Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AMASYA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 3, 116 - 122, 31.12.2016

Öz




GİRİŞ ve AMAÇ: Bu çalışma, hemşirelik ve ebelik öğrencilerin memnuniyet düzeylerini ve etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla planlanmıştır.



YÖNTEM ve GEREÇLER: Çalışma 302 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu ve Öğrenci Memnuniyet Ölçeği – Kısa Formu ile toplanmıştır.Veriler, SPSS 20.0 paket programı ile değerlendirilmiştir.



BULGULAR: Araştırmaya katılan öğrencilerin % 65.9’u hemşirelik, % 34.1' ise ebelik bölümü öğrencisi olup, %61.3'ünün okudukları bölümü isteyerek seçtiği belirlenmiştir. Öğrencilerin "Öğrenci Doyum Ölçeği"nden aldıkları memnuniyet ortalaması X: 165.52±31.59 'dur. Bu bulgular, öğrencilerin genel memnuniyet düzeylerinin orta düzeyde olduğunu göstermektedir. Memnuniyet düzeylerini alt ölçeklere göre değerlendirdiğimizde, öğrencilerin en yüksek memnuniyet puan ortalamasının (X: 41.03±7.81) Öğretim Elemanları ile ilgili olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin öğrenci doyum ölçeğinden aldıkları puan ortalamasına göre; birinci sınıf öğrencilerinin (X: 175.26 ± 31.27 ) ve okudukları bölümden memnun olanların (X: 172.86 ± 28.02) memnuniyet düzeylerinin daha yüksek ve istatistiksel olarak anlamlı olduğu bulunmuştur.



TARTIŞMA ve SONUÇ: Öğrencilerin memnuniyet derecesi “orta” düzeyde saptanmıştır. Memnuniyet düzeyinin en yüksek "Öğretim Elemanları" ile ilgili alanda olduğu, "Bilimsel, Sosyal ve Teknik Olanaklarla" ilgili memnuniyetin ise en düşük olduğu saptanmıştır.


Kaynakça

  • 1. Çam M. Ortaöğretim Kurumlarında Öğrenci Doyumu:Ankara Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara (2007)
  • 2. Popli S. Ensuring customer delight: a quality approach to excellence in management education. Quality in Higher Education. 2005;11(1):17-24.
  • 3. Srikanthan G, Dalrymple J.F. Developing a holistic model for quality in higher education. Quality in Higher Education. 2002;8(3): 215-224.
  • 4. Willinsky J. Just say know? Schooling the knowledge society. Educational Theory. 2005; 55(1): 97-111.
  • 5. Saarinen T. Quality’ in the Bologna process: from ‘competitive edge’ to quality assurance techniques. European Journal of Education. 2005;40(2):189-204.
  • 6. Kuzgun Y: Rehberlik ve Psikolojik Danışma, 5. Baskı, OSYM Yayınları, Ankara (1997).
  • 7. Chiandotto B, Bini M, Bertaccini B: Quality Assessment Of The University Educational Process: An Application Of The ECSI Model Effectiveness Of University Education In Italy: Employability, Competences, Human Capital (Ed. Fabbris, L.). Physica-Verlag A Springer Company,s.43-54, (2007).
  • 8. Gülcan Y, Kuştepeli Y, Aldemir A. Yükseköğretim’de Öğrenci Doyumu: Kuramsal Bir Çerçeve Ve Görgül Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yayını. 2002; 7(1): 99-114.
  • 9. Öngider N, Yüksel İ. Dokuz Eylül Üniversitesi Öğrencilerinin Psikolojik Gereksinimlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir İnceleme. Türk Psikoloji Bülteni, Şubat ( 2002).
  • 10. Palihawadana D, Holmes G. Modelling module evaluation in marketing education. Quality Assurance in Education.1999; 7(1): 41-46.
  • 11. Baykal Ü, Sökmen S, Korkmaz, Akgün E. Determining Student Satisfaction In A Nursing College. Nursing Education Today. 2005; 25(4):255-62.
  • 12. Baykal Ü, Harmancı A.K, Eşkin F, Altuntaş S, Sökmen S. Öğrenci Doyum Ölçeği- Kısa Form Çalışması. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 2011; 14(4):60-68.
  • 13. Yangın H, Kırca N. Antalya Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeyleri Ve Etkileyen Faktörler. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2013; 2(1): 78-94
  • 14. Ulusoy H, Arslan Ç, Öztürk N, Bekar M. Hemşirelik Öğrencilerinin Eğitimleri İle İlgili Memnuniyet Düzeylerinin Saptanması. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilimi ve Sanatı Dergisi, 2010;3(2):17-24.
  • 15. Uzgören N, Uzgören E., Dumlupınar Öğrencileri Lisans Öğrencilerin Memnuniyetini Etkileyen Bireysel Özelliklerin İstatistiksel Analizi. Hipotez Testi, Ki-Kare Testi ve Doğrusal Olasılık Modeli. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2007;17:173-192.
  • 16. Kuzu N, Bayramova N, Korkmaz G, Taşdemir G. Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Ve Sağlık Memurluğu Öğrencilerinin Eğitimlerine Ve Geleceklerine İlişkin Düşünceleri. I.Uluslararası ve V. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Kongresi Kitabı. Özlem Grafik Matbaacılık.s. 236-240,İstanbul (2003).
  • 17. Buldukoğlu K, Kantek F, Öncel S. Eğitimi Değerlendirme Ve İyileştirme Çalışması: Antalya Sağlık Yüksekokulu İlk Üç Dönem Mezunlarının Görüşleri. Hemşirelik Forumu. 2004; 7 (2): 8-16.
  • 18. Kaynar A, Şahin A, Bayrak D, Karakoç G, Ülke F, Öztürk H. Karadeniz Teknik Üniversitesi Trabzon Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Öğrencilerinin Doyum Düzeyleri. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2006;10(3):12-19.
  • 19. Baykal Ü, Akgün E, Sökmen S, Yıldırım D. Yüksekokulda Okuyan Hemşirelik Öğrencilerinin Doyumunun Ve Beklentilerinin Analizi; I. Uluslararası & V. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Kongresi Kitabı. Özlem Grafik Matbaacılık, s.411-414, İstanbul (2003).
  • 20. Norman L, Buerhaus PI, Donelan K, Mccloskey B, Dıttus R. Nursing Students Assess Nursing Education. Journal of Professional Nursing. 2005; 21(3): 150 –158.
  • 21. Espeland VV, Indrehus OO. Evaluation Of Students’ Satisfaction With Nursing Education In Norway. Journal of Advanced Nursing. 2003;42(3): 226–236.
  • 22. Şahin İ, Zoraloğlu Y. R, Şahin Fırat N. Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Amaçları, Eğitsel Hedefleri, Üniversite Öğreniminden Beklentileri Ve Memnuniyet Durumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi [Educational Administration: Theory and Practice] 2011;17(3): 429-452

