Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK YÜKSEK OKULU İLE GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN DİKKAT DÜZEYLERİ

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 2, 62 - 66, 31.08.2018

Öz

GİRİŞ ve AMAÇ: Bu çalışmada Dumlupınar Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu ve Güzel Sanatlar Fakültesi’nde öğrenim gören öğrencilere İşaretleme Testi uygulayarak, cinsiyetin ve okunulan bölümün, dikkat üzerine olan etkisinin araştırılması amaçlanmıştır.
YÖNTEM ve GEREÇLER: Araştırma grubunu 140 Sağlık Yüksek Okulu ve 117 Güzel sanatlar Fakültesi olmak üzere toplam 257 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Dikkat düzeyini belirlemek için kullanılan işaretleme testi, düzenli harfler, düzenli şekiller, düzensiz harfler ve düzensiz şekillerin bulunduğu 4 alt testten oluşmaktadır Öğrencilere bu testler sırası ile uygulanarak ortalama İşaretlenen Hedef Sayısı, Atlanan Hedef Sayısı, Yanlış İşaretlenen Hedef Sayısı, Testi Tamamlama Süresi hesaplanmıştır.
BULGULAR: Cinsiyetler arasında sadece işaretlenen hedef sayısı ve atlanan hedef sayısı için istatistiksel olarak anlamlı fark gözlenmiştir (p<0.05). Yine her iki grupta da kız öğrencilerde işaretlenen hedef sayısı yüksek iken, atlanan hedef sayısı daha düşük bulunmuştur. Cinsiyet ve bölümler arasında yanlış işaretlenen hedef sayısı ve testi tamamlama süresinde istatistiksel açıdan bir farklılık gözlenmezken; işaretlenen hedef sayısı ve atlanan hedef sayısında bölümler arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark gözlenmiştir (p<0.05).
TARTIŞMA ve SONUÇ: Bu sonuçlar, kız öğrencilerde dikkatin erkek öğrencilere göre daha yüksek olduğunu göstermektedir. Ayrıca genel yetenek sınavıyla üniversiteye alınan Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencilerinin dikkat düzeylerinin, Üniversite sınavıyla yerleştirilen Sağlık Yüksek Okulu öğrencilerinden daha düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Üniversitelerde, öğrencilerin istemli dikkatleri eğitilmeli, ilgileri geliştirilmeli, öğrenci çalışmaları ilgi çekici hale getirilmelidir.

