Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölüm Öğrencilerinin Mesleklerine Bakışlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2019, , 14 - 20, 15.04.2019
https://doi.org/10.24011/barofd.484927

Öz

Nüfus artışı ve
buna bağlı olarak gelişen kentleşme sonucu artan rekreasyonel ihtiyaç,
ekosistem ve ekolojik dengenin sağlanmasında önemli bir meslek dalı olan Peyzaj
Mimarlığı disiplininin önemini her geçen gün artırmaktadır. Peyzaj mimarlığı
mesleği sürdürülebilir ekolojik düzenin yeniden sağlanmasına ve insan doğa
ilişkisinin yeniden kurulmasına yönelik çalışmaları sürdürmektedir. Meslek
seçimi insanın hayatı boyunca en önemli dönüm noktalarından biridir.

Eğitim alanında
yapılacak planlama çalışmalarında etkinliğin sağlanabilmesi için katılımcı
yaklaşımların geliştirilmesi önemlidir. Çalışmada Atatürk üniversitesi Mimarlık
ve Tasarım Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümünde okuyan öğrencilerin
mesleklerini tercih etme tutumlarını belirlemeye yönelik bir anket çalışması
gerçekleştirilmiştir.





Genel olarak
öğrencilerin %64’u peyzaj mimarlığı mesleğini bilerek ve isteyerek tercih
etmişlerdir. %45 oranında öğrenci ise gelecekte rahat bir şekilde iş imkânına
kavuşacağını düşünmektedir. Genel olarak bütün veriler değerlendirildiğinde,
öğrencilerin peyzaj mimarlığı bölümünde eğitim almaktan ve ileride mesleklerini
yapacak olmaktan mutlu oldukları sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • 1. Aran S (1965). Peyzaj Mimarisi I, Ders Notları, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Ankara.
  • 2. ASLA (1999). What is Landscape Architecture? http://www.asla.org /asla/nonmembers/What is Asla.html.
  • 3. Anonim (2009a). Peyzaj Nedir? http://peyzaj.org. Erişim 2009.
  • 4. Anonim (2009b). Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı. http://www.agri.ankara.edu.tr
  • 5. Atik A., Yılmaz B., Aslan F., Ateş O., Taçoral E.,(2013). Peyzaj Mimarlığı Öğrencilerinin Eğitim ve Meslekten Beklentilerinin İnönü Üniversitesi Örneğinde İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma, İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi, İnönü University Journal of Art and Design ISSN: 1309-9876 E-ISSN: 1309-9884 Cilt/Vol. 3 Sayı/No.8 (2013): 105-122
  • 6. Ayaşlıgil T (2000). Yeni Bin Yıla Girerken Peyzaj Mimarlığı Eğitimi. TMMOB Peyzaj Mimarları Odası Peyzaj Mimarlığı Kongresi 2000 Bildiriler, Ankara, s. 555-564.
  • 7. Bright AD (1999). The Effects of environmental coursework on student perception of environment. In: Proceedings of the 1998 Northeastern Recreation Research Symposium, Pennsylvania, USA,
  • 8. Clutter C. (2010). The effects of parental influence on their children’s career choices. Yüksek lisans tezi. Kansas State University, Manhattan.
  • 9. Döşlü D (2000). Türkiye’de Peyzaj Mimarlığı’nın kamu ve özel sektörde sahip olduğu yasal haklar ve mesleğin hukuksal boyutu. TMMOB Peyzaj Mimarları Odası Peyzaj Mimarlığı Kongresi 2000 Bildiriler, Ankara, s. 19-28.
  • 10. Everett LS (1999). Introduction. iii-iv (in ASLA/LAF Summit White Papers. American Society of Landscape Architects, www.asla.org.
  • 11. Gazvoda D (2002). Characteristics of modern landscape architecture and its education. Landscape and Urban Planning, 60 (2002) 117–133.
  • 12. Gül A, Akten M (2009). Peyzaj Mimarlığına Giriş Ders Notları.SDU Orman Fak. Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Isparta.(Basılmamış).
  • 13. Gül A, Örücü KÖ, Eraslan Ş (2011). Mezun peyzaj mimarlarının eğitim ve öğretimden beklentileri. SDÜ Orman Fakültesi Dergisi, (12), 31-140. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/195786.
  • 14. Özer S, Sezen I, Demircan N (2010). Erzurum Kentinde Üniversite Adaylarının Peyzaj Mimarlığı Mesleğine Bakışlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma, Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi (2010) 23(1): 23-29, www.Ziraatdergi.Akdeniz.Edu.Tr © Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi
  • 15. Kaplan A (2000). Peyzaj Mimarlığı Meslek Disiplinine Eleştirel bir Bakış. Peyzaj Mimarlığı Kongresi, TMMOB, Peyzaj Mimarları Odası.191-214. Ankara.
  • 16. Kader Ş, Kupik M (2011). Peyzaj mimarisinde tasarım ve proje uygulama, 169, http://www.kitapark.com/pdf/peyzajda-tasarim-ve-uygulama.pdf.
  • 17. Kaya M (2010). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Teknoloji Araştırma Merkezi (TEKAM) Müdürü.https://www.ogu.edu.tr/images/birimduyuru/2009122395917.ppt
  • 18. Kuban D (1998). Mimarlık Sözlüğü, Yem Yayını, İstanbul
  • 19. Laurie M (1997). Landscape Architecture and the changing city. In: Thompson GF, Steiner FR (Ed’s), Ecological Design and Planning. John Wiley and Sons, New York, pp. 155-166.
  • 20. Owen KF, Kepir DD, Özdemir S, Ulaş Ö, Yılmaz O (2012). Üniversite öğrencilerinin bölüm seçme nedenleri. Mersin Üniver-sitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3) 135-151. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/mersinefd/article/view/1002000263/1002000217.
  • 21. Rodiek JE, Steiner (1998). Special Issue: Landscape Architecture Research and Education.Landscape and Urban Planning (42): 73-74p.
  • 22. Rodiek JE (2000). Viewpoint on the environment: the next millennium. Landscape and Urban Planning (47): 103-104.
  • 23. Sarıkaya T, Khorshid L (2009). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen etmenlerin incelenmesi: Üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7, 393-423.
  • 24. Schoon I, Parsons S (2002). Teenage aspirations for future careers and occupational outcomes. Journal of Vocational Behavior, 60, 262-288.
  • 25. Topay M, Kaya LG (2007). Türkiye’de Peyzaj Mimarlığı Eğitimi Alan Öğrencilerin Profili. TMMOB Peyzaj Mimarları Odası Peyzaj Mimarlığı 3. Kongresi Bildiriler, ANTALYA, s. 554-557.
  • 26. Uzun O, Kesim G (2009). Türkiyede‟ki Peyzaj Planlama Eğitimi Üzerine Bazı Görüş ve Öneriler. Peyzaj Planlama ve Tasarım Sempozyumu. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü. Ankara
  • 27. Yıldız ND, Demir M, Aytatlı B, Göktuğ TH (2011). Peyzaj Mimarlığı Eğitiminde Kadın. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. Özel Sayı(2):1074-83. 28. Yücel M, Yılmaz KT, Say N, Alphan H (2007). Peyzaj Mimarlığı eğitiminde yeniden yapılanma. TMMOB Peyzaj Mimarları Odası Peyzaj Mimarlığı 3. Kongresi Bildiriler, Antalya, s. 425-431.

