevresel tutum puanlarının ortalamalarının 3. sınıf çevresel tutum puanlarının ortalamalarına göre daha iyi düzeyde olması ilgi çekicidir. Bu durum lisans eğitiminde çevre eğitimine verilmesi gereken önemi ön planda tutmamızın gerekliliğini göstermektedir.
Çevre eğitimi çevresel tutum ilköğretim fen eğitimi sınıf öğretmenliği eğitimi okul öncesi eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 |