Analojilerin fen öğretiminde kullanılması, öğretim sürecine yönelik olumlu katkıları bulunmaktadır. Araştırmada, Fen bilgisi öğretmen adaylarının analojilerin kullanımına ilişkin görüşlerini ve analojileri uygulayabilme yeterliklerini belirleyebilme amaçlanmıştır. Uygulama sürecinde, öğretmen adaylarına analojinin ne olduğu ve nasıl yapıldığı konusunda bilgi aktarımı yapılmış; ardından kendilerinin analoji hazırlamaları beklenmiştir. Araştırmanın nitel veri toplama aracı, analojilerin kullanımına ve öğretim sürecine ilişkin düşünceleri ölçmeyi amaçlayan 17 açık uçlu sorudan; nicel veri toplama aracı ise analojileri uygulayabilme yeterliklerini belirleyen 4’lü likert tipinde 20 maddeden oluşmuştur. Öğretmen adayları, öğretimin çeşitli aşamalarında analojilerin uygulanabileceğini ve hem olumlu hem de olumsuz katkılarının olabildiğini de belirtmişlerdir. Elde edilen yanıtlarda öğretmen adayları; analojilerin “kavram yanılgılarının giderilmesi ve güncel hayatla bilimin birleştirilmesi için kullanılması gerektiğini”; aynı zamanda da “çaba ve dikkat gerektirdiğini ve kişinin alan bilgisinin yeterli olması gerektiğini” de belirtmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 5 Sayı: 2 |