Bu araştırmanın amacı, harmanlanmış öğrenme
ortamlarında kullanılan Bilgisayar Cebiri Sistemlerinin (BCS), belirli integral
konusunun öğretiminde öğrencilerin akademik başarıları, kavramsal anlamaları,
işlemsel becerileri ve problem çözme becerileri üzerindeki etkisini incelemektir.
Araştırma için Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü birinci sınıf
öğrencilerinden 43 kişi seçilmiş ve genel matematik konularına yönelik hazır
bulunuşlukları ve matematiğe yönelik tutumları denk seviyede olan 21 ve 22’şer
kişilik iki grup belirlenmiştir. Harmanlanmış öğrenme ortamlarında BCS’nin
etkisini araştırmak amacıyla deney grubuna yapılandırmacı yaklaşım ilkelerine
göre BCS destekli öğretim yapılırken, kontrol grubuna ise sadece yapılandırmacı
yaklaşım ilkelerine göre bir öğretim yapılmıştır. 7 haftalık (28 ders saati)
uygulama sonucunda Belirli İntegral Testi uygulanmış, elde edilen veriler
analiz edilerek yorumlanmıştır. Belirli İntegral Testi ve bu testin alt
boyutlarının değerlendirilmesi sonucu deney grubundaki öğrencilerin kontrol
grubundaki öğrencilerden istatistiksel olarak daha başarılı olduğu tespit
edilmiştir
Harmanlanmış öğrenme bilgisayar cebiri sistemleri akademik başarı
The aim of this study is to examine the effect of Computer Algebra
Systems (CAS) on academic success, conceptual understanding, computational
skills and problem-solving skills of definite integral teaching in Blended
Learning Environments. The sample group of this study consists of 43 students
from Computer and Instructional Technologies, who are in their first year and
taking Mathematics course. The sample has been separated into two groups as 21
(experimental group) and 22 students (control group) according to General
Mathematics Prerequisite Test and Mathematics Attitude Measure which were used
as pretests. In Blended Learning Environments, while the experimental group has
been taught the things based on constructivist approach and supported by CAS in
order to observe the effect of CAS, the control group has been taught the thing
only based on constructivist approach. After seven weeks (28 lesson hours) of
experimentation, Definite Integral achievement posttest has been applied, and
quantitative data has been collected for analysis. According to the general
results of subscales of the definite integral and definite integral achievement
test, the students in the experimental group were more successful than the
students in the control group.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 13 Sayı: 2 |