Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Descriptive Content Analysis of the Articles Published in Turkey on Numbers and the Operations Learning Area

Yıl 2023, Cilt: 17 Sayı: 1, 231 - 256, 30.06.2023
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.1151223

Öz

Numbers have found a wide place in many studies and curricula from the past to the present. Within the scope of the research, which was designed with the descriptive content analysis method, a total of 5021 volumes of the 124 journals in our country were reviewed, 301 articles were determined and the data obtained were analysed with the content.The results are as follows: It was determined that the number of articles, which were first published in Turkey in 1986 on numbers and operations learning area, began to increase from 2013. The reviewed articles were designed mostly with the case study method and the secondary school level was mostly used as the sample in the articles. Besides, addition and subtraction with natural numbers were mainly studied at the primary school level, and at the secondary school level, respectively fractions, operations with natural numbers and fractions were studied in sub-learning areas.

Kaynakça

  • Aksu, Z., Gedik, S. D. ve Konyalıoğlu, A. C. (2013). Köklü sayıların büyüklüğüne karar verememe ve sayı doğrusuna yerleştirememe. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (JRET), 2(2), 169–175.
  • Albayrak, E. ve Çiltaş, A. (2017). Türkiye’de matematik eğitimi alanında yayınlanan matematiksel model ve modelleme araştırmalarının betimsel içerik analizi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(9), 258-283.
  • Albayrak, M., Yazıcı, N. ve Şimşek, M. (2019). Büyük doğal sayıları okuma ve yazmada öğrencilerin yaşadığı güçlükler. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 1419–1441. http://dx.doi.org/10.23891/efdyyu.2019.166
  • Altıparmak, K. ve Palabıyık, E. (2019). 1- 8 . Sınıf kesirler , kesirlerle işlemler ve ondalık gösterim alt öğrenme alanlarına ait kazanımların yenilenmiş bloom taksonomisi ’ne göre incelenmesi. Elementary Education Online, 18(1), 158–173. doi:10.17051/ilkonline.2019.527183
  • Altun, H. ve Çelik, A. (2018). Kesir ve rasyonel sayılar konusu ile ilgili öğrencilerin ilgi ve düşünceleri. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 7(1), 1–14.
  • Arı, A. A. ve Demir, B.(2020). Analysis of thesis in turkey between the years 2008-2020 on mathematics literacy. Sakarya University Journal of Education, 10(3), 667-685. https://doi.org/10.19126/suje.796422
  • Aydoğdu, M. (2020). Sekizinci sınıf öğrencilerinin üslü sayılar ile köklü sayılar konularındaki kavram yanılgılarının belirlenmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(3), 240-257. https://doi.org/10.47714/uebt.799116
  • Baroody, A. J. & Wilkins, J. L. M. (1999). The development of informal counting, number and arithmetic skills and concept. In J. V. Copley (Ed.), Mathematics in the early years (48-65). Reston, VA: NTCM.
  • Baş, F. ve Özturan Sağırlı, M. (2017). Türkiye’de eğitim alanında üstbiliş odaklı yapılan makalelere yönelik bir içerik analizi. Eğitim ve Bilim, 42(192), 1-33. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2017.7115
  • Berkant, H. G. ve Yaren, R. (2020). Altıncı sınıf tam sayılar konusunda uygulanan gerçekçi matematik eğitiminin öğrencilerin matematik motivasyonlarına etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 543-571. https://doi.org/10.33437/ksusbd.555770
  • Biber, A. Ç. ve Tuna, A. (2016). Altıncı sınıf öğrencilerinin kümeler konusunda kurdukları problemlerin incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 270–298. doi:10.17556/jef.22237
  • Birgin, O. ve Öztürk, F.N. (2021). Türkiye’de matemtik eğitimi alanında matematiksel modelleme çalışmalarına ilişkin eğilimler (2010-2020):Tematik içerik analizi. e- Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(5), 118-140. Doi: 10.19160/e-ijer.937654
  • Blenkin, G. M. & Kelly, A. V. (Eds.). (1996). Early childhood education: a developmental curriculum. SAGE.
  • Bozkurt, A. ve Polat, M. (2011). Sayma pullarıyla modellemenin tam sayılar konusunu öğrenmeye etkisi üzerine öğretmen görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 787–80
  • Charalambous C. Y. & Pantazi, D. P. (2005). Revisiting a theoretical Model on Fractions: Implications for teaching and Research. In Chick, H.L. & Vincent, J. L. (Eds.), Proceedings of the 29th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, (Vol 2, pp. 233 – 240).
  • Charlesworth, R. & Lind, D. (2010). Science and math for young children. Cincinnati, OH: Delmar.
  • Christou, K., P. & Vosniadou, S. (2012). Aritmetikten cebire geçiş: Gerçek sayıları temsil eden gerçek sembolleri yorumlama. Matematiksel Düşünme ve Öğrenme, 14, 1-27 Cohen, L., Manion, L. &Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th ed.). New York, NY: Routledge.
  • Coşkun, A. ve Soylu, Y. (2021). Türkiye'de Matematik Eğitimi Alanında Problem Çözmeye Yönelik Yapılan Çalışmaların Bir İçerik Analizi. International Journal of Educational Studies in Mathematics , 8 (3), 230-251. https://doi.org/0.17278/ijesim.984843
  • Çalık, M. ve Sözbilir, M. (2014). Parameters of content analysis. Education and Science, 39(174), 33-38.
  • Deveci, A. (2021). Sorgulayıcı Öğrenme ve Problem Çözme Yoluyla Oran Orantı Konusundaki Kavram Yanılgılarının Giderilmesi [Yayınlanmamış Doktora Tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi
  • Ercire, Y. E. ve Narlı, S. (2019). Matematik öğretmen adayları doğal sayıları nasıltanımlıyor? Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 240–271.
  • Erdem, D. (2011). Türkiye’de 2005–2006 yılları arasında yayımlanan eğitim bilimleri dergilerindeki makalelerin bazı özellikler açısından incelenmesi: Betimsel bir analiz. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 2(1), 140-147.
  • Erdem, E., Başıbüyük, K., Gökkurt, B., Şahin, Ö. ve Soylu, Y. (2015). Tam sayılar konusunun öğretiminde yaşanan zorluklar ve çözüm önerileri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 97–117. https://doi.org/10.17556/jef.53497
  • Erdem, E., Özçelik, A. ve Gürbüz, R. (2018). Difficultiıes encountered by 7th graders in the subject ‘ percent ’ and suggestions. İnönü University Journal of the Faculty of Education, 19(3), 638–653. doi:10.17679/inuefd.345749
  • Falkingham, L. & Reeves, R. (1998). Context analysis—A technique for analysing research in a field, applied to literature on the Management of R&D at the section level. Scientometrics, 42(2), 97-120.
  • Fuson, K. C. (1988). Children’s counting and consepts of number. New York: Springer-Verlag.
  • Gelman, R. & Meck, E. (1986). The notion of principle: The case of counting. In J. Hiebert (Ed.), Conceptual and procedurel knowledge: The case of mathematics (29-57). Hillsdale, NJ: Erlbaum
  • Güler, H. K. ve Didiş Kabar, G. (2017). Ortaokul öğrencilerinin günlük hayat problemi çözerken kullandıkları problem çözme süreçlerinin ve stratejilerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (JRET), 6(4), 147–154
  • Gürbüz, R. ve Birgin, O. (2008). Farklı öğretim seviyesindeki öğrencilerin rasyonel sayıların farklı gösterim şekilleriyle işlem yapma becerilerinin karşılaşıtırılması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 85–94.
  • Güzel, S. ve Yılmaz, S. (2020). 8. Sınıf Öğrencilerinin üslü ifadeler konusundaki matematiksel dil kullanım düzeyleri ve dile ilişkin görüşleri. International Journal of Active Learning, 5(1), 33-56.
  • Hansen, A. (2014). Children’s errors in mathematics. London: Sage Publications.
  • Işık, A., Çİltaş, A. ve Kar, T. (2012). Problem kurma temelli öğretimin farklı sayı algılamasına sahip 6 . sınıf öğrencilerin problem çözme başarılarına etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2(4), 71–80.
  • İlhan, A. ve Aslaner, R. (2019). Evaluation of middle school mathematics course curriculums from 2005 to 2018. Pamukkale University Journal of Education, 46(1), 394-415. doi: 10.9779/pauefd.452646
  • Iymen, E. ve Duatepe-Paksu, A. (2015). 8. sınıf öğrencilerinin üslü ̄fadeler ile lgili sayı duyularının sayı duyusu bileşenleri bakımından incelenmesi. Egitim ve Bilim, 40(177), 109–125. doi:10.15390/EB.2015.2710
  • İymen İkizoğlu, E. ve Duatepe Paksu, A. (2016). Üslü ı̇fadeler ile ı̇lgi̇li̇ sayı duyusu ölçeği̇n geli̇şti̇ri̇lmesi̇. Buca Eği̇ti̇m Fakültesi Dergi̇si̇, 41, 42–65.
