AMAÇ: Bu araştırma
üniversite öğrencilerine verilen sorun çözme becerileri dersinin öğrencilerin
sorun çözme becerileri ve bazı değişkenleri üzerine etkisini belirlemek
amacıyla yapılmıştır.
YÖNTEM: Araştırma ön
test-son test düzende yarı deneysel olarak yapılmış olup araştırmanın evrenini
2014-2015 bahar döneminde batıda bir ilde bir üniversitenin ortak seçmeli ders
havuzundan “Sorun Çözme Becerileri” dersini alan 63 öğrenci oluşturmuştur.
Üniversitenin ortak seçmeli ders havuzundan “Sorun Çözme Becerileri” dersini
alan öğrencilerden araştırmaya katılmaya gönüllü olanlar (n=57) örneklemi
oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında “Kişisel Bilgi Formu” ve “Gözden
Geçirilmiş Sosyal Sorun Çözme Envanteri”, “Beck Depresyon Ölçeği”, “İntihar
Olasılığı Ölçeği”, “Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği” ve “Süreklilik Kaygı
Ölçeği” kullanılmıştır.
BULGULAR: Öğrencilerin yaş ortalaması 19.91±2.15, %73.7’si erkek, %94.7’si gelir durumunu orta olarak
tanımlamıştır. Öğrencilere verilen sorun çözme becerileri dersinin;
gözden geçirilmiş sosyal sorun çözme envanterinin alt ölçekleri olan olumlu
sorun yönelimi, olumsuz sorun yönelimi, akılcı sorun çözme tarzı, kaçıngan
sorun çözme tarzı, dürtüsel-dikkatsiz sorun çözme tarzı ile gözden geçirilmiş
sosyal sorun çözme envanteri toplam puan ortalamalarına etki etmediği
bulunmuştur. Sorun çözme becerileri dersinin öğrencilerin depresyon, intihar
olasılığı, benlik saygısı ve süreklilik kaygı düzeyi puan ortalamalarını da etkilemediği bulunmuştur (p>0.05).
SONUÇ: Sorun çözme
becerileri eğitiminin öğrencilerin sosyal sorun çözme becerilerine,
depresyon risklerine, intihar olasılıklarına, benlik saygılarına ve sürekli
kaygılarına etki etmediği bulunmuştur. Öğrencilere sistemli bir şekilde ve
ihtiyaçları doğrultusunda sorun çözme basamaklarının uygulanması önerilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 2 |