Öz
GİRİŞ ve AMAÇ: Bu çalışmada Dumlupınar Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu ve Güzel Sanatlar Fakültesi’nde öğrenim gören öğrencilere İşaretleme Testi uygulayarak, cinsiyetin ve okunulan bölümün, dikkat üzerine olan etkisinin araştırılması amaçlanmıştır.
YÖNTEM ve GEREÇLER: Araştırma grubunu 140 Sağlık Yüksek Okulu ve 117 Güzel sanatlar Fakültesi olmak üzere toplam 257 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Dikkat düzeyini belirlemek için kullanılan işaretleme testi, düzenli harfler, düzenli şekiller, düzensiz harfler ve düzensiz şekillerin bulunduğu 4 alt testten oluşmaktadır Öğrencilere bu testler sırası ile uygulanarak ortalama İşaretlenen Hedef Sayısı, Atlanan Hedef Sayısı, Yanlış İşaretlenen Hedef Sayısı, Testi Tamamlama Süresi hesaplanmıştır.
BULGULAR: Cinsiyetler arasında sadece işaretlenen hedef sayısı ve atlanan hedef sayısı için istatistiksel olarak anlamlı fark gözlenmiştir (p<0.05). Yine her iki grupta da kız öğrencilerde işaretlenen hedef sayısı yüksek iken, atlanan hedef sayısı daha düşük bulunmuştur. Cinsiyet ve bölümler arasında yanlış işaretlenen hedef sayısı ve testi tamamlama süresinde istatistiksel açıdan bir farklılık gözlenmezken; işaretlenen hedef sayısı ve atlanan hedef sayısında bölümler arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark gözlenmiştir (p<0.05).
TARTIŞMA ve SONUÇ: Bu sonuçlar, kız öğrencilerde dikkatin erkek öğrencilere göre daha yüksek olduğunu göstermektedir. Ayrıca genel yetenek sınavıyla üniversiteye alınan Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencilerinin dikkat düzeylerinin, Üniversite sınavıyla yerleştirilen Sağlık Yüksek Okulu öğrencilerinden daha düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Üniversitelerde, öğrencilerin istemli dikkatleri eğitilmeli, ilgileri geliştirilmeli, öğrenci çalışmaları ilgi çekici hale getirilmelidir.