  • Kandal, R., ve Baş, F. (2022). The Descriptive Content Analysis of Theses with the Topic of Metacognition Published in Turkey on Mathematics Education. Journal of Education and Future, (21), 83-97. https://doi.org/10.30786/jef.835078
  • Karataş, K., Aksoy, N. C. Ve Çakmak, D. (2021). Gerçekçi matematik eğitiminin ondalık gösterimler öğretiminde 5. sınıf öğrencilerinin başarısına etkisi. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 4(2), 111-126. https://doi.org/10.47477/ubed.975353
  • Kiraz, K. Ş. ve Işık, C. (2020). Tam sayıların öğretim sürecinin öğretmenlerin model kullanımları üzerinden analizi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(29), 81-108. https://doi.org/10.35675/befdergi.519552
  • Kutluca, T., Birgin, O. ve Gündüz, S. (2018). Türk bilgisayar ve matematik eğitimi dergisi'nde yayımlanmış makalelerin içerik analizi bağlamında değerlendirilmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 9(2), 390-412. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.332518
  • Kutluca, T., Hacıömeroğlu, G. ve Gündüz, S. (2016). Evaluation of Basic Field Studies on Computer Assisted Mathematics Teaching In Turkey. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(6), 1253-1272.
  • Macit, E. ve Nacar, S. (2019). Concept images for rational number and fraction of the students at the elementary mathematics education department. Inonu University Journal of the Graduate School of Education, 6(11), 52–62. doi:10.29129/inujgse.547277
  • McCallum, E. & Schmitt, A. J. (2011). The taped problems ıntervention: ıncreasing the math fact fluency of a student with an ıntellectual disability. International Journal of Special Education, 26(3), 276-284.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2008). Matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu (6-.8. Sınıflar). Ankara
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2009). Matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu (1.2.3.4.5. Sınıflar). Ankara
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2009). Matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu (6-8. Sınıflar). Ankara
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2013). Matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu (1.2.3.4. Sınıflar). Ankara
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2015). Matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu (1.2.3.4. Sınıflar). Ankara
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara
  • Montague-Smith, A., Cotton, T., Hansen & Price, A. J. (2017). Mathematics in early years education. Florence: Routledge.
  • National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, Va. NCTM
  • National Mathematics Advisory Panel. (2008). Foundations for succesş. Jessup, MD: U.S. Department of Education.
  • National Research Council. (2001). Adding it up: Helping children learn mathematics. In J. Kilpatrick, J. Swafford ve B. Findell (Eds.), Mathematics learning study committee, center for education division of behavioral and social sciens and education. Washington, DC: National Academy Press.
  • Özer, A., Karacaköylü, A. ve Tekin Sitrava, R. (2020). 5. Sınıf öğrencilerinin kesirlerle toplama ve çıkarma işlemine yönelik kurdukları problemlerin analizi. Ege Eğitim Dergisi, 21(1), 19–37. doi:10.12984/egeefd.556447
  • Özturan Sağırlı, M. ve Baş, F. (2020). Türkiye'de Yayınlanan Problem Temalı Makalelere Yönelik Bir İçerik Analizi. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 40(3), 1105-1135.
  • Paydar, S., Doğan, A. ve Şahin, A. E. (2019). İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin doğal sayılara hazırbulunuşluk düzeylerinin incelenmesi, İlköğretim Online, 18(3), 1059–1072. doi:10.17051/ilkonline.2019.610645
  • Paydar, S. ve Doğan, A. (2021). Hazırbulunuşluğu düşük olan ilkokul birinci sınıf öğrencisine doğal sayıların öğretimi üzerine bir eylem araştırması. Journal of Qualitative Research in Education, 27, 26-51 doi:10.14689/enad.27.3
  • Ruijssenaars, A.J.J.M., Van Luit, J.E.H. & Van Lieshout, E.C.D.M. (2006). Rekenproblemen en dyscalculie. Rotterdam: Lemniscaat.