Kaynakça

  • 1. Friedlander, L. J., Reid, G. J., Shupak, N. & Cribbie, R. Social Support, Self-Esteem, and Stress as Predictors of Adjustment to University Among First-Year Undergraduates. J. Coll. Stud. Dev. 48, 259–274 (2007).
  • 2. Özkan, S. & Yılmaz, E. Üniversite Öğrencilerinin Üniversite Yaşamına Uyum Durumları (Bandırma Örneği ). Fırat Sağlık Hizmetleri Derg. 5, 153–171 (2010).
  • 3. Durna, U. Üniversite Öğrencilerinin Stres Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. İktisadi ve İdari Bilim. Derg. 20, 319–343 (2006).
  • 4. Çırpan, F. & Çınar, S. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinde Akran Desteği ile Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Marmara Üniversitesi Sağlık Bilim. Enstitüsü Derg. 3, 191–199 (2013).
  • 5. Horgan, A., Sweeney, J., Behan, L. & McCarthy, G. Depressive Symptoms, College Adjustment and Peer Support among Undergraduate Nursing and Midwifery Students. J. Adv. Nurs. 72, 3081–3092 (2016).
  • 6. Karakoyun, F. Öğretmen Adaylarının Sosyal Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Derg. 5, 362–367 (2016).
  • 7. Bandura, A. Self-Efficacy. Encycl. Hum. Behav. 4, 71–81 (1994).
  • 8. Telef, B. B. & Karaca, R. Ergenlerin Öz-Yeterliklerinin ve Psikolojik Semptomlarının İncelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sos. Bilim. Enstitüsü Derg. 8, 499–518 (2011).
  • 9. Secomb, J. A systematic review of peer teaching and learning in clinical education. J. Clin. Nurs. 17, 703–716 (2008). 10. 1Stone, R., Cooper, S. & Cant, R. The Value of Peer Learning in Undergraduate Nursing Education: A Systematic Review. Int. Sch. Res. Not. 2013, 1–10 (2013).
  • 11. Curtis, R. Information Literacy Advocates: Developing Student Skills Through A Peer Support Approach. Heal. Inf. Libr. J. 33, 334–339 (2016).
  • 12. Du, J., Zhou, M., Xu, J. & Lei, S. S. African American Female Students in Online Collaborative Learning Activities: The Role of Identity, Emotion, and Peer Support. Comput. Human Behav. 63, 948–958 (2016).
  • 13. Richardson, B. & Brown, K. Enhancing Peer Support for Pre-Registration Students. Paediatr. Nurs. 21, 40–43 (2009).
  • 14. Çalışkan, T. & Çınar, S. Akran Desteği : Öğrencilerin Sınıf Ortamı ve Uygulama Alanlarında Birbirleriyle Yardımlaşma Durumlarının Değerlendirilmesi. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Derg. Sempozyum, 226–234 (2010).
  • 15. Çalışkan, T. & Çınar, S. Akran Desteği : Geçerlik Güvenirlik Çalışması. Marmara Üniversitesi Sağlık Bilim. Enstitüsü Derg. 2, 1–7 (2012).
  • 16. Özlük, B. & Karaaslan, A. The Effect of Peer Support to Interpersonal Problem Solving Tendencies and Skills in Nursing Students. Int. J. Soc. Behav. Educ. Econ. Bus. Ind. Eng. 10, 3715–3719 (2016).
  • 17. Alemdağ, S. Öğretmen Adaylarında Fiziksel Aktiviteye Katılım, Sosyal Görünüş Kaygısı ve Sosyal Öz-Yeterlik İlişkisinin İncelenmesi. (Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013).
  • 18. Esen, B. K., Aktas, E. & Tuncer, I. An Analysis of University Students’ Internet Use in Relation to Loneliness and Social Self-Efficacy. Procedia - Soc. Behav. Sci. 84, 1504–1508 (2013).
  • 19. Özkan, S. & Yılmaz, E. Üniversite Öğrencilerinin Üniversite Yaşamına Uyum Durumları (Bandırma Örneği). Fırat Sağlık Hizmetleri Derg. 5, 153–171 (2010).
  • 20. Dönmez, K. H. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Sosyal Öz-Yeterlikleri ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Gazi Üniversitesi, 2010).
  • 21. Kuo, C.-L., Turton, M. A., Lee-Hsieh, J., Tseng, H.-F. & Hsu, C.-L. Measuring Peer Caring Behaviors of Nursing Students: Scale Development. Int. J. Nurs. Stud. 44, 105–14 (2007).
  • 22. Palancı, M. & Özbay, Y. Control perception of social anxiety in university students, predictability of injury of social self-efficacy and coping behavior. in 7th Congress of National Counseling and Guidance (2003).
  • 23. Sharma, N. et al. Peer Caring Behaviour Among Nursing Students. Nurs. Midwifery Res. J. 12, 1–8 (2016). 24. Korkmaz, N. H. Uludağ Üniversitesi Öğrencilerinin Spor Yapma ve Beslenme Alışkanlıklarının İncelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Derg. 23, 399–413 (2010).
  • 25. Hagger, M. S., Chatzisarantis, N. & Biddle, S. J. H. The Influence of Self-Efficacy and Past Behaviour on The Physical Activity Intentions of Young People. J. Sports Sci. 19, 711–725 (2001).

