BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Dışı Bilimsel Etkinliklerin 9. Sınıf Öğrencilerinin Enerji Konusunu Günlük Hayatla İlişkilendirme Düzeyine Etkisi

Yıl 2011, Cilt: 5 Sayı: 2, 178 - 198, 01.12.2011

Öz

Bu araştırmada, okul dışı bilimsel etkinliklerin 9. sınıf öğrencilerinin, “Enerji” konusunu günlük hayatla ilişkilendirme düzeylerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, 2009-2010 Bahar Dönemi’nde Ankara İli’nde bulunan bir Anadolu Lisesi’nde öğrenim görmekte olan 58 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada, “Enerji” konusu fizik dersinde ele alındıktan sonra, konu ile ilgili hazırlanan 12 açık uçlu soru, Ankara’da bulunan Enerji Parkı’na yapılan gezi öncesinde ve sonrasında öğrencilere yöneltilmiştir. Soruların hazırlanmasında üç uzmandan soruların konuya ve 9. sınıf fizik dersi içeriğine uygunluğu ile ilgili görüş alınmış, gerekli düzeltmelerden sonra hazırlanan sorular öğrencilere uygulanmıştır. Enerji Parkı’nda yapılan uygulama öncesinde öğrencilere, enerji eldesi ile ilgili bir animasyon izletilmiş ve konu hakkında tartışmaları sağlanmıştır. Uygulama sırasında, öğrencilere, iki rehber, bir öğretmen ve bir araştırmacı eşlik etmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda; yapılan okul dışı bilimsel etkinliklerin, öğrencilerin “enerji” konusunu anlama ve konuyu günlük hayatla ilişkilendirme düzeylerini arttırdığını göstermektedir.

Kaynakça

  • Ata, B. (2002). Müzelerle ve tarihi mekanlarla Tarih öğretimi: Tarih öğretmenlerinin “Müze Eğitimine” ilişkin görüşleri. Yayınlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Bozdoğan, A. E. & Yalçın N. (2006). Bilim merkezlerinin ilköğretim öğrencilerinin fene karşı ilgi düzeylerinin değişmesine ve akademik başarılarına etkisi: Enerji Parkı. Ege Eğitim Dergisi, 7(2), 95-114.
  • Bozdoğan, A. E. (2007). Bilim ve teknoloji müzelerinin fen öğretimindeki yeri ve önemi. Yayınlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Bozdoğan, A. E. (2008). Planning and evaluation of field trips to informal learning environments: Case of the ‘Energy Park’. Journal of Theory and Practice in Education. 4(2), 282-290.
  • Dierking, L. & Falk, J. (1994). Family behavior and learning in informal science settings: A review of research. Science Education, 78, 57–72.
  • Eshach, H. (2006). Science literacy in primary schools and pre-schools. Dordrecht: Springer.
  • Guisasola, J., Morentin, M. & Zuza, K. (2005) School visits to science museums and learning sciences: A complex relationship. Physics Education, 40(6), 544-549.
  • Koosimile, A. (2004). Out-of-school experiences in science classes: Problems, issues and challenges in Botswana. Research Report. International Journal of Science Education, 26(4), 483-496.
  • Kuh, G. D. (1993). "In their own words: What students learn outside the classroom." American Educational Research Journal 30, 277-304.
  • Kuh, G. D. (1995). The other curriculum: Out-of-class experiences associated with student learning and personal development. Journal of Higher Education, 66(2), 123–155.
  • Lewalter, D & Geyer, C. (2009). Motivationale Aspekte von schulischen Besuchen in naturwissenschaftlich-technischen Museen. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 12(1), 28-44.
  • Mercin, L. (2004). İlköğretim okullarında Sanat (Resim) Eğitimi derslerinde müzelerden yararlanılmasına ilişkin uygulamalar. Eğitim Araştırmaları Dergisi. Kış: Sayı 14.
  • Pascarella, E. T.& Terenzini, P. T. (1991). How College Affects Students. San Francisco: Jossey-Bass
  • Rennie, L.J. & McClafferty, T. P. (1996). Science centers and science learning. Studies in Science Education, 27, 53-97.
  • Salmi, H. S. (1993). Science centre education: Motivation and learning in informal education. Ed.D Unpublished Doctoral Dissertation, Helsingin Yliopisto, Finland.
  • Strauss, L., & Terenzini, P. (2007). The Effects of Students' in- and out-of-Class Experiences on Their Analytical and Group Skills: A Study of Engineering Education. Research in Higher Education, 48(8), 967-992.
  • Topallı, K. (2001). İlk ve orta dereceli okullarda güzel sanatlar eğitimi kapsamında müze eğitiminin rolü ve önemi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Wellington, J (1990). Formal and İnformal learning in science: The role of the interactive science centers. Physics Education, 25, 247-252.
  • Westfall, S. (1999). Partnerships to connect in- and out-of-class experiences. New Directions for Student Services, (87), 51-61.
Yıl 2011, Cilt: 5 Sayı: 2, 178 - 198, 01.12.2011

Öz

Kaynakça

  • Ata, B. (2002). Müzelerle ve tarihi mekanlarla Tarih öğretimi: Tarih öğretmenlerinin “Müze Eğitimine” ilişkin görüşleri. Yayınlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Bozdoğan, A. E. & Yalçın N. (2006). Bilim merkezlerinin ilköğretim öğrencilerinin fene karşı ilgi düzeylerinin değişmesine ve akademik başarılarına etkisi: Enerji Parkı. Ege Eğitim Dergisi, 7(2), 95-114.
  • Bozdoğan, A. E. (2007). Bilim ve teknoloji müzelerinin fen öğretimindeki yeri ve önemi. Yayınlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Bozdoğan, A. E. (2008). Planning and evaluation of field trips to informal learning environments: Case of the ‘Energy Park’. Journal of Theory and Practice in Education. 4(2), 282-290.
  • Dierking, L. & Falk, J. (1994). Family behavior and learning in informal science settings: A review of research. Science Education, 78, 57–72.
  • Eshach, H. (2006). Science literacy in primary schools and pre-schools. Dordrecht: Springer.
  • Guisasola, J., Morentin, M. & Zuza, K. (2005) School visits to science museums and learning sciences: A complex relationship. Physics Education, 40(6), 544-549.
  • Koosimile, A. (2004). Out-of-school experiences in science classes: Problems, issues and challenges in Botswana. Research Report. International Journal of Science Education, 26(4), 483-496.
  • Kuh, G. D. (1993). "In their own words: What students learn outside the classroom." American Educational Research Journal 30, 277-304.
  • Kuh, G. D. (1995). The other curriculum: Out-of-class experiences associated with student learning and personal development. Journal of Higher Education, 66(2), 123–155.
  • Lewalter, D & Geyer, C. (2009). Motivationale Aspekte von schulischen Besuchen in naturwissenschaftlich-technischen Museen. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 12(1), 28-44.
  • Mercin, L. (2004). İlköğretim okullarında Sanat (Resim) Eğitimi derslerinde müzelerden yararlanılmasına ilişkin uygulamalar. Eğitim Araştırmaları Dergisi. Kış: Sayı 14.
  • Pascarella, E. T.& Terenzini, P. T. (1991). How College Affects Students. San Francisco: Jossey-Bass
  • Rennie, L.J. & McClafferty, T. P. (1996). Science centers and science learning. Studies in Science Education, 27, 53-97.
  • Salmi, H. S. (1993). Science centre education: Motivation and learning in informal education. Ed.D Unpublished Doctoral Dissertation, Helsingin Yliopisto, Finland.
  • Strauss, L., & Terenzini, P. (2007). The Effects of Students' in- and out-of-Class Experiences on Their Analytical and Group Skills: A Study of Engineering Education. Research in Higher Education, 48(8), 967-992.
  • Topallı, K. (2001). İlk ve orta dereceli okullarda güzel sanatlar eğitimi kapsamında müze eğitiminin rolü ve önemi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Wellington, J (1990). Formal and İnformal learning in science: The role of the interactive science centers. Physics Education, 25, 247-252.
  • Westfall, S. (1999). Partnerships to connect in- and out-of-class experiences. New Directions for Student Services, (87), 51-61.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hulya Ertas Bu kişi benim

Ahmet İlhan Şen; Arife Parmaksızoğlu Bu kişi benim

A.İlhan Şen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ertas, H., Parmaksızoğlu, A. İ. Ş. A., & Şen, A. (2011). Okul Dışı Bilimsel Etkinliklerin 9. Sınıf Öğrencilerinin Enerji Konusunu Günlük Hayatla İlişkilendirme Düzeyine Etkisi. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 5(2), 178-198.