Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigations of 9th Grade Student’s Mathematical Literacy According to the Academic Success and Learning Styles

Yıl 2019, Cilt: 13 Sayı: 1, 48 - 75, 30.06.2019
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.569430

Öz

In order to determine the level of education of the
country according to some reference points, the deficiencies that need to be
met and the measures to be taken, the OECD conducts a PISA research, which
evaluates the knowledge and skills acquired by the students in the 15-year age
group in three-year periods. Turkey participate this research as a member of
the OECD in order to raise the level of education.
The purpose of this research is stating the mathematical literacy levels
of the students who are studying in a county other than the sample in our
country, and determining the relationship between these levels and the academic
achievement, learning styles of the students. The research has been carried out
in scan pattern that is one of the quantitative research approaches. The sample
of the study was formed by 214 9th grade students studying in different high
school types located in İvrindi county of Balikesir province in 2016-2017
education year. Data collection tools are the mathematics literacy questionnaire
used in the PISA 2012 study and the KOLB Learning Style Inventory to determine
learning styles. From the analysis of research data it was reached that the
level of mathematical literacy of students participating in the study ranks
among the second level. It was also established that there was a meaningful
relationship between students' mathematical literacy levels and mathematics
achievement scores, but there was no meaningful relationship between
mathematical literacy level and learning style variables.