ATTENTION LEVELS OF DUMLUPINAR UNIVERSITY HEALTH SCIENCE SCHOOL AND FINE ARTS FACULTY STUDENTS

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 2, 62 - 66, 31.08.2018

Öz

Kaynakça

  • 1. Friedlander, L. J., Reid, G. J., Shupak, N. & Cribbie, R. Social Support, Self-Esteem, and Stress as Predictors of Adjustment to University Among First-Year Undergraduates. J. Coll. Stud. Dev. 48, 259–274 (2007).
  • 2. Özkan, S. & Yılmaz, E. Üniversite Öğrencilerinin Üniversite Yaşamına Uyum Durumları (Bandırma Örneği ). Fırat Sağlık Hizmetleri Derg. 5, 153–171 (2010).
  • 3. Durna, U. Üniversite Öğrencilerinin Stres Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. İktisadi ve İdari Bilim. Derg. 20, 319–343 (2006).
  • 4. Çırpan, F. & Çınar, S. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinde Akran Desteği ile Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Marmara Üniversitesi Sağlık Bilim. Enstitüsü Derg. 3, 191–199 (2013).
  • 5. Horgan, A., Sweeney, J., Behan, L. & McCarthy, G. Depressive Symptoms, College Adjustment and Peer Support among Undergraduate Nursing and Midwifery Students. J. Adv. Nurs. 72, 3081–3092 (2016).
  • 6. Karakoyun, F. Öğretmen Adaylarının Sosyal Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Derg. 5, 362–367 (2016).
  • 7. Bandura, A. Self-Efficacy. Encycl. Hum. Behav. 4, 71–81 (1994).
  • 8. Telef, B. B. & Karaca, R. Ergenlerin Öz-Yeterliklerinin ve Psikolojik Semptomlarının İncelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sos. Bilim. Enstitüsü Derg. 8, 499–518 (2011).
  • 9. Secomb, J. A systematic review of peer teaching and learning in clinical education. J. Clin. Nurs. 17, 703–716 (2008). 10. 1Stone, R., Cooper, S. & Cant, R. The Value of Peer Learning in Undergraduate Nursing Education: A Systematic Review. Int. Sch. Res. Not. 2013, 1–10 (2013).
  • 11. Curtis, R. Information Literacy Advocates: Developing Student Skills Through A Peer Support Approach. Heal. Inf. Libr. J. 33, 334–339 (2016).
  • 12. Du, J., Zhou, M., Xu, J. & Lei, S. S. African American Female Students in Online Collaborative Learning Activities: The Role of Identity, Emotion, and Peer Support. Comput. Human Behav. 63, 948–958 (2016).
  • 13. Richardson, B. & Brown, K. Enhancing Peer Support for Pre-Registration Students. Paediatr. Nurs. 21, 40–43 (2009).
  • 14. Çalışkan, T. & Çınar, S. Akran Desteği : Öğrencilerin Sınıf Ortamı ve Uygulama Alanlarında Birbirleriyle Yardımlaşma Durumlarının Değerlendirilmesi. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Derg. Sempozyum, 226–234 (2010).
  • 15. Çalışkan, T. & Çınar, S. Akran Desteği : Geçerlik Güvenirlik Çalışması. Marmara Üniversitesi Sağlık Bilim. Enstitüsü Derg. 2, 1–7 (2012).
  • 16. Özlük, B. & Karaaslan, A. The Effect of Peer Support to Interpersonal Problem Solving Tendencies and Skills in Nursing Students. Int. J. Soc. Behav. Educ. Econ. Bus. Ind. Eng. 10, 3715–3719 (2016).
  • 17. Alemdağ, S. Öğretmen Adaylarında Fiziksel Aktiviteye Katılım, Sosyal Görünüş Kaygısı ve Sosyal Öz-Yeterlik İlişkisinin İncelenmesi. (Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013).
  • 18. Esen, B. K., Aktas, E. & Tuncer, I. An Analysis of University Students’ Internet Use in Relation to Loneliness and Social Self-Efficacy. Procedia - Soc. Behav. Sci. 84, 1504–1508 (2013).
  • 19. Özkan, S. & Yılmaz, E. Üniversite Öğrencilerinin Üniversite Yaşamına Uyum Durumları (Bandırma Örneği). Fırat Sağlık Hizmetleri Derg. 5, 153–171 (2010).
  • 20. Dönmez, K. H. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Sosyal Öz-Yeterlikleri ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Gazi Üniversitesi, 2010).
  • 21. Kuo, C.-L., Turton, M. A., Lee-Hsieh, J., Tseng, H.-F. & Hsu, C.-L. Measuring Peer Caring Behaviors of Nursing Students: Scale Development. Int. J. Nurs. Stud. 44, 105–14 (2007).
  • 22. Palancı, M. & Özbay, Y. Control perception of social anxiety in university students, predictability of injury of social self-efficacy and coping behavior. in 7th Congress of National Counseling and Guidance (2003).
  • 23. Sharma, N. et al. Peer Caring Behaviour Among Nursing Students. Nurs. Midwifery Res. J. 12, 1–8 (2016). 24. Korkmaz, N. H. Uludağ Üniversitesi Öğrencilerinin Spor Yapma ve Beslenme Alışkanlıklarının İncelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Derg. 23, 399–413 (2010).
  • 25. Hagger, M. S., Chatzisarantis, N. & Biddle, S. J. H. The Influence of Self-Efficacy and Past Behaviour on The Physical Activity Intentions of Young People. J. Sports Sci. 19, 711–725 (2001).
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşegül Küçük Bu kişi benim

Sultan Güçlü Bu kişi benim

Nalan Bostan Akmeşe Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2018
Gönderilme Tarihi 9 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Küçük, A., Güçlü, S., & Bostan Akmeşe, N. (2018). DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK YÜKSEK OKULU İLE GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN DİKKAT DÜZEYLERİ. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(2), 62-66.

Uluslararası Hakemli Dergi

Dergimiz Açık Erişim Politikasını benimsemiş olup dergimize gönderilen yayınlar için gerek değerlendirme gerekse yayınlama dahil yazarlardan hiçbir ücret talep edilmemektedir. 

Creative Commons License

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.