Amaç: Çalışmamızda, sensörinöral işitme kayıplı bireylerin rehabilitasyonunda cihaz verimliliğini artırmak için işitme cihazı kullanan bireylerde rahatsız edici ses seviyesinin işitme cihazı programlamasında kullanılmasını yaygınlaştırmayı ve böylece işitsel dinamik ranjın işitme cihazlı bireylerde aktif kullanılmasının, konuşmayı anlama ve ayırt etme becerilerini artırmasını amaçladık.
Yöntem: Çalışmamıza 18-75 yaşları arasında yaş ortalaması 42.56 ± 21.49 olan 23 erkek, 19 kadın olmak üzere toplam 42 birey dâhil edildi. Normal işiten bireyler Grup1, sensörinöral işitme kaybı olan ve işitme cihazı kullanan bireyler Grup2 olarak ve Grup2 kendi içinde 3 alt grupta değerlendirildi. Bireylerin işitme cihazı olmadan işitme ve konuşma testlerinin değerlendirilmesi (Grup 2A), Bireylerin UCL değeri girilmeden ayarlanmış işitme cihazı kullanırken değerlendirilmesi (Grup 2B), Bireylerin UCL değeri girildikten 6 ay sonra işitme ve konuşma testlerinin değerlendirilmesi (Grup 2C) yapılarak, tüm gruplar ve ölçümler karşılaştırıldı.
Bulgular: Grup1’in konuşmayı ayırt etme skoru ortalaması ile Grup2’nin ortalama karşılaştırıldığında istatistiksel olarak anlamlı farklılık gözlendi (p=0.00). Grup2A ve 2B arasındaki konuşmayı ayırt etme skorları değişimlerinde istatistiksel olarak anlamlı bir artış gözlendi (p=0.00). Grup2B ve 2C arasındaki SDS değişimlerinde istatistiksel olarak anlamlı bir artış gözlendi (p=0.00).
Sonuç: Çalışmamız sonucunda, işitme cihazı ayarına rahatsız edici ses seviyesinin (UCL) girilmesinin, bireylerin dinamik aralıklarının etkili bir biçimde kullanılmasını sağlayarak işitme cihazını daha verimli kullanmalarına ve cihazdan rahatsızlık duymadan dinlemesini sağlayıp bireylerin iletişim becerilerine olumlu etkisinin olacağını düşündük.
işitme cihazı konuşmayı ayırt etme sensörinöral işitme kaybı
TUBİTAK
1919B012107176
1919B012107176 numaralı projeye vermiş oldukları desteklerinden ötürü; TUBİTAK' a teşekkür ederiz.
Aim: In our study, we aimed to extend the use of the annoying sound level in hearing aid programming in individuals with hearing aids in order to increase device efficiency in the rehabilitation of individuals with sensorineural hearing loss, and thus the active use of auditory dynamic ranging in individuals with hearing aids will increase speech understanding and discrimination skills.
Method: A total of 42 individuals (23 males and 19 females) aged 18-75 years with a mean age of 42.56 ± 21.49 years were included in our study. Individuals with normal hearing were classified as Group1, individuals with sensorineural hearing loss and hearing aids were classified as Group2, and Group2 was divided into 3 subgroups. Hearing and speech tests were evaluated without hearing aids (Group 2A), hearing and speech tests were evaluated while using hearing aids without the UCL value (Group 2B), hearing and speech tests were evaluated 6 months after the UCL value was entered (Group 2C), and all groups and measurements were compared.
Results: A statistically significant difference was observed when the mean speech discrimination score of Group1 was compared with the mean of Group2 (p=0.00). A statistically significant increase was observed in the change in speech discrimination scores between Groups 2A and 2B (p=0.00). A statistically significant increase was observed in SDS changes between groups2B and 2C (p=0.00).
Conclusion: As a result of our study, we thought that entering the disturbing sound level (UCL) in the hearing aid setting would have a positive effect on the communication skills of the individuals by enabling them to use the dynamic ranges effectively, enabling them to use the hearing aid more efficiently and listening without being disturbed by the device.
hearing aid speech discrimination sensorineural hearing loss
1919B012107176
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Hizmetleri ve Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1919B012107176 |
Yayımlanma Tarihi | 10 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Balkan Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.