  • Selçuk, Z., Palancı, M., Kandemir, M. ve Dündar, H. (2014). Eğitim ve Bilim dergisinde yayınlanan araştırmaların eğilimleri: İçerik analizi. Eğitim ve Bilim, 39(173), 430- 453.
  • Stein, M., Silbert, J. & Carnine, D. (1997). Desining effective mathematics instruction a direct instruction approach, 3th edition. New Jersey: Prentice Hall, Inc
  • Sullivan, P., Gervasoni, A., & Philison, S. (2017). Describing the Mathematical Intentions of Early Learning Childhood Experiences. In S. Phillipson, A., Gervasoni & Sullivan, P. (Eds.), Engaging Families as Children’s First Mathematics Educators, Early Mathematics Learning and Development, (pp. 3-15). Singapore: Springer. doi: 10.1007/978-981-10-2553-2_2
  • Şengül, S. ve Erdoğan, N. (2017). 7.sınıf öğrencilerinin matematik özyeterlik algılarının oran-orantı konusundaki başarıları üzerine etkisinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (JRET), 6(2), 220–231.
  • Şengül, S. ve Zengin, N. (2009). Tam öğrenme ilkeleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemleriyle işlenen matematik dersinin öğrencilerin matematik tutumlarına etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 184, 290–305.
  • Tabak, S. (2019) Türkiye’de gerçekçi matematik eğitimi’ne ilişkin araştırma eğilimleri: tematik içerik çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 481-526. httpps://dergipark.org adresinden erişildi.
  • Tatar, E., Kağızmanlı, T. B. ve Akkaya, A. (2013). Türkiye’deki teknoloji destekli matematik eğitimi araştırmalarının içerik analizi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 33-50.
  • Toluk Uçar, Z. (2016). Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının reel sayıları kavrayışlarında temsillerin rolü. Kastamonu Education Journal, 24(3), 1149–1164.
  • Topçu, M. ve Gürefe, N. (2020). 7. sınıf öğrencilerinin kesir şemalarının belirlenmesi. The Journal of International Education Science, 22(7), 97–118.
  • Tuluk, G. ve Akyüz, H. İ. (2019). Öğretmen ve öğretmen adaylarının eba içerik incelemesi: 5. sınıf sayılar alt öğrenme alanı doğal sayılar ünıtesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 32-47.
  • Ulutaş, F. ve Ubuz, B. (2008). Matematik eğitiminde araştırmalar ve eğilimler: 2000 ile 2006 yılları arası. İlköğretim Online, 7(3), 614-626.
  • Waltemire, C. L. (2018). Preschool counts: A case study investigating preschool's role in early numeracy [Unpublished doctoral dissertation]. University of Miami.
  • Van De Walle, J. A., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim (Çev. S. Durmuş). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Vlassis, J., (2004). Making sense of the minus sign or becoming flexible in “negativitiy. Learning and Instruction, 14(5), 469-484. doi: 10.1016/j.learninstruc.2004.06.012
  • Yapıcı, A., & Altay, M. K. (2017). Ortaokul öğrencilerinin yüzdeler konusunda sayı duyularının incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(4), 2221-2243.
  • Yaşar, Ş. ve Papatğa, E. (2015). İlkokul matematik derslerine yönelik yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 113-124.
  • Yenilmez, K. ve Yıldız, Ş. (2018). 7. Sınıf öğrencilerinin rasyonel sayılar konusunda kullandıkları Sayı Duyusu Stratejilerinin İncelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 11, 457–485. doi:10.30831/akukeg.349650
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12 bs.) Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız Altan, R., Genç, H. ve Dağlıoğlı, H. E. (2021). Türkiye’de okul öncesi dönmede matematik alanında yapılan çalışmalara ilişkin bir içerik analizi. OPUS International Journal of Society Researches, 17(33), 619-653. doi: 10.26466/opus. 778998
  • Yücesan, C. (2011). Bilgisayar destekli öğretimin 6. sınıf kümeler konusunda öğrenci başarısına etkisi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Rize Üniversitesi.