INVESTIGATION OF THE LEVEL OF SATISFACTION OF AMASYA UNIVERSITY HEALTH SCHOOL STUDENTS

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 3, 116 - 122, 31.12.2016

Öz


INTRODUCTION: This study is planned to determine the satisfaction levels of nursing and midwifery students and their affecting factors


METHODS: The study was conducted with 302 students.. The data were collected by sociodemographics form, and Student Satisfaction Scale- Shotrt Form. Datas were evaluated by SPSS 20.0 package programme.


RESULTS: X: 65.9% of students surveyed the nursing departmant students and 34.1 % of students surveyed the midwifery departmant students. It was determined the 61.3% of all students willingly chose their departmant where they study. The average number that the students took from “student satisfaction scale” was X: 165.52±31.59. These results indicate that the average satisfaction levels were evaluated to sub-scales, It was fixed that the maximum average satisfaction mark (X: 175.26± 7.81) was related to teaching staff.


According to the avarege number that thhe students took from student satisfaction scale, satisfaction levels of first-year students (X: 175.26± 31.27) and the students were pleased from their departmant (X: 172.86± 28.02) were determined higher and statistically meaningful.


DISCUSSION AND CONCLUSION: Satisfaction level of students was determined as intermediate. It was also determined that the maximum satisfaction level was in area related to teaching staff and that the satisfaction related to “scientific, social and technical facilities” was minimum.


