Bu çalışma
kapsamında Kastamonu Üniversitesi (K. Ü.) Orman Fakültesinin markalaştırılması
ve güçlü bir markanın sahip olacağı avantajlardan yararlanması
hedeflenmektedir. Markalaşmaya giden yolda ilk adımlardan birisi marka
kimliğinin oluşturulmasıdır. Dolayısıyla çalışmanın literatür kısmında markanın
önemine değinilerek orman fakültesinin marka olması halinde potansiyel
kazanımlarına vurgu yapılmıştır. Güçlü bir marka olmak için en başta etkili ve
gerçekçi bir marka kimliğinin oluşturulması gerekmektedir. Bu bağlamda K. Ü.
Orman Fakültesinin ülkemizdeki mevcut durumu paydaşlarla gerçekleştirilen görüşmelerle
ve yapılan araştırmalar neticesinde ortaya konmuş olup, sonrasında fakülte
bünyesindeki ilgililerle yapılan anket çalışmalarıyla zihinlerinde var olan
marka algısı belirlenmiştir. Anket çalışmasında Aakerin marka kişiliği ölçeği
kullanılmış olup, değişkenler kapsamında oluşturulan gruplar için t-testi,
anova ve korelasyon analizi kullanılmış ve sonuçlar yorumlanmıştır. Neticesinde
ise; K. Ü. Orman Fakültesinin alanında güçlü bir kurumsal marka ve etkili bir
marka kimliğine sahip olması için yapılması gerekenler tespit edilmiş ve bu
doğrultuda bir strateji önerilmiştir böylelikle markalaşmaya giden yolda ilk
adımların atılmasına zemin hazırlanmıştır.
Markalaşma Marka Kimliği Kurumsal Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi
Within the scope of this research, Branding of Kastamonu University (K.
U.) Faculty of Forestry and benefitting from the advantages of being a strong
brand is aimed. One of the first steps on the road to branding is the creation
of a brand identity. Therefore, in the literature review of the research, the
importance of being a brand was emphasised and the possible benefits of being a
branded faculty were underlined. For being a strong brand, firstly: an
effective and realistic brand identity must be built. In this study, the
current situation of K. U. Faculty of Forestry in our country was revealed with
done stakeholder interviews and investigations. Afterwards, with the
administered questionnaires; the brand awareness perception of stakeholders was
determined. In the questionnaire, Aaker's brand personality scale was used; for
the groups formed from the variables: t-test, anova and correlation analysis
were used and the results were interpreted. As a result of these, a strategy was
developed in order to have a strong corporate brand and an effective brand
identity for K. U. Faculty of Forestry so that the first steps on the road to
branding have been taken.
Branding Brand Identity Corporate Kastamonu University Faculty of Forestry
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kereste, Hamur ve Kağıt |
Bölüm | Wood Machinary, Occupational Safety and Health, Business Administration |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 1 |
Bartin Orman Fakultesi Dergisi Editorship,
Bartin University, Faculty of Forestry, Dean Floor No:106, Agdaci District, 74100 Bartin-Turkey.
Tel: +90 (378) 223 5094, Fax: +90 (378) 223 5062,
E-mail: bofdergi@gmail.com