A Research on Determining The Perspectives of Faculty of Architecture and Design of Landscape Architecture Students To Their Professions

Yıl 2019, , 14 - 20, 15.04.2019
https://doi.org/10.24011/barofd.484927

Öz

Population growth and resulting the urbanization
increased recreational needs, increases the importance of the discipline of
Landscape Architecture, which is an important profession in the provision of
ecosystem and ecological balance.The profession of landscape architecture
continues to ensure the sustainable ecological order and to establish the
connections of people with nature. Choosing a career is one of the most
important milestones in human life.

It is important to develop participatory approaches in
order to ensure efficiency in planning studies in the field of education.In
this study, a survey was conducted in order to determine the attitudes of the
students who study in department of Landscape Architecture in Atatürk
University Faculty of Architecture and Design.





In general, 64% of
the students knowingly and willingly preferred the landscape architecture
profession. 45% of the students think that they will have the opportunity to
work comfortably in the future. When all the data are evaluated in general, it
is concluded that the students are happy to study in the landscape architecture
department and to be able to do their jobs in the future.

Kaynakça

  • 1. Aran S (1965). Peyzaj Mimarisi I, Ders Notları, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Ankara.
  • 2. ASLA (1999). What is Landscape Architecture? http://www.asla.org /asla/nonmembers/What is Asla.html.
  • 3. Anonim (2009a). Peyzaj Nedir? http://peyzaj.org. Erişim 2009.
  • 4. Anonim (2009b). Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı. http://www.agri.ankara.edu.tr
  • 5. Atik A., Yılmaz B., Aslan F., Ateş O., Taçoral E.,(2013). Peyzaj Mimarlığı Öğrencilerinin Eğitim ve Meslekten Beklentilerinin İnönü Üniversitesi Örneğinde İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma, İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi, İnönü University Journal of Art and Design ISSN: 1309-9876 E-ISSN: 1309-9884 Cilt/Vol. 3 Sayı/No.8 (2013): 105-122
  • 6. Ayaşlıgil T (2000). Yeni Bin Yıla Girerken Peyzaj Mimarlığı Eğitimi. TMMOB Peyzaj Mimarları Odası Peyzaj Mimarlığı Kongresi 2000 Bildiriler, Ankara, s. 555-564.
  • 7. Bright AD (1999). The Effects of environmental coursework on student perception of environment. In: Proceedings of the 1998 Northeastern Recreation Research Symposium, Pennsylvania, USA,
  • 8. Clutter C. (2010). The effects of parental influence on their children’s career choices. Yüksek lisans tezi. Kansas State University, Manhattan.
  • 9. Döşlü D (2000). Türkiye’de Peyzaj Mimarlığı’nın kamu ve özel sektörde sahip olduğu yasal haklar ve mesleğin hukuksal boyutu. TMMOB Peyzaj Mimarları Odası Peyzaj Mimarlığı Kongresi 2000 Bildiriler, Ankara, s. 19-28.
  • 10. Everett LS (1999). Introduction. iii-iv (in ASLA/LAF Summit White Papers. American Society of Landscape Architects, www.asla.org.
  • 11. Gazvoda D (2002). Characteristics of modern landscape architecture and its education. Landscape and Urban Planning, 60 (2002) 117–133.
  • 12. Gül A, Akten M (2009). Peyzaj Mimarlığına Giriş Ders Notları.SDU Orman Fak. Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Isparta.(Basılmamış).
  • 13. Gül A, Örücü KÖ, Eraslan Ş (2011). Mezun peyzaj mimarlarının eğitim ve öğretimden beklentileri. SDÜ Orman Fakültesi Dergisi, (12), 31-140. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/195786.