Kaynakça

  • Aktaş, İ.P. ve Mirzeoğlu, D. (2008). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Demografik Özellikleriyle İlişkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 173-188.Alemdağ, C., Alemdağ, S. ve Özkara, A.B. (2018). Spor Lisesi Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Genel Akademik Başarı Açısından İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 43(195), 269-278.Altun, M. ve Akkaya, R. (2014). Mathematics Teachers' Comments on PISA Math Questions and Our Country's Students' Low Achievement Levels. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 29 (1), 19-34.Andrés, F. A. (2017). Latin America in PISA 2012: Factors Related with Mathematical Literacy. Revista De Ciencias Económicas, İnstituto De İnvestigacianes en Ciencros Económicas, Universided De Costa Rica, 35(1).APA, Coalition for Psychology in Schools and Education. (2015). Okul öncesinden lise sona: Öğretmenler için 20 temel psikoloji ilkesi (E. Kanlı ve Ç.N. Umar, Çev.). Ankara: Türk Eğitim Derneği.Arslan, B. ve Babadoğan, C. (2005). İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Akademik Başarı Düzeyi, Cinsiyet ve Yaş İle İlişkisi. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 21, 35-48.Aydın, B. (2003). Bilgi Toplumu Oluşumunda Bireylerin Yetiştirilmesi ve Matematik Öğretimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 183-190.Azapağası İlbağı, E. (2012). PISA 2003 Matematik Okuryazarlığı Soruları Bağlamında 15 Yaş Grubu Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı ve Tutumlarının İncelenmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Anabilim Dalı, Matematik Eğitimi Bilim Dalı, Erzurum.Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi Elkitabı. Ankara: Pegema Yayınları.Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.Cankoy, O. (2002). Matematik ve Günlük Yaşam Dersi İle İlgili Görüşler, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara.Cosgrave, J., Perkins, R., Shiel, G., Fish, R., McGuinness, L. (2012). Teaching and Learning, Project Maths: İnsights From Teachers Who Participated in PISA 2012, Dublin: Educational Research Centre.Coşkun, N. ve Demirtaş, V.Y. (2014). Öğrenme Stillerine Göre Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarı Ve Kaygı Düzeyleri. Kastamonu Eğitim Dergisi , 23 (2), 549-564.Creswell, J. W. (2017). Araştırma Deseni. Ankara: Eğiten Kitap.Çam, A. (2014). 9.sınıf Öğrencilerinin PISA Matematik Testi Başarı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim ve Öğretim Bilim Dalı, Çanakkale.Çelik, F. ve Şahin, H. (2011). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Cinsiyet ve Öğrenim Gördükleri Sınıf Düzeyleri Bakımından Öğrenme Stillerinin İncelenmesi (Makü Örneği). Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 31.Çoban, M. (2018). PISA 2012 Bağlamında 9.Sınıf Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığının İncelenmesi.( Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, OFMA Eğitimi Anabilim Dalı, Matematik Eğitimi, Balıkesir.Erbey, Ö. (2013). İlköğretim 7.Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stili İle Fen Ve Teknoloji Dersi Başarısı Arasındaki İlişki. (YayımlanmamışYüksek Lisans Tezi). Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir.Ersoy, Y. (1997). Okullarda Matematik Eğitimi: Matematikte Okuryazarlık. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 115-120.Ersoy, Y. (2003). Teknoloji Derstekli Matematik Eğitimi-1: Gelişmeler, Politikalar, Stratejiler. İlköğretim-Online, 2 (1), 18-27.Evin Gencel, İ. (2007). Kolb’ün Deneyimsel Öğrenme Kuramına Dayalı Öğrenme Stilleri Envanteri–III’ü Türkçeye Uyarlama Çalışması. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (2), 120-139.Fowler, F. J. (2009). Survey Research Methods. Thousand Oaks, CA: Sage.Gabriel, F., Signolet, J., Westwell, M. (2017). A Machine Learning Approach to İnvestigating the Effects of Mathematics Dispositions on Mathematical Literacy. International Journal of Research& Method in Education, 41(3), 306-327.George, D. ve Mollery, P. (2001). SPSS for Windows Step By Step. (3rd Edition), Allyn and Bacon.Görgen, İ., ve Tahta, H. (2005). Liselerde Matematik Öğretimi Sürecindeki Öğretmen Davranışları İle Öğrenci Beklentilerinin Karşılaştırılması. Milli Eğitim Bakanlığı Dergisi, (166), 113-122.Gürsakal, S. (2012). PISA 2009 Öğrenci Başarı Düzeylerini Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(1), 441-452.Kaf Hasırcı, Ö. (2006). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme stilleri: Çukurova Üniversitesi örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi, 2 (1), 15-25. İlgün Dibek, M. (2015). Pısa 2012 Matematik Okuryazarlığı İle Öğrenme ve Öğretme Süreci Değişkenleri Arasındaki İlişkiler. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.Kalaycı, Ş. (Ed.). (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.Kalkınma Bakanlığı, (2013). Onuncu Kalkınma Planı [online]. (13 Ekim 2017), http://www.kalkinma.gov.tr/Pages/KalkinmaPlanlari.aspxKarabay, E. Yıldırım, A. ve Güler, G.(2015). Yıllara Göre PISA Matematik Okuryazarlığının Öğrenci Ve Okul Özellikleri İle İlişkisinin Aşamalı Doğrusal Modeller İle Analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 36, 137-151Koçak, T. (2007). İlköğretim 6. 7. 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.Koğar, H. (2015). PISA 2012 Matematik Okuryazarlığını Etkileyen Faktörlerin Aracılık Modeli. Eğitim ve Bilim, 40 (179), 45-55.Kükey, E. (2013). Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlık Düzeylerinin Matematik Başarılarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.MEB (2005) OECD/PISA 2003 projesi Ulusal Nihai Rapor. Ankara.MEB (2009), Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programı. Ankara.MEB (2010a) OECD/PISA 2006 projesi Ulusal Nihai Rapor. Ankara.MEB (2010b) OECD/PISA 2009 projesi Ulusal Ön Rapor. Ankara.MEB (2015) OECD/PISA 2012 projesi Ulusal Nihai Rapor. Ankara.MEB (2016) OECD/PISA 2015 projesi Ulusal Nihai Rapor. Ankara.Mertler, C. A., and Vannatta, R. A. (2005). Advanced and multivariate statistical methods: Practical application and interpretation (third edition). United States: Pyrczak Publishing.OECD (2013). PISA 2012 Assessment And Analytical Framework. Mathematics, Reading, Science, Problem Solving And Financial Literacy. Paris: OECD Publishing.OECD (2013a). PISA 2012 Results: What Makes Schools Successful? Resources, Policies and Practices (Volume IV), PISA ,OECD. Publishing. http://dx.doi.org/10.1787/9789264201156-enOECD (2013b). PISA 2012 Results: What Students Know and Can Do – Student Performance in Mathematics, Reading and Science (Volume I), PISA, OECD Publishing. http://dx.doi. org/10.1787/9789264201118-enÖzaslan, N. (2017). Türkiye’deki Öğrenci Başarılarının PISA 2003-2012 Matematik Okuryazarlığı Testlerinde Yer Alan Farklı Soru Türlerine Göre Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.Özbek, Ö. (2006). Öğrenme Stili Özelliklerinin Dikkate Alındığı Öğretim Etkinliklerini Uygulamanın Akademik Başarı, Tutumlar ve Hatırda Tutma Düzeyi Üzerindeki Etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, ÇanakkaleÖzdamar, K. (2011). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi-1 (Sekizinci baskı). Eskişehir: Kaan Kitabevi.Stacey, K. (2011). The PISA View of Mathematical Literacy in İndonesia. IndoMS.J.M.E, 2 (2), 95-126.Tabachnich , B. G., Fidell, L. S. (2013). Using Multivarrate Statics, Pearson, Boston.Tekin H. (1977). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Mars Matbaası.Türkan, A., Üner, S. S. ve Alcı, B. (2015). 2012 PISA Matematik Testi Puanlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 16 (2), 358-372.TÜSİAD, (2014). Şirin, S.R. ve Vatanartıran, S.PISA 2012 Değerlendirmesi: Türkiye İçin Veriye Dayalı Eğitim Reformu Önerileri [online]. (12 Şubat 2017) Http://Tusiad.Org/Tr/Yayinlar/Raporlar/İtem/7429-Pisa-2012Uysal, E. (2009). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlık Düzeyleri. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.Usta, A. (2006). İlköğretim Fen Bilgisi Derslerinde Öğrenme Stiline Dayalı Öğretim Etkinliklerinin Öğrenci Erişi ve Tutumlarına Etkisi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Konya.Yıldız, İ., Uyanık, N. (2004). Günümüz Matematik Öğretimi ve Yakın Çevre Etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12 (2), 437-442.Yılmazer, G. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Aritmetik Performans Puanları ve Matematik Okuryazarlığı Arasındaki İlişkinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sakarya.Zopluoğlu, C. (2014). Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2012 Türkiye Değerlendirmesi: Matematik [online]. (10 Mayıs 2018), www.acedemia.edu/6057970/