Türkiye’de Yayımlanan Sayılar ve İşlemler Öğrenme Alanı Temalı Makalelere İlişkin Betimsel İçerik Analizi

Yıl 2023, Cilt: 17 Sayı: 1, 231 - 256, 30.06.2023
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.1151223

Öz

Sayılar, geçmişten günümüze birçok çalışmada ve müfredatta geniş yer bulmuştur. Betimsel içerik analizi yöntemiyle tasarlanan araştırma kapsamında ülkemizde yer alan 124 dergiye ait toplam 5021 sayı incelenerek 301 makale belirlenmiş ve ulaşılan veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Analiz sonucunda elde edilen sonuçlar şu şekildedir: Türkiye’de sayılar ve işlemler öğrenme alanında ilk olarak 1986 yılında yayınlanan makale sayılarının 2013 yılından itibaren genel olarak artış göstermeye başladığı belirlenmiştir. İncelenen makaleler daha çok durum çalışması deseniyle tasarlanmış ve makalelerde en fazla ortaokul örneklemi üzerinde çalışılmıştır. Ayrıca ilkokul düzeyinde; en fazla doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemi, ortaokul düzeyinde ise sırasıyla kesirler, doğal sayılarla ve kesirlerle işlemler alt öğrenme alanları üzerinde çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Aksu, Z., Gedik, S. D. ve Konyalıoğlu, A. C. (2013). Köklü sayıların büyüklüğüne karar verememe ve sayı doğrusuna yerleştirememe. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (JRET), 2(2), 169–175.
  • Albayrak, E. ve Çiltaş, A. (2017). Türkiye’de matematik eğitimi alanında yayınlanan matematiksel model ve modelleme araştırmalarının betimsel içerik analizi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(9), 258-283.
  • Albayrak, M., Yazıcı, N. ve Şimşek, M. (2019). Büyük doğal sayıları okuma ve yazmada öğrencilerin yaşadığı güçlükler. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 1419–1441. http://dx.doi.org/10.23891/efdyyu.2019.166
  • Altıparmak, K. ve Palabıyık, E. (2019). 1- 8 . Sınıf kesirler , kesirlerle işlemler ve ondalık gösterim alt öğrenme alanlarına ait kazanımların yenilenmiş bloom taksonomisi ’ne göre incelenmesi. Elementary Education Online, 18(1), 158–173. doi:10.17051/ilkonline.2019.527183
  • Altun, H. ve Çelik, A. (2018). Kesir ve rasyonel sayılar konusu ile ilgili öğrencilerin ilgi ve düşünceleri. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 7(1), 1–14.
  • Arı, A. A. ve Demir, B.(2020). Analysis of thesis in turkey between the years 2008-2020 on mathematics literacy. Sakarya University Journal of Education, 10(3), 667-685. https://doi.org/10.19126/suje.796422
  • Aydoğdu, M. (2020). Sekizinci sınıf öğrencilerinin üslü sayılar ile köklü sayılar konularındaki kavram yanılgılarının belirlenmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(3), 240-257. https://doi.org/10.47714/uebt.799116
  • Baroody, A. J. & Wilkins, J. L. M. (1999). The development of informal counting, number and arithmetic skills and concept. In J. V. Copley (Ed.), Mathematics in the early years (48-65). Reston, VA: NTCM.
  • Baş, F. ve Özturan Sağırlı, M. (2017). Türkiye’de eğitim alanında üstbiliş odaklı yapılan makalelere yönelik bir içerik analizi. Eğitim ve Bilim, 42(192), 1-33. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2017.7115
  • Berkant, H. G. ve Yaren, R. (2020). Altıncı sınıf tam sayılar konusunda uygulanan gerçekçi matematik eğitiminin öğrencilerin matematik motivasyonlarına etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 543-571. https://doi.org/10.33437/ksusbd.555770
  • Biber, A. Ç. ve Tuna, A. (2016). Altıncı sınıf öğrencilerinin kümeler konusunda kurdukları problemlerin incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 270–298. doi:10.17556/jef.22237
  • Birgin, O. ve Öztürk, F.N. (2021). Türkiye’de matemtik eğitimi alanında matematiksel modelleme çalışmalarına ilişkin eğilimler (2010-2020):Tematik içerik analizi. e- Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(5), 118-140. Doi: 10.19160/e-ijer.937654
  • Blenkin, G. M. & Kelly, A. V. (Eds.). (1996). Early childhood education: a developmental curriculum. SAGE.
  • Bozkurt, A. ve Polat, M. (2011). Sayma pullarıyla modellemenin tam sayılar konusunu öğrenmeye etkisi üzerine öğretmen görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 787–80
  • Charalambous C. Y. & Pantazi, D. P. (2005). Revisiting a theoretical Model on Fractions: Implications for teaching and Research. In Chick, H.L. & Vincent, J. L. (Eds.), Proceedings of the 29th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, (Vol 2, pp. 233 – 240).
