Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BALIKESİR SAĞLIK YÜKSEKOKULU EBELİK BÖLÜMÜ’NDE HALK SAĞLIĞI EĞİTİM PROGRAMININ ÖĞRENCİ GERİ BİLDİRİMLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 2, 49 - 53, 30.08.2012

Öz


GİRİŞ: Bu çalışmanın amacı; Balıkesir Üniversitesi Balıkesir Sağlık Yüksekokulu Ebelik Bölümünde halk sağlığı dersi için geliştirilen eğitim programının öğrenci geri bildirimleri ile değerlendirilmesidir.


GEREÇ VE YÖNTEM: Çalışma halk sağlığı dersini alan ebelik bölümü öğrencileri (n=40) üzerinde yürütülmüş, tanımlayıcı bir çalışmadır. Araştırmanın verileri öğrenci geri bildirim formu ile toplanmıştır. Geribildirim formu 5’li likert ölçeği kullanılarak hazırlanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 16.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın verileri sayı, yüzde dağılımları ile değerlendirilmiştir.


BULGULAR: Öğrencilerin %92.5 ile %97.5'i doğum öncesi bakımda öykü alma, fizik muayene, eğitim ve danışmanlık konusunda becerilerinin arttığını düşünmektedir. Öğrencilerin %95'i bebek/çocuk izleminde öykü alma, anneye eğitim ve danışmanlık verme, fizik muayene yapma becerisinin arttığını belirtmiştir. Öğrencilerin %92.5’i öğrendiklerinin mesleki yaşantısında yararlı olabileceğini düşünmektedir. Öğrencilerin çoğu, beceri eğitimini yer ve süre olarak yeterli olduğunu belirtmiştir. Kendini yeterli hissetme hakkında, %92.5’i eğitim sonrasında kendini yeterli hissettiğini bildirmiştir.


SONUÇ: Öğrencilerin çoğunluğunun, doğum öncesi bakım, bebek/çocuk izlemi, eğitim ve eğiticiyi değerlendirme konusunda geri bildirimleri olumlu olmuştur. Bu çalışmanın sonuçları öğrencilerin halk sağlığı eğitim programından memnuniyetini göstermektedir

