Bu
araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerileri ve
teknoloji kullanımları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada,
ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Ankara il ve
ilçelerinde görev yapmakta olan 519 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak Baloğlu (2001) tarafından
geliştirilen “Sınıf Yönetimi Becerisini Değerlendirme Ölçeği” ve Akpınar (2003) tarafından
geliştirilen “Teknoloji Kullanım Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik
yöntemlerinden frekans,
yüzde, ortalama, standart sapma, Mann Whitney U-testi, Kruskal Wallis H-testi, Pearson Moments
çift yönlü korelasyon analizi ve çoklu regresyon analizi teknikleri
kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin sınıf yönetim
becerileri ile okutulan öğrenci sayıları arasında anlamlı bir farklılık
olmadığı, mesleki kıdeme göre anlamlı bir farklılık olduğu; teknoloji
kullanımları ile mesleki kıdem ve okutulan öğrenci sayıları arasında anlamlı
bir farklılık olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırmada ayrıca sınıf yönetim becerileri ile
teknoloji kullanımı arasında pozitif yönde, orta
düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna da ulaşılmıştır.
İlkokul öğretmenleri sınıf yönetim becerileri teknoloji kullanımı mesleki kıdem
The purpose of
the study is to determine the relationship between classroom management skills
and technology use of classroom teachers. The
study is based on relational research model. The study consisted
of 519 teachers working in primary schools in Ankara. Data is collected through
“Classroom Management Skills Scale”
developed by Baloğlu (2001) and “Technology Use Scale” developed by Akpınar
(2003). To analyze the data, arithmetic
mean, standard deviation, frequency, percentage, Mann Whitney U test,
Kruskal-Wallis H test, Pearson Moments bidirectional
correlation analysis and multiple regression analysis
techniques were used. According to the findings of
the study, there is not a significant difference in the classroom management in
class size; however, there is a significant difference in experience. There is
not a significant difference in the technology use, experience and class size. Also
findings of this study show that, there is a positive, meaningful and at
mid-level relationship between classroom management skills and technology use.
Classroom teachers classroom management skills technolgy use experience
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 25 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 12 Sayı: 2 |