GİRİŞ: Tanımlayıcı araştırmanın
amacı öğrencilerin sağlık
durumunu tanılamak ve sağlık risklerini belirlemektir. GEREÇ VE YÖNTEM: Araştırma İzmir’de bulunan bir ilkokulda 1526
öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanması amacıyla öğrenci izlem formu
ve bu forma göre geliştirilen yazılım programı kullanılmıştır. Öğrencilerin sağlık sorunlarının
tanılanmasında, sayı ve yüzde dağılımları kullanılmıştır. BULGULAR: Öğrencilerin %8.7’si düşük kilolu ve %8.8’i obezdir. Öğrencilerin
%5.8’inde tanı konulmuş bir hastalık bulunmakta, bu hastalıkları çoğunlukla
solunum sistemi, kalp ve böbrek hastalıkları oluşturmaktadır. Fiziksel
muayenede; öğrencilerin %42.8’inde burunda tıkanıklık, akıntı/kanama,
%20.3’ünde dişetlerinde kanama, %18.5’inde öksürük, %17.8’inde tonsillerde
şişlik, %30’unda hırıltılı solunum, öksürük, sekresyon gibi belirti ve bulgular
belirlenmiştir. Öğrencilerin %71.6’sında bir ve üzeri çürük ve %55.7’sinde en
az bir eksik diş vardır. Öğrencilerin %22.8’inin karanlıktan korktuğu,
%10.4’ünün uykusuzluk sorununun olduğu ve %8.4’ünün tırnak yediği saptanmıştır. SONUÇ: Birçok sağlık sorunuyla karşılaşılmıştır.
Öğrencilerin sağlığını koruma ve geliştirmeye odaklanan okul sağlığı hizmetleri
kapsamında, saptanan bu çocuk sağlığı sorunlarına yönelik okul sağlığı
hizmetlerinin geliştirilmesi ve uygulanması önerilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 16 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 3 |