Innovations and developments in technology have affected nursing education as well as every stage of life. Developments in technology have led to a significant increase in the use of technology in nursing education in recent years. The increase in the use of smart phones, internet, portable digital assistant devices in our lives has necessitated technology-supported learning and even the change of the learning-teaching environment. Especially with the transition from traditional education methods to interactive education methods, technology has started to be used more in nursing education, and a safer, quality, fun and exciting learning environment can be provided with the use of technology. In nursing education, learning objectives are realised in cognitive, affective and psychomotor areas and many technological tool such as teaching meyhod and computer, internet, smart phone, tablet, wearable technology, augmented reality applications, models, medical devices (sphygmomanometer, thermometer, stethoscope, etc.), smart board, artificial intelligence, etc. are used as educational materials in accordance with the learning objective. This review was prepared to explain how technological developments are reflected in nursing education and how they shape education.
Çalışma derleme makale olup yararlanılan kaynaklar derginin yazım kuralları doğrultusunda belirtilmiştir.
Yok
Yok
Teknolojideki yenilik ve gelişmeler hayatın her aşamasını etkilediği gibi hemşirelik eğitimini de etkilemiştir. Teknolojideki gelişmeler son yıllarda hemşirelik eğitiminde teknoloji kullanımında belirgin bir artışa neden olmuştur. Yaşamımıza giren akıllı telefonlar, internet, taşınabilir dijital asistan cihazların kullanımının artması, teknoloji destekli öğrenmeyi ve hatta öğrenme-öğretme ortamının değişimini zorunlu kılmıştır. Özellikle geleneksel eğitim yöntemlerinden interaktif eğitim yöntemlerine geçişle birlikte hemşirelik eğitiminde teknoloji daha fazla kullanılmaya başlanmış, teknolojinin kullanımıyla daha güvenli, kaliteli, eğlenceli ve heyecan verici bir öğrenme ortamı sağlanabilmektedir. Hemşirelik eğitiminde öğrenme hedefleri bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanda gerçekleşmekte olup öğrenme hedefine uygun olarak öğretim yöntemi ve bilgisayar, internet, akıllı telefon, tablet, giyilebilir teknoloji, arttırılmış gerçeklik uygulamaları, maketler, tıbbi cihazlar (tansiyon aleti, ateş ölçer, steteskop vb), akıllı tahta, yapay zeka vb gibi birçok teknolojik alet eğitim materyali olarak kullanılmaktadır. Bu derleme, günümüz teknolojisindeki gelişmelerin hemşirelik eğitimine nasıl yansıdığını, eğitime nasıl yön verdiğini açıklamak amacıyla hazırlanmıştır.
Yok
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Hizmetleri ve Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 11 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 27 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Balkan Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.