Mobilyalar günlük hayat içinde çeşitli amaçlar için, farklı sürelerde tüm kültürlerde insanlar tarafından yaygın olarak kullanılmaktadır. Mobilya ve insan etkileşimi birçok açıdan incelenmesi gereken önemli bir konudur. Hem tüketicilerin sağlığının korunması hem de satın alma davranışlarını tam olarak anlamak için mobilyaların kullanım süresi bilgisine ihtiyaç bulunmaktadır. Bu çalışmada anket yöntemi ile tüketicilerin demografik bilgileri ve farklı mobilyalar için kullanım süreleri belirlenmiştir. Elde edilen verilerden Frequent Pattern (FP)-Growth algoritması ile farklı mobilyaların kullanım süresi ve tüketicilerin arasındaki ilişkiler belirlenmiştir. Çalışma sonucunda en güçlü birliktelik, yemek yeme mobilyalarında en kısa süre geçirenlerin kilosunun yüksek ve erkek olması arasında olduğu tespit edilmiştir. Çalışma mobilyalarında günlük 4 saat vakit geçirenlerin lisans mezunu erkek olması diğer bir birliktelik kuralıdır. Yine 18-25 yaş aralığındaki bireylerin yemek yeme mobilyalarında geçirdiği süreye ait birliktelik kuralına göre %69 doğruluk oranı ile 30 dakika olarak belirlenmiştir. Veri madenciliğine dayalı önerilen yöntem tüketiciler ve farklı mobilyalar için kullanım süresi arasındaki ilişkilerin etkili ve başarılı bir şekilde tespit edilebileceğini göstermektedir. Veri bilimi tüketici davranışlarını anlamak için karar vericilere yeni bakış açıları sunabilir. Bununla birlikte mobilya endüstrisinde kaliteyi artırmak için veri analizine dayalı yeni çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır.
Furniture is widely used by people in all cultures at different times for various purposes in daily life. Furniture and human interaction is an important issue that needs to be examined in many ways. In order to protect the health of consumers and to fully understand their purchasing behavior, information about the life span of furniture is needed. In this study, demographic information of consumers and usage times for different furniture was determined by survey method. Using the Frequent Pattern (FP)-Growth algorithm from the data obtained, the relationship between the usage time of different furniture and the consumers was determined. As a result of the study, it was determined that the strongest association was between those who spent the shortest time on their furniture to eat, being overweight and male. It is another rule of association that those who spend 4 hours a day in work furniture are men with a bachelor's degree. Again, according to the rule of association, the time spent by individuals between the ages of 18-25 in dining furniture was determined as 30 minutes with an accuracy rate of 69%. The proposed method based on data mining shows that the relationships between consumers and the usage time for different furniture can be determined effectively and successfully. Data science can offer decision makers new perspectives to understand consumer behavior. However, there is a need for new studies based on data analysis to increase quality in the furniture industry.
Frequent Pattern (FP)-Growth Furniture Consumer Duration Data
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Research Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 24 Sayı: 2 |
Bartin Orman Fakultesi Dergisi Editorship,
Bartin University, Faculty of Forestry, Dean Floor No:106, Agdaci District, 74100 Bartin-Turkey.
Tel: +90 (378) 223 5094, Fax: +90 (378) 223 5062,
E-mail: bofdergi@gmail.com