  • Charlesworth, R. & Lind, D. (2010). Science and math for young children. Cincinnati, OH: Delmar.
  • Christou, K., P. & Vosniadou, S. (2012). Aritmetikten cebire geçiş: Gerçek sayıları temsil eden gerçek sembolleri yorumlama. Matematiksel Düşünme ve Öğrenme, 14, 1-27 Cohen, L., Manion, L. &Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th ed.). New York, NY: Routledge.
  • Coşkun, A. ve Soylu, Y. (2021). Türkiye'de Matematik Eğitimi Alanında Problem Çözmeye Yönelik Yapılan Çalışmaların Bir İçerik Analizi. International Journal of Educational Studies in Mathematics , 8 (3), 230-251. https://doi.org/0.17278/ijesim.984843
  • Çalık, M. ve Sözbilir, M. (2014). Parameters of content analysis. Education and Science, 39(174), 33-38.
  • Deveci, A. (2021). Sorgulayıcı Öğrenme ve Problem Çözme Yoluyla Oran Orantı Konusundaki Kavram Yanılgılarının Giderilmesi [Yayınlanmamış Doktora Tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi
  • Ercire, Y. E. ve Narlı, S. (2019). Matematik öğretmen adayları doğal sayıları nasıltanımlıyor? Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 240–271.
  • Erdem, D. (2011). Türkiye’de 2005–2006 yılları arasında yayımlanan eğitim bilimleri dergilerindeki makalelerin bazı özellikler açısından incelenmesi: Betimsel bir analiz. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 2(1), 140-147.
  • Erdem, E., Başıbüyük, K., Gökkurt, B., Şahin, Ö. ve Soylu, Y. (2015). Tam sayılar konusunun öğretiminde yaşanan zorluklar ve çözüm önerileri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 97–117. https://doi.org/10.17556/jef.53497
  • Erdem, E., Özçelik, A. ve Gürbüz, R. (2018). Difficultiıes encountered by 7th graders in the subject ‘ percent ’ and suggestions. İnönü University Journal of the Faculty of Education, 19(3), 638–653. doi:10.17679/inuefd.345749
  • Falkingham, L. & Reeves, R. (1998). Context analysis—A technique for analysing research in a field, applied to literature on the Management of R&D at the section level. Scientometrics, 42(2), 97-120.
  • Fuson, K. C. (1988). Children’s counting and consepts of number. New York: Springer-Verlag.
  • Gelman, R. & Meck, E. (1986). The notion of principle: The case of counting. In J. Hiebert (Ed.), Conceptual and procedurel knowledge: The case of mathematics (29-57). Hillsdale, NJ: Erlbaum
  • Güler, H. K. ve Didiş Kabar, G. (2017). Ortaokul öğrencilerinin günlük hayat problemi çözerken kullandıkları problem çözme süreçlerinin ve stratejilerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (JRET), 6(4), 147–154
  • Gürbüz, R. ve Birgin, O. (2008). Farklı öğretim seviyesindeki öğrencilerin rasyonel sayıların farklı gösterim şekilleriyle işlem yapma becerilerinin karşılaşıtırılması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 85–94.
  • Güzel, S. ve Yılmaz, S. (2020). 8. Sınıf Öğrencilerinin üslü ifadeler konusundaki matematiksel dil kullanım düzeyleri ve dile ilişkin görüşleri. International Journal of Active Learning, 5(1), 33-56.
  • Hansen, A. (2014). Children’s errors in mathematics. London: Sage Publications.
  • Işık, A., Çİltaş, A. ve Kar, T. (2012). Problem kurma temelli öğretimin farklı sayı algılamasına sahip 6 . sınıf öğrencilerin problem çözme başarılarına etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2(4), 71–80.
  • İlhan, A. ve Aslaner, R. (2019). Evaluation of middle school mathematics course curriculums from 2005 to 2018. Pamukkale University Journal of Education, 46(1), 394-415. doi: 10.9779/pauefd.452646
  • Iymen, E. ve Duatepe-Paksu, A. (2015). 8. sınıf öğrencilerinin üslü ̄fadeler ile lgili sayı duyularının sayı duyusu bileşenleri bakımından incelenmesi. Egitim ve Bilim, 40(177), 109–125. doi:10.15390/EB.2015.2710
  • İymen İkizoğlu, E. ve Duatepe Paksu, A. (2016). Üslü ı̇fadeler ile ı̇lgi̇li̇ sayı duyusu ölçeği̇n geli̇şti̇ri̇lmesi̇. Buca Eği̇ti̇m Fakültesi Dergi̇si̇, 41, 42–65.
