Bu araştırmanın amacı, Işık ve Ses ünitesine ait
oyun temelli etkinliklerin ortaokul öğrencilerinin fen öğrenmesine olan
etkisini akademik başarı, fen öğrenmeye yönelik motivasyon, tutum ve cinsiyet
değişkenlerine göre incelemektir. Araştırma bir ortaokulun iki farklı 6. sınıf
şubesinde gerçekleştirilmiştir. Nicel araştırma yöntemlerinden ön test - son
test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Veri toplama aracı
olarak; araştırmacı tarafından geliştirilen 6. sınıf Işık ve Ses ünitesine
yönelik akademik başarı testi, fen öğrenimine yönelik motivasyon ölçeği ve tutum
ölçeği kullanılmıştır. Verilerin bağımsız değişkenler arasında anlamlı bir
farklılık olup olmadığı t-testiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucuna
göre deney grubundaki öğrencilerin akademik başarıları, fen öğrenimine yönelik
motivasyonları ve derse karşı tutumları kontrol grubu öğrencilerinin puanlarına
göre daha yüksek olduğu, cinsiyet değişkeni açısından başarı ve motivasyona
etkisi olmadığı ancak derse karşı tutumlarının kız öğrenciler lehine olumlu
tutum geliştirdiği görülmüştür.
oyun temelli öğrenme fen başarısı motivasyon tutum cinsiyet ışık ve ses ünitesi
The purpose of this research is to investigate the effect of game-based
activities of light and sound units on middle school students' science learning
according to academic achievement, motivation, attitude and gender variables. This
research was conducted in two different 6th grade level in a middle
school. The quasi - experimental design
with pre - test and post - test control groups was used. As a data collection
tool; the academic achievement test for the 6th grade Light and
Sound unit, the motivation scale for science learning and attitude scale was
used. The data was analyzed by the t-test if there were any significant differences
between the independent variables. According to the results, it was seen that
the students in the experimental group had higher academic achievement,
motivation towards science learning and attitudes towards the lesson compared
to control groups’ students. Gender differences had no effect on academic
achievement and motivation but their attitude towards the lesson improved
positive attitude in favor of the female students.
game-based learning academic achievement motivation attitude gender light and sound units
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 28 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 13 Sayı: 1 |