ÖZ
Amaç: Araştırmada Beden Eğitimi Dersine Katılım Motivasyonu Ölçeği’nin (BEDKMÖ) geçerli ve güvenilir şekilde geliştirilmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Ölçeğin geliştirilmesinde Hür İrade Kuramı dikkate alınmış ve bu kuram doğrultusunda madde havuzu oluşturulmuştur. Oluşturulan maddeler uzman görüşüne sunulmuş ve pilot uygulama yapılmıştır. Daha sonra araştırmaya 12-18 yaş grubundan, 839 kadın ve 546 erkek olmak üzere toplam 1385 katılımcı dahil edilmiştir. Katılımcılardan elde edilen verilerin analize uygunluğunun saptanması için Açımlayıcı Faktör Analizinden elde edilen KMO ve Barlett testlerinden faydalanılmış ve verilerin analize uygunluğu tespit edilmiştir. Bulgular: Açımlayıcı Faktör Analizi sonucunda 3 alt boyut elde edilmiştir. Bu 3 alt boyut Doğrulayıcı Faktör Analizi’ne tabi tutulmuştur. Yapılan Doğrulayıcı Faktör Analizi sonucunda uyum indekslerinin kabul edilebilir ve mükemmel aralıkta olduğu kanıtlanmıştır. Ölçeğin güvenirliğinin tespiti için ise Cronbach Alpha, Spearman Brown Katsayısı, Guttman Split-Half, test tekrar test güvenirlik analizleri uygulanmıştır. Sonuç: Yapılan tüm analizler 3 faktörlü ölçeğin 13 maddeden oluştuğunu, geçerli ve güvenir olduğunu kanıtlamıştır. Araştırmada, Beden Eğitimi Dersine Katılım Motivasyonu Ölçeği’nin zaman dayanıklı, geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu sonucuna varılmıştır.
Beden Eğitimi Beden Eğitimi Dersi Motivasyon Beden Eğitimi Dersine Katılım Motivasyonu
yok
yok
Objective: In the study, it was aimed to develop a valid and reliable Motivation for Participation in Physical Education Lesson Scale (MFPPELS). Materials and Methods: Free Will Theory was taken into consideration in the development of the scale and an item pool was created in line with this theory. The created items were presented to the expert opinion and a pilot application was made. Then, a total of 1385 participants, 839 female and 546 male, from the 12-18 age group were included in the study. In order to determine the compatibility of the data obtained from the participants with the analysis, the KMO and Barlett tests obtained from the Exploratory Factor Analysis were used and the compatibility of the data with the analysis was determined. Results: As a result of the Exploratory Factor Analysis, 3 sub-dimensions were obtained. These 3 sub-dimensions were subjected to Confirmatory Factor Analysis. As a result of the Confirmatory Factor Analysis, it was proven that the fit indices were acceptable and in the perfect range. In order to determine the reliability of the scale, Cronbach Alpha, Spearman Brown Coefficient, Guttman Split-Half, test-retest reliability analyzes were applied. Conclusion: All analyses proved that the 3-factor scale consisting of 13 items is valid and reliable. In the study, it was concluded that the Motivation Scale for Participation in Physical Education Lesson is a time-resistant, valid and reliable measurement tool.
Physical Education Physical Education Lesson Motivation Motivation To Participation in Physical Education Lesson
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 23 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |