GİRİŞ ve AMAÇ: Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin duygusal zeka düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesidir.
YÖNTEM ve GEREÇLER Bu araştırmaya Balıkesir Üniversitesi ile Atatürk Üniversitesi beden eğitimi ve spor okulunda okuyan toplam 313 öğrenci katılmıştır. Araştırma, 1 Mart - 31 Mayıs 2013 tarihleri arasında 204 erkek öğrenci ve 109 kız öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Tüm evrene ulaşılması amaçlandığı için örnekleme yapılmamıştır. Verilerin toplanmasında; Öğrencilerin sosyodemografik özelliklerini içeren bir anket formu ile Acar (2002) tarafından Türkçe'ye uyarlanmış Bar-On duygusal zeka ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS 20 paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde; sayı, yüzde, ortalama verilmiş ve istatistiksel analizler için kruskal wallis testi ile Mann Whitney U testi kullanılmıştır.
BULGULAR: Spor branşlarına göre duygusal zeka puan ortalamaları incelendiğinde puan ortalamaları p<0,05 önem düzeyinde anlamlı bulunmuştur. Atatürk Üniversitesi öğrencilerinin duygusal zeka düzeyi ortalaması, Balıkesir Üniversitesi öğrencilerinin duygusal zeka düzeyi ortalamasından yüksek bulunmuştur.
TARTIŞMA ve SONUÇ: Kadınların ortalamasının, erkeklerin ortalamasından daha yüksek olduğu ve yaşla birlikte duygusal zeka puanının arttığı belirlenmiştir. Üçüncü sınıflarda eğitim gören öğrenciler ile hentbol branşındaki sporcularının en yüksek ortalama değere sahip olduğu bulunmuştur
INTRODUCTION: The aim of this study is to examine emotional intelligence levels of the students of school of physical education and sports in terms of different variables. METHODS: A total of 313 students who studied at the school of physical education and sports of Balıkesir University and Atatürk University participated in the study. The study was conducted with 204 male students and 109 female students between the 1st of March and 31st of May, 2013. No sampling was made because the whole population was aimed. In the collection of the data; a questionnaire form that questioned socio-demographic characteristics of the students and Bar-On emotional intelligence inventory adapted into Turkish by Acar (2002) were employed. The data were evaluated using SPSS 20 package program. For analyses of the data; numbers, percentages and means were given, kruskal wallis and Mann Whitney U test were used as statistical analyses.
RESULTS: When the mean of the points emotional intelligence were examined according to sports branches, the mean of the points was found significant at p <0,05 importance level. The mean level of emotional intelligence of students of Atatürk University was found higher than the mean level of emotional intelligence of Balikesir University students.
CONCLUSION: It was determined that the mean of females was higher than the mean of males and the score of emotional intelligence increased with age. It was found that the students who educated in third grade and the athletes in handball branch had the highest mean value.
Intelligence emotional intelligence physical education gender
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2017 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2 |