Kaynakça

  • 1. Çam M. Ortaöğretim Kurumlarında Öğrenci Doyumu:Ankara Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara (2007)
  • 2. Popli S. Ensuring customer delight: a quality approach to excellence in management education. Quality in Higher Education. 2005;11(1):17-24.
  • 3. Srikanthan G, Dalrymple J.F. Developing a holistic model for quality in higher education. Quality in Higher Education. 2002;8(3): 215-224.
  • 4. Willinsky J. Just say know? Schooling the knowledge society. Educational Theory. 2005; 55(1): 97-111.
  • 5. Saarinen T. Quality’ in the Bologna process: from ‘competitive edge’ to quality assurance techniques. European Journal of Education. 2005;40(2):189-204.
  • 6. Kuzgun Y: Rehberlik ve Psikolojik Danışma, 5. Baskı, OSYM Yayınları, Ankara (1997).
  • 7. Chiandotto B, Bini M, Bertaccini B: Quality Assessment Of The University Educational Process: An Application Of The ECSI Model Effectiveness Of University Education In Italy: Employability, Competences, Human Capital (Ed. Fabbris, L.). Physica-Verlag A Springer Company,s.43-54, (2007).
  • 8. Gülcan Y, Kuştepeli Y, Aldemir A. Yükseköğretim’de Öğrenci Doyumu: Kuramsal Bir Çerçeve Ve Görgül Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yayını. 2002; 7(1): 99-114.
  • 9. Öngider N, Yüksel İ. Dokuz Eylül Üniversitesi Öğrencilerinin Psikolojik Gereksinimlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir İnceleme. Türk Psikoloji Bülteni, Şubat ( 2002).
  • 10. Palihawadana D, Holmes G. Modelling module evaluation in marketing education. Quality Assurance in Education.1999; 7(1): 41-46.
  • 11. Baykal Ü, Sökmen S, Korkmaz, Akgün E. Determining Student Satisfaction In A Nursing College. Nursing Education Today. 2005; 25(4):255-62.
  • 12. Baykal Ü, Harmancı A.K, Eşkin F, Altuntaş S, Sökmen S. Öğrenci Doyum Ölçeği- Kısa Form Çalışması. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 2011; 14(4):60-68.
  • 13. Yangın H, Kırca N. Antalya Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeyleri Ve Etkileyen Faktörler. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2013; 2(1): 78-94
  • 14. Ulusoy H, Arslan Ç, Öztürk N, Bekar M. Hemşirelik Öğrencilerinin Eğitimleri İle İlgili Memnuniyet Düzeylerinin Saptanması. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilimi ve Sanatı Dergisi, 2010;3(2):17-24.
  • 15. Uzgören N, Uzgören E., Dumlupınar Öğrencileri Lisans Öğrencilerin Memnuniyetini Etkileyen Bireysel Özelliklerin İstatistiksel Analizi. Hipotez Testi, Ki-Kare Testi ve Doğrusal Olasılık Modeli. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2007;17:173-192.
  • 16. Kuzu N, Bayramova N, Korkmaz G, Taşdemir G. Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Ve Sağlık Memurluğu Öğrencilerinin Eğitimlerine Ve Geleceklerine İlişkin Düşünceleri. I.Uluslararası ve V. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Kongresi Kitabı. Özlem Grafik Matbaacılık.s. 236-240,İstanbul (2003).
  • 17. Buldukoğlu K, Kantek F, Öncel S. Eğitimi Değerlendirme Ve İyileştirme Çalışması: Antalya Sağlık Yüksekokulu İlk Üç Dönem Mezunlarının Görüşleri. Hemşirelik Forumu. 2004; 7 (2): 8-16.
  • 18. Kaynar A, Şahin A, Bayrak D, Karakoç G, Ülke F, Öztürk H. Karadeniz Teknik Üniversitesi Trabzon Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Öğrencilerinin Doyum Düzeyleri. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2006;10(3):12-19.
  • 19. Baykal Ü, Akgün E, Sökmen S, Yıldırım D. Yüksekokulda Okuyan Hemşirelik Öğrencilerinin Doyumunun Ve Beklentilerinin Analizi; I. Uluslararası & V. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Kongresi Kitabı. Özlem Grafik Matbaacılık, s.411-414, İstanbul (2003).
  • 20. Norman L, Buerhaus PI, Donelan K, Mccloskey B, Dıttus R. Nursing Students Assess Nursing Education. Journal of Professional Nursing. 2005; 21(3): 150 –158.
  • 21. Espeland VV, Indrehus OO. Evaluation Of Students’ Satisfaction With Nursing Education In Norway. Journal of Advanced Nursing. 2003;42(3): 226–236.
  • 22. Şahin İ, Zoraloğlu Y. R, Şahin Fırat N. Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Amaçları, Eğitsel Hedefleri, Üniversite Öğreniminden Beklentileri Ve Memnuniyet Durumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi [Educational Administration: Theory and Practice] 2011;17(3): 429-452
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Öznur Görgen

Gülay Bingöl Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 25 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Görgen, Ö., & Bingöl, G. (2016). AMASYA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(3), 116-122.

Uluslararası Hakemli Dergi

Dergimiz Açık Erişim Politikasını benimsemiş olup dergimize gönderilen yayınlar için gerek değerlendirme gerekse yayınlama dahil yazarlardan hiçbir ücret talep edilmemektedir. 

Creative Commons License

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.