BibTex RIS Kaynak Göster

Matematik Neden Zor?

Yıl 2008, Cilt: 2 Sayı: 2, 52 - 65, 01.12.2008

Öz

Bu makalede, ülkemizde uygulanmaya başlanan yeni matematik müfredatlarının beslendiği fikirler ele alınmış ve bu fikirlerin matematiğin gerçekte zor bir bilim olmadığı varsayımına dayandığı gösterilmeye çalışılmıştır. Bütün bunlar literatüre dayandırılarak ele alınmıştır..Literatürde matematiğin doğası hakkındaki görüşler tartışmanın mihenk taşını oluşturmuştur. Ernest (1989) matematiğin doğası hakkındaki görüşleri üç ana kategoriye ayırır: Enstrümantalist, Platonist ve Problem-çözme. Bunlardan platonist ve problem-çözme görüşü yapılandırmacı fikrin eğitim ve öğrenim anlayışına yakındır. Bu anlayış ile sunulan matematiğin öğrencilere daha faydalı olacak ve onlar matematiği zor bir ders olarak görmeyeceklerdir. Bu iddia ülkemizde yapılan çalışmalarla desteklenmiştir.

Yıl 2008, Cilt: 2 Sayı: 2, 52 - 65, 01.12.2008

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nihat Boz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2008
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Boz, N. (2008). Matematik Neden Zor?. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(2), 52-65.