BibTex RIS Kaynak Göster

Fen ve Teknoloji Öğretmenleri İçin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine Yönelik Bir Hizmet İçi Eğitim Programından Yansımalar: Trabzon Örneği

Yıl 2008, Cilt: 2 Sayı: 2, 1 - 22, 01.12.2008

Öz

Bu çalışmanın amacı; Fen ve Teknoloji öğretmenleri için alternatif ölçme değerlendirme tekniklerine yönelik hazırlanan bir hizmet içi eğitim kurs programının kursa katılan öğretmenlerin beceri ve bakış açıları üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırmada özel durum yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya Trabzon ilinde çalışan 6 Fen ve Teknoloji öğretmeni gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; araştırmacı günlüğü, doküman analizi ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Doküman analizinden elde edilen veriler araştırmacı tarafından hazırlanmış bütünsel puanlama anahtarı ile değerlendirilmiştir. Görüşme verilerinin analizinde kodlamalardan yararlanılarak matris oluşturulmuştur. Araştırmanın sonucunda; geliştirilen Hizmet-içi Eğitim kurs programının öğretmenlerin becerileri ve alternatif ölçme değerlendirme tekniklerini derslerinde kullanmaları üzerinde olumlu etkide bulunduğu sonucuna varılabilir. Ayrıca öğretmenlerin kurs süresinde yapmış oldukları etkinliklerde en fazla analitik puanlama anahtarı hazırlamada zorlandıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin alternatif ölçme-değerlendirme tekniklerini kullanmaları konusunda beceri gelişimlerine katkıda bulunabilecek, etkinliklerle zenginleştirilmiş HİE kurs programlarının düzenlenmesi öneri olarak sunulmuştur.

Kaynakça

  • Anderson, R. (1998). Why talk about different ways to grade? The shift from traditional assessment to alternative assessment, New Directions for Teaching and Learning, 74, (5–15).
  • Bekiroğlu, F. O. (2004). Fizik, kimya ve biyoloji öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi, VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bildiriler Kitabı, Cilt 2.
  • Birgin, O. (2003), Bilgisayar destekli bireysel gelişim dosyasının uygulanabilirliğinin araştırılması, Yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
Yıl 2008, Cilt: 2 Sayı: 2, 1 - 22, 01.12.2008

Öz

Kaynakça

  • Anderson, R. (1998). Why talk about different ways to grade? The shift from traditional assessment to alternative assessment, New Directions for Teaching and Learning, 74, (5–15).
  • Bekiroğlu, F. O. (2004). Fizik, kimya ve biyoloji öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi, VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bildiriler Kitabı, Cilt 2.
  • Birgin, O. (2003), Bilgisayar destekli bireysel gelişim dosyasının uygulanabilirliğinin araştırılması, Yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tülay Şenel Çoruhlu Bu kişi benim

Tülay Şenel Çoruhlu Bu kişi benim

Sibel Er Nas Bu kişi benim

Salih Çepni Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2008
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çoruhlu, T. Ş., Şenel Çoruhlu, T., Nas, S. E., Çepni, S. (2008). Fen ve Teknoloji Öğretmenleri İçin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine Yönelik Bir Hizmet İçi Eğitim Programından Yansımalar: Trabzon Örneği. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 2(2), 1-22.