Kaynakça

  • 1. Gülpınar MA. Tıp eğitiminde program geliştirme paneli: tıp eğitimde program geliştirme: kuram ve yaklaşımlar. VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi UTEK 2010 Özet Kitabı, Aydın, Adnan Menderes Üniversitesi, 2010, 16-24.
  • 2. World Health Organization. WHO Europe Midwifery Curriculum for Qualified Nurses, WHO European Strategy for Continuing Education for Nurses and Midwives 2001.
  • 3. Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü. Sağlık İstatistik Yıllığı 2010, Ankara, Sağlık Bakanlığı Yayınları, 2011, 77-87.
  • 4. Gülpınar MA. UYEK Paneli: Klinikte ölçme-değerlendirme. TTB-UDEK, 14. Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kurultayı, Ankara, Mattek Matbaacılık, 2008, 29-38.
  • 5. Demirel Ö. Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme, 11. Baskı, Ankara, Pegema Yayıncılık, 2008, 4-253.
  • 6. Elçin M, Odabaşı O, Turan S, Sincan M, Başusta NB. Tıp eğitiminde iletişim becerilerinin standart hastalar ve yapılandırılmış değerlendirmelerle geliştirilmesi. Hacettepe Tıp Dergisi, 2010; 41: 219-230.
  • 7. Kirkpatrick D. Great İdeas Revisited, Revisiting Kirkpatric’s Four-Level Model. Training&Development, 1996; 50(1): 54-59.
  • 8. Özan S. Gürsel Y. Günay T. Demiral Y. ve ark.Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi temel iletişim becerileri programına ilişkin öğrenci geri bildirimleri ve programda yapılan değişiklikler. Tıp Eğitimi Dünyası, 2004; 17(4): 35-42.
  • 9. Şenol Y. Özdoğan M. Oktay C. Yılmaz T. ve ark. Hasta hekim iletişim-iletişim becerileri eğitimi ve eğiticilerin rol modelliği. Tıp Eğitimi Dünyası, 2011; 31: 38-44
  • 10. Akvardar Y. Ünal B. Günay T. Kıran S. ve ark. Empati öğrenilebilir mi ? Tıp fakültesi dönem 1 öğrencilerinde iletişim becerileri kursunun empatik yanıt verme becerisi üzerine etkisi. DEU Tıp Fakültesi Dergisi 2002; 16(3): 167-172.
  • 11. Mullan BA, Kothe EJ. Evaluating a nursing communication skills training course: The relationships between self-rated ability, satisfaction, and actual performance. Nurse Educ Pract. 2010; 10(6): 374-3788.
  • 12. Ryan CA. Walshe N. Gaffney R. Shanks A. ve ark. Using standardized patients to assess communication skills in medical and nursing students. BMC Med Educ. 2010; 17: 10-24.
  • 13. Zavertnik JE, Huff TA, Munro CL. Innovative approach to teaching communication skills to nursing students. J Nurs Educ. 2010; 49(2): 65-71.
  • 14. Gürpınar E. Mamaklı S. Alimoğlu MK. Şenol Y ve ark. Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi mesleksel beceri uygulamaları hakkındaki öğrenci geri bildirimleri. Tıp Eğitimi Dünyası, 2006; 23:58-64.
  • 15. Kılıç B. Kaynak C. Keskinoğlu P. Karakuş NE. ve ark. Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesinde toplumsal tanı çalışması: öğrenci geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası, 2006; 22:28-38
  • 16. Karaoğlu N. Şeker M. Selçuk Üniversitesi’nde temel mesleki beceri eğitiminin öğrenci geri bildirimleri ile üç yıllık değerlendirmesi. Tıp Eğitimi Dünyası, 2011; 29:48-55
  • 17. Mıstıklı S. Naçar M. Şahan H. Öztürk A. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde beceri eğitiminin değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası, 2005; 19:46-51

EVALUATION OF PUBLIC HEALTH EDUCATION PROGRAM THROUGH STUDENTS' FEEDBACK AT BALIKESIR SCHOOL OF HEALTH, DEPARTMENT OF MIDWIFERY

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 2, 49 - 53, 30.08.2012

Öz




INTRODUCTION: The aim of this study is to evaluate the public health educational program student's feedback at Balıkesir University’s Balıkesir School of Health, Department of Midwifery



MATERIALS AND METHODS: This descriptive study was carried out on midwifery students (n=40) who had taken public health education. The data of the research was collected from student’s feedback forms. Feedback form was constructed using the five point likert type scale. SPSS 16.0 package was used in evaluation of the data. The data of the research was evaluated as numbers and percentages.



FINDINGS: Ninety-two point five to 97.5 % of students were agreed with the statement about history taking, physical examination and training and consulting of antenatal care. Ninety-five percent of them indicated that their skills in history taking during infant follow-up, training and counseling to the mother, making a physical examination increased. Ninety-two point five per cent of the students have thought that the things they learn will be beneficial in their future professional lives. Most of the students indicated that place and the duration of the skill training was adequate. In respect to feeling of competency, 92.5% of the students reported they felt themselves competent after the education.



CONCLUSION: Most of the student reported positive feedback about the antenatal care, infant follow-up, assessment of training and trainers. The results of this study have shown the satisfaction of students about public health educational program.


Kaynakça

  • 1. Gülpınar MA. Tıp eğitiminde program geliştirme paneli: tıp eğitimde program geliştirme: kuram ve yaklaşımlar. VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi UTEK 2010 Özet Kitabı, Aydın, Adnan Menderes Üniversitesi, 2010, 16-24.
  • 2. World Health Organization. WHO Europe Midwifery Curriculum for Qualified Nurses, WHO European Strategy for Continuing Education for Nurses and Midwives 2001.
  • 3. Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü. Sağlık İstatistik Yıllığı 2010, Ankara, Sağlık Bakanlığı Yayınları, 2011, 77-87.
  • 4. Gülpınar MA. UYEK Paneli: Klinikte ölçme-değerlendirme. TTB-UDEK, 14. Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kurultayı, Ankara, Mattek Matbaacılık, 2008, 29-38.
  • 5. Demirel Ö. Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme, 11. Baskı, Ankara, Pegema Yayıncılık, 2008, 4-253.
  • 6. Elçin M, Odabaşı O, Turan S, Sincan M, Başusta NB. Tıp eğitiminde iletişim becerilerinin standart hastalar ve yapılandırılmış değerlendirmelerle geliştirilmesi. Hacettepe Tıp Dergisi, 2010; 41: 219-230.
  • 7. Kirkpatrick D. Great İdeas Revisited, Revisiting Kirkpatric’s Four-Level Model. Training&Development, 1996; 50(1): 54-59.
  • 8. Özan S. Gürsel Y. Günay T. Demiral Y. ve ark.Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi temel iletişim becerileri programına ilişkin öğrenci geri bildirimleri ve programda yapılan değişiklikler. Tıp Eğitimi Dünyası, 2004; 17(4): 35-42.
  • 9. Şenol Y. Özdoğan M. Oktay C. Yılmaz T. ve ark. Hasta hekim iletişim-iletişim becerileri eğitimi ve eğiticilerin rol modelliği. Tıp Eğitimi Dünyası, 2011; 31: 38-44
  • 10. Akvardar Y. Ünal B. Günay T. Kıran S. ve ark. Empati öğrenilebilir mi ? Tıp fakültesi dönem 1 öğrencilerinde iletişim becerileri kursunun empatik yanıt verme becerisi üzerine etkisi. DEU Tıp Fakültesi Dergisi 2002; 16(3): 167-172.
  • 11. Mullan BA, Kothe EJ. Evaluating a nursing communication skills training course: The relationships between self-rated ability, satisfaction, and actual performance. Nurse Educ Pract. 2010; 10(6): 374-3788.
  • 12. Ryan CA. Walshe N. Gaffney R. Shanks A. ve ark. Using standardized patients to assess communication skills in medical and nursing students. BMC Med Educ. 2010; 17: 10-24.
  • 13. Zavertnik JE, Huff TA, Munro CL. Innovative approach to teaching communication skills to nursing students. J Nurs Educ. 2010; 49(2): 65-71.
  • 14. Gürpınar E. Mamaklı S. Alimoğlu MK. Şenol Y ve ark. Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi mesleksel beceri uygulamaları hakkındaki öğrenci geri bildirimleri. Tıp Eğitimi Dünyası, 2006; 23:58-64.
  • 15. Kılıç B. Kaynak C. Keskinoğlu P. Karakuş NE. ve ark. Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesinde toplumsal tanı çalışması: öğrenci geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası, 2006; 22:28-38
  • 16. Karaoğlu N. Şeker M. Selçuk Üniversitesi’nde temel mesleki beceri eğitiminin öğrenci geri bildirimleri ile üç yıllık değerlendirmesi. Tıp Eğitimi Dünyası, 2011; 29:48-55
  • 17. Mıstıklı S. Naçar M. Şahan H. Öztürk A. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde beceri eğitiminin değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası, 2005; 19:46-51
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selda Yörük

Türkan Günay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2012
Gönderilme Tarihi 6 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yörük, S., & Günay, T. (2012). BALIKESİR SAĞLIK YÜKSEKOKULU EBELİK BÖLÜMÜ’NDE HALK SAĞLIĞI EĞİTİM PROGRAMININ ÖĞRENCİ GERİ BİLDİRİMLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(2), 49-53.

Uluslararası Hakemli Dergi

Dergimiz Açık Erişim Politikasını benimsemiş olup dergimize gönderilen yayınlar için gerek değerlendirme gerekse yayınlama dahil yazarlardan hiçbir ücret talep edilmemektedir. 

Creative Commons License

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.