BibTex RIS Kaynak Göster

Açılar ve Üçgenler Konusunun Anlamlı Öğrenme Araçlarından V Diyagramları ve Zihin Haritaları Kullanılarak Öğretimi

Yıl 2008, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 18, 01.06.2008

Öz

Bu çalışmanın amacı, İlköğretim yedinci sınıf matematik dersi kapsamındaki “Açılar ve Üçgenler” konusunun anlamlı öğrenme araçlarından V diyagramları ve Zihin haritaları kullanılarak öğretiminin öğrenci başarısına etkisini araştırmaktır. Çalışmada ön test-son test-kontrol gruplu desen uygulanmıştır. Çalışmanın örneklemini kırk 7.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri analizi İlişkisiz t testi ve Mann Whitney U testi kullanılarak yapılmıştır. Ön test sonuçlarına göre gruplar arasında anlamlı bir fark bulunmamasına rağmen (p>0.05), son test sonuçları deney grubu lehine, gruplar arasında anlamlı bir farklılığın olduğunu göstermiştir (p

Kaynakça

  • Budd, W.J.(2004). Mind maps as classroom exercises, Journal of Economic Education, Winter.
  • Buzan, T. (1996). The mind map book, New York: Plume Books
  • Buzan, T. (2002). How to mind map, London: Thorsons
  • Brinkmann, A.(2003). Graphical knowledge display – mind mapping and concept mapping as efficient tools in mathematics education, Mathematics Education Review, 16, 35–48
  • Kalaycı, N. (2001). İki boyutlu görsel öğrenme araçları, Retrieved October, 2, 2006 from http://w3.gazi.edu.tr/web/kalayci/2001.doc
  • Köklü, N., Büyüköztürk, Ş. & Bökeoğlu, Ç.Ö. (2006). Sosyal bilimler için istatistik, Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • MEB, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2005). İlköğretim matematik dersi 6–8. sınıf programı, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü
  • Nakiboğlu C., Benlikaya R. & Karakoç, Ö.(2001). Ortaöğretim kimya derslerinde V diyagramı uygulamaları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 97–104
  • Novak, J. & Gowin, D. B.(1984). Learning how to learn, New York: Cambridge University Press
  • Passmore, G.G.(1998). Using the vee diagrams to facilitiate meaningful learning and misconceptions remediation in radilologic technologies laboratory education, Radiologic Science and Education, 4(1), 11–28
  • Roehring, R., Luft, J. A. & Edwards, M.(2001). Versatile vee maps, The Science Teacher, 68(1), 28–31
  • Steyn, T. & Boer, A.(1998). Mind mapping as a study tool for underprepared students in mathematics and science, South African Journal of Ethnology, 21(3), 125–131
  • Verechaka, R.(1993), Plotting a course with vee maps, Science Education, 14(4), 35–38
  • Virginia S, E.(1992). Mathematical mind mapping, The Mathematics Teacher, 85(6), 444– 445
  • Wycoff, J.(1991). Mind mapping: your personal guide to exploring creativity and problem Solving, New York: Berkley Books,
  • Yazıcıoğlu, Y. & Erdoğan, S.(2004). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık
Yıl 2008, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 18, 01.06.2008

Öz

Kaynakça

  • Budd, W.J.(2004). Mind maps as classroom exercises, Journal of Economic Education, Winter.
  • Buzan, T. (1996). The mind map book, New York: Plume Books
  • Buzan, T. (2002). How to mind map, London: Thorsons
  • Brinkmann, A.(2003). Graphical knowledge display – mind mapping and concept mapping as efficient tools in mathematics education, Mathematics Education Review, 16, 35–48
  • Kalaycı, N. (2001). İki boyutlu görsel öğrenme araçları, Retrieved October, 2, 2006 from http://w3.gazi.edu.tr/web/kalayci/2001.doc
  • Köklü, N., Büyüköztürk, Ş. & Bökeoğlu, Ç.Ö. (2006). Sosyal bilimler için istatistik, Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • MEB, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2005). İlköğretim matematik dersi 6–8. sınıf programı, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü
  • Nakiboğlu C., Benlikaya R. & Karakoç, Ö.(2001). Ortaöğretim kimya derslerinde V diyagramı uygulamaları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 97–104
  • Novak, J. & Gowin, D. B.(1984). Learning how to learn, New York: Cambridge University Press
  • Passmore, G.G.(1998). Using the vee diagrams to facilitiate meaningful learning and misconceptions remediation in radilologic technologies laboratory education, Radiologic Science and Education, 4(1), 11–28
  • Roehring, R., Luft, J. A. & Edwards, M.(2001). Versatile vee maps, The Science Teacher, 68(1), 28–31
  • Steyn, T. & Boer, A.(1998). Mind mapping as a study tool for underprepared students in mathematics and science, South African Journal of Ethnology, 21(3), 125–131
  • Verechaka, R.(1993), Plotting a course with vee maps, Science Education, 14(4), 35–38
  • Virginia S, E.(1992). Mathematical mind mapping, The Mathematics Teacher, 85(6), 444– 445
  • Wycoff, J.(1991). Mind mapping: your personal guide to exploring creativity and problem Solving, New York: Berkley Books,
  • Yazıcıoğlu, Y. & Erdoğan, S.(2004). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Suphi Önder Bütüner Bu kişi benim

Hülya Gür Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bütüner, S. Ö., & Gür, H. (2008). Açılar ve Üçgenler Konusunun Anlamlı Öğrenme Araçlarından V Diyagramları ve Zihin Haritaları Kullanılarak Öğretimi. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 2(1), 1-18.