BibTex RIS Kaynak Göster

MOBİLYA TERCİHİNDE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARININ DEMOGRAFİK FAKTÖRLER BAKIMINDAN İNCELENMESİ (ZONGULDAK İLİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2012, Cilt: 14 Sayı: 21, 1 - 10, 01.03.2012

Öz

Kaynakça

  • Binay İ (2006) AB Süresince Otomotiv Sektöründe Satış Sonrası Hizmetler, Yüksek Lisans Tezi (yayımlanmamış), Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Eğitimi Ana Bilim Dalı, Sakarya.
  • Odabası Y ve Barıs, G (2002) Tüketici Davranışı, Media Cat Kitapları, İstanbul .
  • Tenekecioğlu B (2003) Genel İşletme, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1268, Eskişehir.
  • Türedi H (2010) Zonguldak İli Mobilya Sektöründe Satış Sonrası Hizmet Üzerine Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi (yayımlanmamış), Bartın Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Orman Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı, Bartın.
  • Çabuk Y (2000) Mobilya Tercihinde Tüketici Davranışlarının Cinsiyet Açısından Araştırılması (Ordu İli Merkez İlçe Örneği). Yüksek Lisans Tezi (yayımlanmamış), Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Orman Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı, Trabzon. URL-1(2009)
  • merkez ve belde/köy nüfus toplamları – 2008, 17 Ağustos 2009. İlçelere göre

MOBİLYA TERCİHİNDE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARININ DEMOGRAFİK FAKTÖRLER BAKIMINDAN İNCELENMESİ (ZONGULDAK İLİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2012, Cilt: 14 Sayı: 21, 1 - 10, 01.03.2012

Öz

Tüketici davranışları, hangi mal veya hizmetlerin satın alınacağı, kimden, nasıl, nereden, ne zaman satın
alınacağı ve satın alınıp alınmayacağına ilişkin bireylerin kararlarına ait bir süreçtir. Bu süreç, tüketiciler için bir
mal veya hizmeti satın alma fikrinin doğuşundan başlar, satın alıp kullandıktan sonra yapılan değerlendirmeye
kadar sürer. Bu süreçte tüketicilerinin tutum ve davranışlarını iyi analiz eden ve bu doğrultuda isabetli kararlar
alıp uygun faaliyetleri gerçekleştirebilen firmalar başarılı olmaktadır.
Bu çalışmada, Zonguldak ilindeki tüketicilerin mobilya tercihinde davranışları; Satın alım öncesinde, sırasında
ve sonrasındaki tutumları, eğitim durumu, yaş, cinsiyet, gelir gibi demografik faktörler yönünden ele alınmış ve
müşteri profili ortaya çıkarılmıştır.

Kaynakça

  • Binay İ (2006) AB Süresince Otomotiv Sektöründe Satış Sonrası Hizmetler, Yüksek Lisans Tezi (yayımlanmamış), Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Eğitimi Ana Bilim Dalı, Sakarya.
  • Odabası Y ve Barıs, G (2002) Tüketici Davranışı, Media Cat Kitapları, İstanbul .
  • Tenekecioğlu B (2003) Genel İşletme, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1268, Eskişehir.
  • Türedi H (2010) Zonguldak İli Mobilya Sektöründe Satış Sonrası Hizmet Üzerine Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi (yayımlanmamış), Bartın Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Orman Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı, Bartın.
  • Çabuk Y (2000) Mobilya Tercihinde Tüketici Davranışlarının Cinsiyet Açısından Araştırılması (Ordu İli Merkez İlçe Örneği). Yüksek Lisans Tezi (yayımlanmamış), Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Orman Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı, Trabzon. URL-1(2009)
  • merkez ve belde/köy nüfus toplamları – 2008, 17 Ağustos 2009. İlçelere göre
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yıldız Çabuk Bu kişi benim

Selman Karayılmazlar Bu kişi benim

Hilal Türedi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 14 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Çabuk, Y., Karayılmazlar, S., & Türedi, H. (2012). MOBİLYA TERCİHİNDE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARININ DEMOGRAFİK FAKTÖRLER BAKIMINDAN İNCELENMESİ (ZONGULDAK İLİ ÖRNEĞİ). Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 14(21), 1-10.


Bartin Orman Fakultesi Dergisi Editorship,

Bartin University, Faculty of Forestry, Dean Floor No:106, Agdaci District, 74100 Bartin-Turkey.

Tel: +90 (378) 223 5094, Fax: +90 (378) 223 5062,

E-mail: bofdergi@gmail.com