  • Kandal, R., ve Baş, F. (2022). The Descriptive Content Analysis of Theses with the Topic of Metacognition Published in Turkey on Mathematics Education. Journal of Education and Future, (21), 83-97. https://doi.org/10.30786/jef.835078
  • Karataş, K., Aksoy, N. C. Ve Çakmak, D. (2021). Gerçekçi matematik eğitiminin ondalık gösterimler öğretiminde 5. sınıf öğrencilerinin başarısına etkisi. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 4(2), 111-126. https://doi.org/10.47477/ubed.975353
  • Kiraz, K. Ş. ve Işık, C. (2020). Tam sayıların öğretim sürecinin öğretmenlerin model kullanımları üzerinden analizi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(29), 81-108. https://doi.org/10.35675/befdergi.519552
  • Kutluca, T., Birgin, O. ve Gündüz, S. (2018). Türk bilgisayar ve matematik eğitimi dergisi'nde yayımlanmış makalelerin içerik analizi bağlamında değerlendirilmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 9(2), 390-412. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.332518
  • Kutluca, T., Hacıömeroğlu, G. ve Gündüz, S. (2016). Evaluation of Basic Field Studies on Computer Assisted Mathematics Teaching In Turkey. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(6), 1253-1272.
  • Macit, E. ve Nacar, S. (2019). Concept images for rational number and fraction of the students at the elementary mathematics education department. Inonu University Journal of the Graduate School of Education, 6(11), 52–62. doi:10.29129/inujgse.547277
  • McCallum, E. & Schmitt, A. J. (2011). The taped problems ıntervention: ıncreasing the math fact fluency of a student with an ıntellectual disability. International Journal of Special Education, 26(3), 276-284.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2008). Matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu (6-.8. Sınıflar). Ankara
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2009). Matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu (1.2.3.4.5. Sınıflar). Ankara
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2009). Matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu (6-8. Sınıflar). Ankara
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2013). Matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu (1.2.3.4. Sınıflar). Ankara
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2015). Matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu (1.2.3.4. Sınıflar). Ankara
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara
  • Montague-Smith, A., Cotton, T., Hansen & Price, A. J. (2017). Mathematics in early years education. Florence: Routledge.
  • National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, Va. NCTM
  • National Mathematics Advisory Panel. (2008). Foundations for succesş. Jessup, MD: U.S. Department of Education.
  • National Research Council. (2001). Adding it up: Helping children learn mathematics. In J. Kilpatrick, J. Swafford ve B. Findell (Eds.), Mathematics learning study committee, center for education division of behavioral and social sciens and education. Washington, DC: National Academy Press.
  • Özer, A., Karacaköylü, A. ve Tekin Sitrava, R. (2020). 5. Sınıf öğrencilerinin kesirlerle toplama ve çıkarma işlemine yönelik kurdukları problemlerin analizi. Ege Eğitim Dergisi, 21(1), 19–37. doi:10.12984/egeefd.556447
  • Özturan Sağırlı, M. ve Baş, F. (2020). Türkiye'de Yayınlanan Problem Temalı Makalelere Yönelik Bir İçerik Analizi. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 40(3), 1105-1135.
  • Paydar, S., Doğan, A. ve Şahin, A. E. (2019). İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin doğal sayılara hazırbulunuşluk düzeylerinin incelenmesi, İlköğretim Online, 18(3), 1059–1072. doi:10.17051/ilkonline.2019.610645
  • Paydar, S. ve Doğan, A. (2021). Hazırbulunuşluğu düşük olan ilkokul birinci sınıf öğrencisine doğal sayıların öğretimi üzerine bir eylem araştırması. Journal of Qualitative Research in Education, 27, 26-51 doi:10.14689/enad.27.3
  • Ruijssenaars, A.J.J.M., Van Luit, J.E.H. & Van Lieshout, E.C.D.M. (2006). Rekenproblemen en dyscalculie. Rotterdam: Lemniscaat.