9.Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Okuryazarlıklarının Akademik Başarı ve Öğrenme Stillerine Göre İncelenmesi

Yıl 2019, Cilt: 13 Sayı: 1, 48 - 75, 30.06.2019
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.569430

Öz

Bazı referans noktalarına göre ülkelerin eğitim
alanında hangi düzeyde olduğunun, giderilmesi gereken eksikliklerin ve alınması
gereken tedbirlerin belirlenmesi amacıyla OECD tarafından üçer yıllık dönemler
hâlinde, 15 yaş grubundaki öğrencilerin kazanmış oldukları bilgi ve becerileri
değerlendiren PISA araştırması yürütülmektedir. Türkiye’de bir OECD üyesi
olarak, eğitim düzeyinin yükseltilmesi amacıyla araştırmaya katılmaktadır. Bu
araştırmanın amacı ise; ülkemizde örneklem dışında kalan bir ilçede öğrenim gören
tüm 9. sınıf öğrencilerinin matematik okuryazarlık düzeylerini tespit etmek ve
bu düzeyler ile öğrencilerin akademik başarıları ve öğrenme stilleri arasındaki
ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma; nicel araştırma yaklaşımlarından tarama
deseninde gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın örneklemini 2016-2017 eğitim öğretim
yılında Balıkesir/İvrindi ilçesinde yer alan farklı lise türlerinde öğrenim
gören 214, 9.sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Veri toplama araçları; PISA 2012
çalışmasında kullanılan matematik okuryazarlığı anketi ve öğrenme stillerini
belirlemek için KOLB Öğrenme Stili Envanteridir. Araştırmada; uygulamaya
katılan öğrencilerin matematik okuryazarlık düzeyinin 2.düzey ve altında
olduğu, öğrencilerin matematik okuryazarlık düzeyleri ile matematik başarı
puanları arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu, öğrenme stili değişkeni ile
anlamlı bir ilişkisinin bulunmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aktaş, İ.P. ve Mirzeoğlu, D. (2008). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Demografik Özellikleriyle İlişkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 173-188.Alemdağ, C., Alemdağ, S. ve Özkara, A.B. (2018). Spor Lisesi Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Genel Akademik Başarı Açısından İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 43(195), 269-278.Altun, M. ve Akkaya, R. (2014). Mathematics Teachers' Comments on PISA Math Questions and Our Country's Students' Low Achievement Levels. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 29 (1), 19-34.Andrés, F. A. (2017). Latin America in PISA 2012: Factors Related with Mathematical Literacy. Revista De Ciencias Económicas, İnstituto De İnvestigacianes en Ciencros Económicas, Universided De Costa Rica, 35(1).APA, Coalition for Psychology in Schools and Education. (2015). Okul öncesinden lise sona: Öğretmenler için 20 temel psikoloji ilkesi (E. Kanlı ve Ç.N. Umar, Çev.). Ankara: Türk Eğitim Derneği.Arslan, B. ve Babadoğan, C. (2005). İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Akademik Başarı Düzeyi, Cinsiyet ve Yaş İle İlişkisi. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 21, 35-48.Aydın, B. (2003). Bilgi Toplumu Oluşumunda Bireylerin Yetiştirilmesi ve Matematik Öğretimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 183-190.Azapağası İlbağı, E. (2012). PISA 2003 Matematik Okuryazarlığı Soruları Bağlamında 15 Yaş Grubu Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı ve Tutumlarının İncelenmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Anabilim Dalı, Matematik Eğitimi Bilim Dalı, Erzurum.Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi Elkitabı. Ankara: Pegema Yayınları.Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.Cankoy, O. (2002). Matematik ve Günlük Yaşam Dersi İle İlgili Görüşler, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara.Cosgrave, J., Perkins, R., Shiel, G., Fish, R., McGuinness, L. (2012). Teaching and Learning, Project Maths: İnsights From Teachers Who Participated in PISA 2012, Dublin: Educational Research Centre.Coşkun, N. ve Demirtaş, V.Y. (2014). Öğrenme Stillerine Göre Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarı Ve Kaygı Düzeyleri. Kastamonu Eğitim Dergisi , 23 (2), 549-564.Creswell, J. W. (2017). Araştırma Deseni. Ankara: Eğiten Kitap.Çam, A. (2014). 9.sınıf Öğrencilerinin PISA Matematik Testi Başarı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim ve Öğretim Bilim Dalı, Çanakkale.Çelik, F. ve Şahin, H. (2011). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Cinsiyet ve Öğrenim Gördükleri Sınıf Düzeyleri Bakımından Öğrenme Stillerinin İncelenmesi (Makü Örneği). Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 31.Çoban, M. (2018). PISA 2012 Bağlamında 9.Sınıf Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığının İncelenmesi.( Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, OFMA Eğitimi Anabilim Dalı, Matematik Eğitimi, Balıkesir.Erbey, Ö. (2013). İlköğretim 7.Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stili İle Fen Ve Teknoloji Dersi Başarısı Arasındaki İlişki. (YayımlanmamışYüksek Lisans Tezi). Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir.Ersoy, Y. (1997). Okullarda Matematik Eğitimi: Matematikte Okuryazarlık. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 115-120.Ersoy, Y. (2003). Teknoloji Derstekli Matematik Eğitimi-1: Gelişmeler, Politikalar, Stratejiler. İlköğretim-Online, 2 (1), 18-27.Evin Gencel, İ. (2007). Kolb’ün Deneyimsel Öğrenme Kuramına Dayalı Öğrenme Stilleri Envanteri–III’ü Türkçeye Uyarlama Çalışması. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (2), 120-139.Fowler, F. J. (2009). Survey Research Methods. Thousand Oaks, CA: Sage.Gabriel, F., Signolet, J., Westwell, M. (2017). A Machine Learning Approach to İnvestigating the Effects of Mathematics Dispositions on Mathematical Literacy. International Journal of Research& Method in Education, 41(3), 306-327.George, D. ve Mollery, P. (2001). SPSS for Windows Step By Step. (3rd Edition), Allyn and Bacon.Görgen, İ., ve Tahta, H. (2005). Liselerde Matematik Öğretimi Sürecindeki Öğretmen Davranışları İle Öğrenci Beklentilerinin Karşılaştırılması. Milli Eğitim Bakanlığı Dergisi, (166), 113-122.Gürsakal, S. (2012). PISA 2009 Öğrenci Başarı Düzeylerini Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(1), 441-452.Kaf Hasırcı, Ö. (2006). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme stilleri: Çukurova Üniversitesi örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi, 2 (1), 15-25. İlgün Dibek, M. (2015). Pısa 2012 Matematik Okuryazarlığı İle Öğrenme ve Öğretme Süreci Değişkenleri Arasındaki İlişkiler. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.Kalaycı, Ş. (Ed.). (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.Kalkınma Bakanlığı, (2013). Onuncu Kalkınma Planı [online]. (13 Ekim 2017), http://www.kalkinma.gov.tr/Pages/KalkinmaPlanlari.aspxKarabay, E. Yıldırım, A. ve Güler, G.(2015). Yıllara Göre PISA Matematik Okuryazarlığının Öğrenci Ve Okul Özellikleri İle İlişkisinin Aşamalı Doğrusal Modeller İle Analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 36, 137-151Koçak, T. (2007). İlköğretim 6. 7. 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.Koğar, H. (2015). PISA 2012 Matematik Okuryazarlığını Etkileyen Faktörlerin Aracılık Modeli. Eğitim ve Bilim, 40 (179), 45-55.Kükey, E. (2013). Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlık Düzeylerinin Matematik Başarılarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.MEB (2005) OECD/PISA 2003 projesi Ulusal Nihai Rapor. Ankara.MEB (2009), Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programı. Ankara.MEB (2010a) OECD/PISA 2006 projesi Ulusal Nihai Rapor. Ankara.MEB (2010b) OECD/PISA 2009 projesi Ulusal Ön Rapor. Ankara.MEB (2015) OECD/PISA 2012 projesi Ulusal Nihai Rapor. Ankara.MEB (2016) OECD/PISA 2015 projesi Ulusal Nihai Rapor. Ankara.Mertler, C. A., and Vannatta, R. A. (2005). Advanced and multivariate statistical methods: Practical application and interpretation (third edition). United States: Pyrczak Publishing.OECD (2013). PISA 2012 Assessment And Analytical Framework. Mathematics, Reading, Science, Problem Solving And Financial Literacy. Paris: OECD Publishing.OECD (2013a). PISA 2012 Results: What Makes Schools Successful? Resources, Policies and Practices (Volume IV), PISA ,OECD. Publishing. http://dx.doi.org/10.1787/9789264201156-enOECD (2013b). PISA 2012 Results: What Students Know and Can Do – Student Performance in Mathematics, Reading and Science (Volume I), PISA, OECD Publishing. http://dx.doi. org/10.1787/9789264201118-enÖzaslan, N. (2017). Türkiye’deki Öğrenci Başarılarının PISA 2003-2012 Matematik Okuryazarlığı Testlerinde Yer Alan Farklı Soru Türlerine Göre Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.Özbek, Ö. (2006). Öğrenme Stili Özelliklerinin Dikkate Alındığı Öğretim Etkinliklerini Uygulamanın Akademik Başarı, Tutumlar ve Hatırda Tutma Düzeyi Üzerindeki Etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, ÇanakkaleÖzdamar, K. (2011). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi-1 (Sekizinci baskı). Eskişehir: Kaan Kitabevi.Stacey, K. (2011). The PISA View of Mathematical Literacy in İndonesia. IndoMS.J.M.E, 2 (2), 95-126.Tabachnich , B. G., Fidell, L. S. (2013). Using Multivarrate Statics, Pearson, Boston.Tekin H. (1977). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Mars Matbaası.Türkan, A., Üner, S. S. ve Alcı, B. (2015). 2012 PISA Matematik Testi Puanlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 16 (2), 358-372.TÜSİAD, (2014). Şirin, S.R. ve Vatanartıran, S.PISA 2012 Değerlendirmesi: Türkiye İçin Veriye Dayalı Eğitim Reformu Önerileri [online]. (12 Şubat 2017) Http://Tusiad.Org/Tr/Yayinlar/Raporlar/İtem/7429-Pisa-2012Uysal, E. (2009). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlık Düzeyleri. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.Usta, A. (2006). İlköğretim Fen Bilgisi Derslerinde Öğrenme Stiline Dayalı Öğretim Etkinliklerinin Öğrenci Erişi ve Tutumlarına Etkisi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Konya.Yıldız, İ., Uyanık, N. (2004). Günümüz Matematik Öğretimi ve Yakın Çevre Etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12 (2), 437-442.Yılmazer, G. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Aritmetik Performans Puanları ve Matematik Okuryazarlığı Arasındaki İlişkinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sakarya.Zopluoğlu, C. (2014). Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2012 Türkiye Değerlendirmesi: Matematik [online]. (10 Mayıs 2018), www.acedemia.edu/6057970/
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kübra Efe Çetin Bu kişi benim 0000-0003-2207-8514

Sevinç Mert Uyangör 0000-0002-3307-1492

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 23 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Efe Çetin, K., & Mert Uyangör, S. (2019). 9.Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Okuryazarlıklarının Akademik Başarı ve Öğrenme Stillerine Göre İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi, 13(1), 48-75. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.569430