Son yıllarda insanların turizm eğilimleri
değişmektedir. İnsanlar kalabalık ve alışılmış turizm merkezlerinden
uzaklaşmaktadır. Alternatif turizm türlerinden biri olan ekoturizm gittikçe
daha fazla tercih edilmektedir. Eko turizmde çevre ve kültürü koruma, toplumun
refahı, turistlerin hoşnutluğu önemlidir. Ekoturizmin içinde olan ekoköyler,
ekolojik, ekonomik ve sosyokültürel anlamda sürdürülebilir yerleşim
modelleridir. Turizmin geliştiği bölgelerde, tarımla geçinen yerel halk,
tarım-turizm bütünleşmesini sağlamaya çalışmaktadır. Bu bütünleşmeye katkı
sağlayan konulardan birisi ise organik tarımdır. Çünkü ekoturizmi tercih eden
insanlar genellikle sağlıklı beslenmeye özen göstermektedirler. Bu çalışma ile Antalya
kent merkezinde, kent halkının organik ürünler hakkındaki düşünceleri, turizm
amaçlı tatil istekleri ve organik ürün üretim-tüketim olguları
değerlendirilmiştir. Antalya kent halkının çoğunlukla organik sebze ve meyve
(%87,00) tüketmek istedikleri, özellikle kadın katılımcıların organik ürünlere
daha fazla güven duyduğu belirlenmiştir. Ekoköylerde kısmen tatil yapacaklarını
belirten katılımcıların yanısıra, ekoköyler dışında tatil tercihinde bulunan
katılımcılarda bulundukları tatil beldesinde organik ürün standlarının
bulunmasını istediklerini ifade etmişlerdir.
Tourism trends of tourists have changed in
recent years. People have get away from crowded and customary tourism centers.
Ecotourism, one of the alternative tourism types, is increasingly preferenced.
In ecotourism, protection of environment and culture, social welfare and satisfaction
of the tourists are important points. Ecovillages in ecotourism are ecological,
economic and socio-cultural sustainable settlement models. In the regions where
tourism has developed, the local people who have gone through agriculture have
been trying to establish agriculture-tourism integration. One of the issues
that contribute to this integration is organic agriculture. Because people who
prefer ecotourism usually care to eat healthy. In this study, urban people's
thoughts about organic products, tourism holiday purposes and production and
consumption of organic products were evaluated in city center of Antalya. It
has been determined that the people of Antalya want to consume mostly organic
vegetables and fruits (87.00%), especially women participants have more trust
in organic products. Participants who indicate that they will be partially vacationing
in ecovillages and they will not be vacationing stated that they would like to
organic product stands at the holiday resort.
Antalya Ecotourism Organic Products Consumer Preferences Antalya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Biodiversity, Environmental Management and Policy, Sustainable Forestry |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 2 |
Bartin Orman Fakultesi Dergisi Editorship,
Bartin University, Faculty of Forestry, Dean Floor No:106, Agdaci District, 74100 Bartin-Turkey.
Tel: +90 (378) 223 5094, Fax: +90 (378) 223 5062,
E-mail: bofdergi@gmail.com