  • 14. Özer S, Sezen I, Demircan N (2010). Erzurum Kentinde Üniversite Adaylarının Peyzaj Mimarlığı Mesleğine Bakışlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma, Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi (2010) 23(1): 23-29, www.Ziraatdergi.Akdeniz.Edu.Tr © Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi
  • 15. Kaplan A (2000). Peyzaj Mimarlığı Meslek Disiplinine Eleştirel bir Bakış. Peyzaj Mimarlığı Kongresi, TMMOB, Peyzaj Mimarları Odası.191-214. Ankara.
  • 16. Kader Ş, Kupik M (2011). Peyzaj mimarisinde tasarım ve proje uygulama, 169, http://www.kitapark.com/pdf/peyzajda-tasarim-ve-uygulama.pdf.
  • 17. Kaya M (2010). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Teknoloji Araştırma Merkezi (TEKAM) Müdürü.https://www.ogu.edu.tr/images/birimduyuru/2009122395917.ppt
  • 18. Kuban D (1998). Mimarlık Sözlüğü, Yem Yayını, İstanbul
  • 19. Laurie M (1997). Landscape Architecture and the changing city. In: Thompson GF, Steiner FR (Ed’s), Ecological Design and Planning. John Wiley and Sons, New York, pp. 155-166.
  • 20. Owen KF, Kepir DD, Özdemir S, Ulaş Ö, Yılmaz O (2012). Üniversite öğrencilerinin bölüm seçme nedenleri. Mersin Üniver-sitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3) 135-151. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/mersinefd/article/view/1002000263/1002000217.
  • 21. Rodiek JE, Steiner (1998). Special Issue: Landscape Architecture Research and Education.Landscape and Urban Planning (42): 73-74p.
  • 22. Rodiek JE (2000). Viewpoint on the environment: the next millennium. Landscape and Urban Planning (47): 103-104.
  • 23. Sarıkaya T, Khorshid L (2009). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen etmenlerin incelenmesi: Üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7, 393-423.
  • 24. Schoon I, Parsons S (2002). Teenage aspirations for future careers and occupational outcomes. Journal of Vocational Behavior, 60, 262-288.
  • 25. Topay M, Kaya LG (2007). Türkiye’de Peyzaj Mimarlığı Eğitimi Alan Öğrencilerin Profili. TMMOB Peyzaj Mimarları Odası Peyzaj Mimarlığı 3. Kongresi Bildiriler, ANTALYA, s. 554-557.
  • 26. Uzun O, Kesim G (2009). Türkiyede‟ki Peyzaj Planlama Eğitimi Üzerine Bazı Görüş ve Öneriler. Peyzaj Planlama ve Tasarım Sempozyumu. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü. Ankara
  • 27. Yıldız ND, Demir M, Aytatlı B, Göktuğ TH (2011). Peyzaj Mimarlığı Eğitiminde Kadın. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. Özel Sayı(2):1074-83. 28. Yücel M, Yılmaz KT, Say N, Alphan H (2007). Peyzaj Mimarlığı eğitiminde yeniden yapılanma. TMMOB Peyzaj Mimarları Odası Peyzaj Mimarlığı 3. Kongresi Bildiriler, Antalya, s. 425-431.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Çevresel Olarak Sürdürülebilir Mühendislik
Bölüm Sustainable Design, Landscape Planning and Architecture
Yazarlar

Neslihan Demircan Bu kişi benim

Başak Aytatlı Bu kişi benim

Nalan Demircioğlu Yıldız

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Demircan, N., Aytatlı, B., & Demircioğlu Yıldız, N. (2019). Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölüm Öğrencilerinin Mesleklerine Bakışlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 21(1), 14-20. https://doi.org/10.24011/barofd.484927


Bartin Orman Fakultesi Dergisi Editorship,

Bartin University, Faculty of Forestry, Dean Floor No:106, Agdaci District, 74100 Bartin-Turkey.

Tel: +90 (378) 223 5094, Fax: +90 (378) 223 5062,

E-mail: bofdergi@gmail.com