Gelişmiş ülkeler seviyesine ulaşabilmek amacıyla, eğitim-öğretim alanında davranışçı kuram temelli geleneksel yaklaşımın yerini; bilişsel kuram temelli yapılandırmacı yaklaşım almıştır. Farklı araştırmalarda, öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşımın uygulanabilirliği konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları ve bu konuda hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları belirlenmiştir. Bu nedenle ihtiyaçların belirlenerek, buna yönelik çalışmaların yapılması oldukça önemlidir. Araştırmada; farklı branşlardaki öğretmenlerin, yapılandırmacı yaklaşımın uygulanabilirliğine ve alandaki öğretim materyallerinin yeterliğine ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde olup, 2010 Haziran ayında Tekirdağ’da görev yapmakta olan beş farklı branştan 44 öğretmenin katılımıyla gerçekleşmiştir. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan ve yedi açık uçlu sorudan oluşan bir anket kullanılarak toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde, nitel analiz yöntemlerinden biri olan, içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, öğretmenlerin yapılandırmacı öğretim yaklaşımına ve kullanılan öğretim materyallerine ilişkin görüşlerinin genel anlamda olumlu olduğu; buna karşın öğretmenlerin, hem yapılandırmacı yaklaşım hem de kullanılan öğretim materyallerine ilişkin çeşitli eksikliklerinin olduğunu düşündükleri de tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 5 Sayı: 2 |