Amaç:Akademisyenlerin öğrencilere açık olmaları ve rol model olmaları gerekmektedir. Olağanüstü durumlarda akademisyenlerden bilgi ve davranış olarak daha fazlası beklenir. Pandemi döneminde uygulanan kısıtlamalar nedeniyle akademisyenler uzaktan eğitime geçti. Bu çalışma, karantina ve esnek çalışma modelini ilk kez deneyimleyen akademisyenlerin günlük yaşam aktivitelerinde meydana gelen değişiklikleri incelemeyi amaçlamıştır. Yöntemler: e-anket formunda sosyo-demografik özelliklerle ilgili 10 soru, ikametle ilgili 4 soru, GYA'ları ve EÇM tercihleri ile ilgili 32 soru olmak üzere toplam 46 soru bulunmaktadır. Bulgular: Katılımcıların yaklaşık 1/3'ü idrar ve dışkı yaparken sorun yaşadığını ifade etmiştir. Katılımcıların çoğu uyku programlarında bir değişiklik olduğunu bildirdi ve söz konusu değişikliklerin yarısı daha geç yatmaya atfedildi. “Sosyal jetlag” olarak adlandırılan günlük rutinlerdeki uyumsuzluk, akademisyenler arasında ortaya çıktı. Katılımcıların %34.3'ü haftanın hangi gününde oldukları konusunda kafalarının karışık olduğunu ifade etmiştir. Akademisyenlerin estetik kaygıları değerlendirildi, saç bakımında %42.9, yüz ve vücut bakımında ise %56 oranında azalma görüldü. Katılımcı akademisyenlerin %34,8'i esnek çalışma modelinde devam etmek istemediklerini belirtmiştir. Nispeten genç akademisyenlerin esnek çalışma modelini istedikleri istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Sonuç: Akademisyenlerde benzer durumlarda uyku rutinlerine sadık kalmaları, kafein tüketimlerini azaltmaları, günlük egzersizlerini aksatmamaları ve mümkün olduğunca bakımlarına devam etmeleri önerilmektedir.
Günlük Yaşam Aktiviteleri Beslenme Davranışı İçme Davranışı Uyku Üniversite
yok
yok
Aim: Academicians are required to be available to students and act as role models. In extraordinary situations, more is expected from academicians in terms of knowledge and behaviour. Due to the restrictions applied during the pandemic academics switched to distance education. This study aimed to examine the changes in the daily life activities of academics who have experienced the lockdown and the flexible working model for the first time. Methods: In the e-survey form had 46 questions, 10 about the socio-demographic characteristics, 4 about the residence, 32 about their ADL and their perceptions of FWM. Results: Approximately 1/3 of the participants stated that they had problems while urinating and defecating. Most participants reported a change in their sleep schedule, and half said changes were attributed to going to bed later. The asynchrony in the daily routines, called “social jetlag”, was revealed among academics. 34.3% of the participants stated they were confused about which day of the week they were on. Academics' aesthetic concerns were assessed, 42.9% had a decrease in hair care, and %56 had a decrease in face and body care. 34.8% of the participating academicians stated that they did not want to continue in the flexible working model. It was found statistically significant that the relatively young academicians wanted the flexible working model. Conclusions: In similar situations in academics, it is recommended that they stick to their sleep routines, reduce their caffeine consumption, not disrupt their daily exercises, and continue their care as much as possible.
Activities of Daily Living Feeding Behaviour Drinking Behaviour Sleep University
yok
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 13 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Balkan Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.