  • Selçuk, Z., Palancı, M., Kandemir, M. ve Dündar, H. (2014). Eğitim ve Bilim dergisinde yayınlanan araştırmaların eğilimleri: İçerik analizi. Eğitim ve Bilim, 39(173), 430- 453.
  • Stein, M., Silbert, J. & Carnine, D. (1997). Desining effective mathematics instruction a direct instruction approach, 3th edition. New Jersey: Prentice Hall, Inc
  • Sullivan, P., Gervasoni, A., & Philison, S. (2017). Describing the Mathematical Intentions of Early Learning Childhood Experiences. In S. Phillipson, A., Gervasoni & Sullivan, P. (Eds.), Engaging Families as Children’s First Mathematics Educators, Early Mathematics Learning and Development, (pp. 3-15). Singapore: Springer. doi: 10.1007/978-981-10-2553-2_2
  • Şengül, S. ve Erdoğan, N. (2017). 7.sınıf öğrencilerinin matematik özyeterlik algılarının oran-orantı konusundaki başarıları üzerine etkisinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (JRET), 6(2), 220–231.
  • Şengül, S. ve Zengin, N. (2009). Tam öğrenme ilkeleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemleriyle işlenen matematik dersinin öğrencilerin matematik tutumlarına etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 184, 290–305.
  • Tabak, S. (2019) Türkiye’de gerçekçi matematik eğitimi’ne ilişkin araştırma eğilimleri: tematik içerik çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 481-526. httpps://dergipark.org adresinden erişildi.
  • Tatar, E., Kağızmanlı, T. B. ve Akkaya, A. (2013). Türkiye’deki teknoloji destekli matematik eğitimi araştırmalarının içerik analizi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 33-50.
  • Toluk Uçar, Z. (2016). Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının reel sayıları kavrayışlarında temsillerin rolü. Kastamonu Education Journal, 24(3), 1149–1164.
  • Topçu, M. ve Gürefe, N. (2020). 7. sınıf öğrencilerinin kesir şemalarının belirlenmesi. The Journal of International Education Science, 22(7), 97–118.
  • Tuluk, G. ve Akyüz, H. İ. (2019). Öğretmen ve öğretmen adaylarının eba içerik incelemesi: 5. sınıf sayılar alt öğrenme alanı doğal sayılar ünıtesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 32-47.
  • Ulutaş, F. ve Ubuz, B. (2008). Matematik eğitiminde araştırmalar ve eğilimler: 2000 ile 2006 yılları arası. İlköğretim Online, 7(3), 614-626.
  • Waltemire, C. L. (2018). Preschool counts: A case study investigating preschool's role in early numeracy [Unpublished doctoral dissertation]. University of Miami.
  • Van De Walle, J. A., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim (Çev. S. Durmuş). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Vlassis, J., (2004). Making sense of the minus sign or becoming flexible in “negativitiy. Learning and Instruction, 14(5), 469-484. doi: 10.1016/j.learninstruc.2004.06.012
  • Yapıcı, A., & Altay, M. K. (2017). Ortaokul öğrencilerinin yüzdeler konusunda sayı duyularının incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(4), 2221-2243.
  • Yaşar, Ş. ve Papatğa, E. (2015). İlkokul matematik derslerine yönelik yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 113-124.
  • Yenilmez, K. ve Yıldız, Ş. (2018). 7. Sınıf öğrencilerinin rasyonel sayılar konusunda kullandıkları Sayı Duyusu Stratejilerinin İncelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 11, 457–485. doi:10.30831/akukeg.349650
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12 bs.) Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız Altan, R., Genç, H. ve Dağlıoğlı, H. E. (2021). Türkiye’de okul öncesi dönmede matematik alanında yapılan çalışmalara ilişkin bir içerik analizi. OPUS International Journal of Society Researches, 17(33), 619-653. doi: 10.26466/opus. 778998
  • Yücesan, C. (2011). Bilgisayar destekli öğretimin 6. sınıf kümeler konusunda öğrenci başarısına etkisi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Rize Üniversitesi.
Toplam 77 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rüveyda Kandal 0000-0001-7469-2597

Fatih Baş 0000-0002-0035-4912

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 31 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kandal, R., & Baş, F. (2023). A Descriptive Content Analysis of the Articles Published in Turkey on Numbers and the Operations Learning Area. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi, 17(1), 231-256. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.1151223