Üniversitemiz Sağlık Meslek Yüksekokulu’nda diş hekimi tarafından planlanan tedaviye göre sabit, hareketli protezlerin ve ortodontik apareylerin laboratuvar çalışmasını yapan diş teknisyenlerini yetiştirmek üzere eğitim veren 2 yıllık Diş Protez teknolojisi ön lisans programları bulunmaktadır. Diş protez teknolojisi programında, teorik derslerin yanı sıra uygulama dersleri de verilmektedir. Bu çalışmada bir devlet üniversitesine kayıtlı öğrencilerin demografik verileri, yapılan uygulama derslerinin verimliliği ve öğrencilerin mesleğe olan bakış açıları değerlendirilmesini amaçlanmıştır. Çalışma topluluğumuzu Sağlık Bilimleri Üniversitesi Dişçilik Hizmetleri Bölümü Diş Protez Teknolojisi Programı 61 2. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Öğrencilerin tümü Google Forms üzerinden oluşturulan ankete gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmamızda öğrencilerin uygulama verimliliği, uygulama değerlendirme puanı (UDP) olarak ölçülmüştür. Ayrıca iş bulma kaygı düzeyleri ve mezun olduktan sonraki kariyer planlamasına yönelik sorular sorulmuştur. Bölümü seçme nedenine göre kariyer planlamasının dağılımları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır (p>0,050). Öğrencilerin yaşları ile mezun olduklarındaki iş bulma kaygısı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki yoktur (p=0,257). Cinsiyetlere göre öğrencilerin mezun olduklarında iş bulma kaygısı farklılık göstermektedir (p=0,031). Öğrencilerin kariyer planlamasına göre uygulama değerlendirme puanları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır (p>0,050). Çalışmanın sonucunda kız öğrencilerde mezun olduktan sonra iş bulma kaygı düzeyi, erkek öğrencilere göre daha yüksek bulunmuştur. Öğrenciler UDP’lerinin düşük olma sebebini verilen sürenin kısıtlı olması olarak belirtmişlerdir.
In our University's Vocational School of Health Services, there is a Dental Prosthesis Technology program, which provides training to train dental technicians who enable the laboratory work of fixed and removable prostheses according to the treatment planned by the dentist. In the dental prosthesis technology program, in addition to the theoretical courses, practical courses are also given. In this study, it is aimed to evaluate the demographic data of students enrolled in a state university, the efficiency of the practice courses and the students' perspectives on the profession. Our study group consisted of 61 second year students from the University of Health Sciences Department of Dental Services, Dental Prosthesis Technology Program. All of the students voluntarily participated in the survey created via Google Forms. In our study, students' application efficiency was measured as practise evaluation score (PES). In addition, questions about job anxiety levels and career planning after graduation were asked. There was no statistically significant difference between the distributions of career planning according to the reason for choosing the department (p>0.050). There is no statistically significant relationship between the age of the students and their anxiety about finding a job when they graduate (p=0.257). According to gender, students' anxiety about finding a job when they graduate differs (p=0.031). There was no significant difference between the application evaluation scores of the students according to their career planning (p>0.050). As a result of the study, the anxiety level of finding a job after graduation in female students was found to be higher than that of male students. The students stated that the reason for their low PES was the limited time given.
evaluation dental prosthesis technician practise training professional perception
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 22 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 2 |