GİRİŞ: Bu çalışmanın amacı; Balıkesir Üniversitesi Balıkesir Sağlık Yüksekokulu Ebelik Bölümünde halk sağlığı dersi için geliştirilen eğitim programının öğrenci geri bildirimleri ile değerlendirilmesidir.
GEREÇ VE YÖNTEM: Çalışma halk sağlığı dersini alan ebelik bölümü öğrencileri (n=40) üzerinde yürütülmüş, tanımlayıcı bir çalışmadır. Araştırmanın verileri öğrenci geri bildirim formu ile toplanmıştır. Geribildirim formu 5’li likert ölçeği kullanılarak hazırlanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 16.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın verileri sayı, yüzde dağılımları ile değerlendirilmiştir.
BULGULAR: Öğrencilerin %92.5 ile %97.5'i doğum öncesi bakımda öykü alma, fizik muayene, eğitim ve danışmanlık konusunda becerilerinin arttığını düşünmektedir. Öğrencilerin %95'i bebek/çocuk izleminde öykü alma, anneye eğitim ve danışmanlık verme, fizik muayene yapma becerisinin arttığını belirtmiştir. Öğrencilerin %92.5’i öğrendiklerinin mesleki yaşantısında yararlı olabileceğini düşünmektedir. Öğrencilerin çoğu, beceri eğitimini yer ve süre olarak yeterli olduğunu belirtmiştir. Kendini yeterli hissetme hakkında, %92.5’i eğitim sonrasında kendini yeterli hissettiğini bildirmiştir.
SONUÇ: Öğrencilerin çoğunluğunun, doğum öncesi bakım, bebek/çocuk izlemi, eğitim ve eğiticiyi değerlendirme konusunda geri bildirimleri olumlu olmuştur. Bu çalışmanın sonuçları öğrencilerin halk sağlığı eğitim programından memnuniyetini göstermektedir
INTRODUCTION: The aim of this study is to evaluate the public health educational program student's feedback at Balıkesir University’s Balıkesir School of Health, Department of Midwifery
MATERIALS AND METHODS: This descriptive study was carried out on midwifery students (n=40) who had taken public health education. The data of the research was collected from student’s feedback forms. Feedback form was constructed using the five point likert type scale. SPSS 16.0 package was used in evaluation of the data. The data of the research was evaluated as numbers and percentages.
FINDINGS: Ninety-two point five to 97.5 % of students were agreed with the statement about history taking, physical examination and training and consulting of antenatal care. Ninety-five percent of them indicated that their skills in history taking during infant follow-up, training and counseling to the mother, making a physical examination increased. Ninety-two point five per cent of the students have thought that the things they learn will be beneficial in their future professional lives. Most of the students indicated that place and the duration of the skill training was adequate. In respect to feeling of competency, 92.5% of the students reported they felt themselves competent after the education.
CONCLUSION: Most of the student reported positive feedback about the antenatal care, infant follow-up, assessment of training and trainers. The results of this study have shown the satisfaction of students about public health educational program.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2012 |
Gönderilme Tarihi | 6 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 2 |