Bu çalışma,
biyoloji öğretmenlerinin biyoloji eğitiminde uygulanabilecek açık alan
çalışmalarına yönelik görüşlerini ortaya koymayı amaçlayan nitel bir
araştırmadır. Çalışma grubu, 30 biyoloji öğretmeninin katılımı ile
oluşturulmuştur. Veri toplama aracı olarak yarı-yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen verilerin analizinde betimsel ve içerik
analizleri kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda biyoloji öğretmenlerinin
açık alan çalışmaları hakkında fikir sahibi olduğu, avantajlarını ve
zorluklarını bildiği ancak bu çalışmaları ders işleyişine yeterince dâhil
etmediği, bu durumun ağırlıklı nedeninin ise müfredattaki konu yoğunluğu olduğu
belirlenmiştir. Bu çalışma sonuçlarına dayanarak, açık alan çalışmaları ile
ilgili biyoloji öğretim programlarına ve öğretmen eğitimine ilişkin öneriler
ortaya konulmuştur.
Biyoloji öğretmenleri açık alan çalışmaları nitel araştırma yöntemi
The
purpose of this study is to present the opinions of biology teachers on open
field studies which can be applied in biology education. In accordance with
this purpose, this study was designed by qualitative research method. The
research group of the study is composed of 30 biology teachers working in
secondary schools. In this study, the data was obtained from semi-structured
interview by researchers were devoloped. In the direction of the data obtained
from the study, it was determined that biology teachers had an idea about open
field studies, knew their advantages and difficulties; however, they did not use these studies sufficiently
in biology lessons. Based on the results
of this study, suggestions on biology curricula and teacher education on open
field studies are offered.
Biology teachers open field studies qualitative research method
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 6 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 12 Sayı: 2 |